Skadad golden!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kiki

Skadad golden!

Hej!

Ett par av mina goldens har börjat leka, vilket är roligt...men en annan av honorna har tydligen blivit skadad av hanen, kan tänkas...
    En bit av ena framfenan har bitits av och hon har fått ett sår, som har blivit större de sista dagarna..
    Vad ska jag göra? Lider hon bara? Blir det lätt inflammerat? Hon är för övrigt pigg o simmar, och kommer fram vid matning...
    Vad tror ni, ska jag avliva henne?
  • Perikles
    Användare
    • December 2005
    • 658

Ursprungligen postat av kiki
    Hej!

Ett par av mina goldens har börjat leka, vilket är roligt...men en annan av honorna har tydligen blivit skadad av hanen, kan tänkas...
    En bit av ena framfenan har bitits av och hon har fått ett sår, som har blivit större de sista dagarna..
    Vad ska jag göra? Lider hon bara? Blir det lätt inflammerat? Hon är för övrigt pigg o simmar, och kommer fram vid matning...
    Vad tror ni, ska jag avliva henne?
    Ge henne ett bad, ett anti-inflammatoriskt. Det finns medicin i handeln som klarar av bakterier, fråga din lokala fiskhandlare. Jag hade använt AquaFuran, men det gör ju jag alltid. Bactopur, kanske. Hur som helst så ta 3-4 ggr den beskrivna dosen i en tillbringare med ett par liter vatten och se till att det är lite snurr på vattnet. Låt henne bada där en halvtimme, trekvart. Det tar kål på bakterierna.
    Cheers
    Jonne
    Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
    -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
    Cicero (106-43 f.kr)

Kommentar

• kiki

Tack för svar! Det där ska jag verkligen prova!

Kommentar

Arbetssätt...