Jag är sugen på att utöka antal arter i mitt 375L Malawi-kar, men vill först få lite goa råd från någon här.
Jag har nu dessa arter: Labidochromis Caeruleus 2+4
Melanochromis Cyaneorhabdos (Maingano) 2+2
Aulonocara Stuartgranti "Maulana" 1+2
Metriaclima Estherae 1+2
Jag skulle vilja utöka antal arter med en till två nya. De jag funderar på är Labidochromis sp. Hongi och/eller Cynotilapia Afra "Cobwe".
Jag kommer att tillföra mer på de befintliga arterna Cyaneorhabdos och Estherae, men undrar om jag även kan tillföra någon av ovanstående arter också. Kanske har någon ett tips om annan spännande art som kan gå ihop med dessa?
Kan jag ha 30st fiskar i mitt akvarium eller är det mest klokt att hålla sig omkring 20st?
Jag har även 9st Labeotropheus Trewavasae gåendes i annat akvarium, men dessa har jag inte tänkt skall gå tillsammans med de andra arterna.
Stefan, Skövde
375L Frigobakgrund
L Trewavasae
L Caeruleus
A Jacobfreibergi
M Cyaneorhabdos "Maingano
P Elongatus "Mpanga
Ancistrus
2st 100L
Jag har nu dessa arter: Labidochromis Caeruleus 2+4
Melanochromis Cyaneorhabdos (Maingano) 2+2
Aulonocara Stuartgranti "Maulana" 1+2
Metriaclima Estherae 1+2
Jag skulle vilja utöka antal arter med en till två nya. De jag funderar på är Labidochromis sp. Hongi och/eller Cynotilapia Afra "Cobwe".
Jag kommer att tillföra mer på de befintliga arterna Cyaneorhabdos och Estherae, men undrar om jag även kan tillföra någon av ovanstående arter också. Kanske har någon ett tips om annan spännande art som kan gå ihop med dessa?
Kan jag ha 30st fiskar i mitt akvarium eller är det mest klokt att hålla sig omkring 20st?
Jag har även 9st Labeotropheus Trewavasae gåendes i annat akvarium, men dessa har jag inte tänkt skall gå tillsammans med de andra arterna.
Stefan, Skövde
375L Frigobakgrund
L Trewavasae
L Caeruleus
A Jacobfreibergi
M Cyaneorhabdos "Maingano
P Elongatus "Mpanga
Ancistrus
2st 100L
Kommentar