Skygga fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Perikles
    Användare
    • December 2005
    • 658

    #16
    Ursprungligen postat av gryni
    hahaha det är så illa...

    Har själv några black mollys som går bra tillsammans med mindre men rätt tuffa CA-ciklider. Men tandkarpar typ mollys kanske är för långsamma/små för att ha i ett malawikar då. Precis som Patrik föreslog borde ju annars någon större och robustare tetra fungera. Kanske även någon regnbågsfisk kunde passa. De gillar ju lite hårdare vatten och är dessutom rätt snabba simmare. Men som sagt, jag har inte provat med malawi, men skaffar man några billiga fiskar och misslyckas får man väl se det som fint levandefoder istället...
    Så illa är det nog, jag är lite emot att blanda in fiskar från andra världsdelar i ett Malawi eller Tanganyikakar, men det får ju var och en göra som han/hon vill. Jag tror att det går att lösa problemet med befintligt "material" . Mindre sten i inredningen å ett gäng Acei.
    Cheers
    Jonne
    Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
    -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
    Cicero (106-43 f.kr)

    Kommentar

    • Cissi
      Användare
      • June 2006
      • 357

      #17
      visst löste det sig med mera fisk! har ett gäng saulosi och rödzebra i karet nu också, och det är full fart vill jag lova!

      så nu vet vi det till nästa gång; i med mera fisk!
      Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

      Kommentar

      • malplacerad
        Användare
        • May 2005
        • 877

        #18
        Ursprungligen postat av Cissi
        visst löste det sig med mera fisk! har ett gäng saulosi och rödzebra i karet nu också, och det är full fart vill jag lova!

        så nu vet vi det till nästa gång; i med mera fisk!
        Kul att det löste sig så enkelt
        ||||

        Kommentar

        • deathdealer
          Användare
          • August 2004
          • 1639

          #19
          hur mycket rör du dig i rummet med karen?????
          Jag tror denna fråga varit uppe ett par gånger, och min erfareneht säger att så fort man flyttat fisk eller liknande, eller om man har nya fiskar i karet så tar det ett tag innan dom aklimatiserat sig (stavas det så *asg*) - så ta en stol och sätt dig framför karet, stå och stryk tvätt i samma rym, men bara dom märker att inget händer, så brukar det fixa sig för mig iallafall!

          Socolofi rockar fett i alla lägen!!!

          DD
          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

          Kommentar

          • deathdealer
            Användare
            • August 2004
            • 1639

            #20
            titta va snabb jag vart på att läsa det som skrev längre opp

            DD
            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

            Kommentar

            • Thomas R.

              #21
              Ursprungligen postat av Cissi
              visst löste det sig med mera fisk! har ett gäng saulosi och rödzebra i karet nu också, och det är full fart vill jag lova!
              ...Ps. saulosi är en underbar art!!...
              Kul att du fått fart på akvariet.

              Kommentar

              Arbetssätt...