Touren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • panna
    Användare
    • December 2004
    • 233

    Touren

    Visserligen är inte fotbolls-VM över men vad tror ni om Touren? mvh. Jouni
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

    #2
    Med tanke på den dopinghärva som loppet föregås av så kan man åter igen bara skaka på huvudet för ännu en sport med fuskmetoder.

    Ställer mig fortfarande ytterst tveksam till att Lance Armstrong aldrig varit dopad, däremot att han aldrig åkt fast.
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se
    ____________________________________________

    Kommentar

    • Robin
      Användare
      • January 2003
      • 4526

      #3
      Jag följer det allt. Tycker det blir mer och mer intressant ju mer man lär sig.
      Tv'n står på när jag kommer hem från jobbet och kollar även på kvällarna. Fast jag är ju upplärd. Om jag så mycket som rynkar på näsan får jag på moppo.
      Mvh
      Robin

      Kommentar

      • Gabbi
        Användare
        • April 2002
        • 897

        #4
        Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
        Med tanke på den dopinghärva som loppet föregås av så kan man åter igen bara skaka på huvudet för ännu en sport med fuskmetoder.

        Ställer mig fortfarande ytterst tveksam till att Lance Armstrong aldrig varit dopad, däremot att han aldrig åkt fast.
        Fast i det här fallet får man tänka efter. Cykelsporten har haft en jätteskandal (9 och har efter det tagit ett ENORMT ansvar för att rensa upp. Man är inte rädd för att gå på de stora namnen eller de stora lagen. I cykel testar man MYCKET och stänger av för ALLT. Betyder detta att det bara är i cykel man dopar sig?
        Nej, självklart inte. Till VM-finalen i fotboll kommer spelare som om de hade utsatts för cykelsportens tester varit svartlistade för all framtid. I cykel stängs man av (och utmålas ofta felaktigt som dopad) om man har över 50% i hematocrit. I fotbollen har vissa spelare ståtat med 62%, dvs rent livsfarliga värden. (För att ta ett exempel.)

        Självklart kan man bli trött på enskilda utövare och tycka att de får ta och skärpa sig, men att detta skulle vara något specifikt för just cykel håller jag inte med om.
        www.akvarielagret.se/akvarieboken

        Kommentar

        • Gabbi
          Användare
          • April 2002
          • 897

          #5
          Ursprungligen postat av panna
          Visserligen är inte fotbolls-VM över men vad tror ni om Touren? mvh. Jouni
          För att svara på ursprungsfrågan; jo, jag tycker det ska bli intressanta att se denna nya, öppnare variant av Tour om jag får kalla det så. Ju jämnare det blir desto roligare, och desto större högoddsare som vinner, desto intressantare.
          Rent personligen håller jag spklart på gamla polaren Cadel, men det finns många trevliga cyklister med.
          www.akvarielagret.se/akvarieboken

          Kommentar

          • panna
            Användare
            • December 2004
            • 233

            #6
            Jag håller med dig att Lance kanske inte varit dopad någon gång. Men hur vet vi det? Kanske att har dopat sig. Nu kommer en väldigt konstig fråga som inte har ett dugg med idrott att gjöra. Varför blandar ni i AST i räkmixen? Men tänk om läkarna har hittat ett perfekt kosttillkost. Nu vill ju inte Lance bli röd. Vem sa att Gunde Svan var dopad? mvh. Jouni

            Kommentar

            • Hank
              Användare
              • April 2002
              • 1321

              #7
              Klart att man följer touren!
              Grymt trevlig underhållning!
              Iår är det dessutom öppnare än någonsin, flera vinstkandidater
              Missa inte Gap - L`Alpe d`Huez den 18 juli.
              Grym etapp!!
              /#378 Hank
              Zoonen:
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

              NCS medlemsbilder:
              http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

              Kommentar

              Arbetssätt...