Tips på cirkulationspump för 540 l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    #16
    aquaclear är bra som cirkulationspump men inte lika bra när man sätter filterpatron eller liknande på den, tappar rätt mkt effekt då. jag kör den bara som cirkulationspump och då är den grym enligt mig!

    Kommentar

    • Gäst

      #17
      Ursprungligen postat av cougar
      aquaclear är bra som cirkulationspump men inte lika bra när man sätter filterpatron eller liknande på den, tappar rätt mkt effekt då. jag kör den bara som cirkulationspump och då är den grym enligt mig!
      och just det, har en maxi-jet oxå. den är riktigt bra, tyst och fin men bara hälften så stark så vet inte hur bra dom är i 1200l/h utförandet.

      Kommentar

      • Dr.Atra
        Användare
        • October 2005
        • 42

        #18
        Tunze turbelle stream 6060, ljudlös med ett j*kla drag i.
        "What is not done, cannot be undone."



        Matti Nykänen

        Kommentar

        • Erik Österlund
          Användare
          • January 2005
          • 3788

          #19
          Ursprungligen postat av steveharris
          Om du ska använda moduler som filter, vilket jag antar, så är 1500 nära på max. Jag hade själv problem med att modulen tömdes på vatten av pumpen så jag fick göra fler hål och sätta i raster. Nu har jag tre hål och då fungerar det bra. Har även en modul till med en pump på 1000 l/h och en pump som jag gömt i karet. Jag tycker således att du inte ska ha mer än 1500 l/h i en filtermodul. Vill du har mer "tryck" så ha mer är en modul som filter eller sätt pumpar "utanför" modulen.....
          Gör fler hål i modulen bara, jag har själv pumpar som drar runt 3000 l/h i två av mina moduler.

          Raster kostar inte så mycket och det är lika bra att göra "rätt" från början. Svårt att fixa till i efterhand om du skulle ångra dig när du redan limmat modulerna!

          Kommentar

          • Styrsö
            Användare
            • November 2004
            • 343

            #20
            1500 är i lägsta laget i 540. Jag har 2*2000. Designa hellre för för myckett så slipper du rensa filtermattor etc så ofta.
            Peter

            Kommentar

            Arbetssätt...