If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ta ut sand och sten samt lägg i en frigolitskiva på 1cm i botten. Limma med akvariesilikon. Även om det känns tungt att städa ur karet så sover ni betydligt lugnare om ni lagt i frigolit i botten. Jag har även frigolit under min 375a...tillsammans med en spånskiva. Jag känner mig grymt lugn nu då detta fungerat i ca 6-7år utan minsta problem. Jag har haft varierande mängd sten...nu har jag endast ett fåtal men en riktigt tung sak i mitten av karet.
Nu måste jag snart dra iväg och kika till Eraserx och Lindas boning...hehe...2 större kar plus en del mindre...kul! Håll tillbaka bestarna bara...*asg*
P.s. Jag tycker absolut att du ska skaffa dig ett eget konto här på forumet Linda...
Du är alltid välkommen på en kaffe och ett nafs i benet..
Likaså alla andra här på forumet.
Det är bara kul med besök av likasinnade akvariefantaster
Min zoon -m[A]use^-one aquarist to find them, one plasticbag to bind them,and one aquarium to rule them all! Prova på vårt forum tills hemsidan är klar... http://www.malawifreaks.se/forum
Som tezz sa så finns essve silikon 181 i vitt, + svart och transparent. Sikas sikasil-E finns i grå, svart, brun och transparent (den vita är antimögelbehandlad). Fritt fram för kolorerad inspiration alltså . Jag hade respekt för stentyngden och snidade ihop block i frigolit istället, fast i början var jag rädd att friggon skulle släppa från glaset och slå sönder ramperna. Pest eller kolera.
Glas är smält sten? Tja, det stämmer kanske men sten är inte glas och det har inte samma egenskaper som glas. Eftersom stenen är porös så fäster silikon mycket dåligt jämfört med på glas.
Kommentar