Nytt akvarium med BTN moduler....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Österlund
    Användare
    • January 2005
    • 3788

    #16
    Ursprungligen postat av Jakobe
    Snygt! Vad står akvariet på?
    Det står på Ecoprim (cellplast/frigolit) Jag kommer bygga in den, har inte hunnit/haft motivation till att göra det än bara...

    Anledningen till att jag valde den var för att få så stor avlastning som möjligt på golvet. Det är Ecoprim under hela karet (250 x 70) så trycket per cm2 är inte stort!

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • September 2002
      • 5394

      #17
      Fett, det där med några killis kan ju bli hur bra som helst =)
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • January 2005
        • 3788

        #18
        Ursprungligen postat av deelay
        Fett, det där med några killis kan ju bli hur bra som helst =)
        Kommer förmodligen bli CA nu... Hade ju tänkt mig Mbunas men sen började jag titta på Pangaea´s Viejor sen började det snurra runt i skallen...

        Kommentar

        • ciklidis
          Användare
          • October 2005
          • 98

          #19
          Ursprungligen postat av Erik Österlund
          Det där med saftiga priser beror ju på vad man betalar för. Visst utrustning av ett visst märke kan man ju hitta billigare på t ex internet men det går ju inte ens att jämföra! Jag betalar gärna så länge jag upplever att det jag köper håller en hög kvalitet samt att jag får bra service av personal som har en otroligt bra kunskap.

          Men det är min åsikt...
          Stockholm ligger högre på det mesta, kanske därför man reagerar över flera hundringar i skillnad mellan min lokala "fisk"butik och A.L (på ytterfilter).

          Fast att de är kunniga råder det ingen tvekan om, jag har köpt en del Aulonocara därifrån. Snygga fiskar och ruskigt duktig personal.
          Fast min lokala butik har också kunnig personal och fina firrar (dock inte samma artrikedom som A.L)

          Man blir lite bortskämd när man bor i en mindre stad där priserna på det mesta är lägre, sedan så jagar man rätt mkt extrapriser när man har stor familj och liten inkomst

          Kommentar

          • Erik Österlund
            Användare
            • January 2005
            • 3788

            #20
            Ursprungligen postat av ciklidis
            Stockholm ligger högre på det mesta, kanske därför man reagerar över flera hundringar i skillnad mellan min lokala "fisk"butik och A.L (på ytterfilter).

            Fast att de är kunniga råder det ingen tvekan om, jag har köpt en del Aulonocara därifrån. Snygga fiskar och ruskigt duktig personal.
            Fast min lokala butik har också kunnig personal och fina firrar (dock inte samma artrikedom som A.L)

            Man blir lite bortskämd när man bor i en mindre stad där priserna på det mesta är lägre, sedan så jagar man rätt mkt extrapriser när man har stor familj och liten inkomst
            Självklart ska man inte betala mer än vad man behöver. Men frågan är ju vad man betalar för också, det var så jag menade. Blir bara lite trött på att det råder ngn generell bild av att A.L. skulle vara så dyra. Alla vet ju att kvalitet (bl a kunskap) kostar!

            Var inte meningen att det här skulle bli någon diskussion ang. priser osv.. Sorry!

            Kommentar

            Arbetssätt...