Tänker köpa en kamera som fungerar under vattnet vid min resa till Minos reef i November. TIPS!!! Vill gärna ha tips på bra kamera!!
undervatten kamera
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Det finns undervattenhus till de flesta större märkena på digitalkameramarknaden nu. Sony och Canon vet jag garanterat att det finns. Bara att välja kamera och sen undervattenhus.Mvh
Robin -
Hej. Jag har fotograferat under vatten en massa, både i Malawi och Tanganyikasjön.
Som redan sagt har dom fleta vanliga digitalkamerorna UV-hus om man klarar sig med kompaktkamera, annars blir det snuskdyrt. Jag har kört Canon flera år och är var ganska nöjd. Jag använder en extern slavblixt som utlöses via fotooptisk kabel, alltså lite snålt med automatik (sea&sea gör bra blixtra för UV-bruk) men om man har en ställbara bländare funkar det mycket bättre. Jag köpte just en Fuji F11 som har ställbar bländare samt ett bra brusfilter vilket gör att man kan ta bra bilder utan blixt utan att få så korninga bilder.
/Carlwww.stockholmsciklidklubb.comKommentar
-
-
Fujin jag köpte kostar bara ca 3200:- kanske upp till 3500:- utan mina dock.
Som sagt, som kamera betraktat kan nog Canon vara vassare i dagsljus o.s.v med Fujin har ju ställbara bländaren och brusfiltret som gör det överlägsen vid UV-foto (med slavblixt i alla fall) och även akvariefoto tycker jag.
Lycka till och Hälsa Malawi
/Carlwww.stockholmsciklidklubb.comKommentar
-
Kollade hur mycket ett undervattenshus till canon 350D skulle kosta, 1400 $. Dax att börja panta burkar!Sisten i vattnet är en....twedmark@spray.seKommentar
-
Jag kör med en Canon Ixus 700 + undervattenshus... En extern blixt hade varit att föredra men några bra bilder har det blivit endå. :-)
Länk till undervattensbilder tagna på Guadeloupe:
Senast redigerad av pny; 27 June 2006, 21:06.Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Hemsida - Akvarium - CO2 - Vivarium Design - Blogg - AkvarieWikiKommentar
-
Kollade hur mycket ett undervattenshus till canon 350D skulle kosta, 1400 $. Dax att börja panta burkar!
---------------------------------------------------------------
jag har en likadan och köpte en plastpåse från ewa marine kostade bara 3000 spänn men fördelen är att min blixt på kameran fungerar i påsen, fråga bara inte hur bilderna blev den är nästan oskuld har bara provat den i akvarium och jösses vad dom gömde sig men det sägs att den klarar 30m frågan är om jag klarar det
vänligen
Christerjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Ursprungligen postat av cf.akvarielagretKollade hur mycket ett undervattenshus till canon 350D skulle kosta, 1400 $. Dax att börja panta burkar!
---------------------------------------------------------------
jag har en likadan och köpte en plastpåse från ewa marine kostade bara 3000 spänn men fördelen är att min blixt på kameran fungerar i påsen, fråga bara inte hur bilderna blev den är nästan oskuld har bara provat den i akvarium och jösses vad dom gömde sig men det sägs att den klarar 30m frågan är om jag klarar det
vänligen
ChristerMvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinDen ska du ta med till amazonas va? Ser man överhuvudtaget något i floden?
*LOL*// drd
Nu med ännu fler malar.......L046 igen
Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500Kommentar
-
"Kollade hur mycket ett undervattenshus till canon 350D skulle kosta, 1400 $. Dax att börja panta burkar!"
Vilket märke var det? Ikelite (det är det billigaste huset jag känner till)?
"jag har en likadan och köpte en plastpåse från ewa marine kostade bara 3000 spänn "
Ewa marine inte att rekommendera om man skall dyka bland firrar. Har hört om flera som dykt med denna påse och dränkt kameran. Då är hus att reommendera.Kommentar
-
Jag skulle aldrig tänka mig att hålla en dyr kamera i en plastpåse!
Har man en liten digitalkamera i fickformat då räcker plastpåsen NER TILL 10 METER.
Har man en systemkamera som 350D då får man spotta ut för en UV kamera-hus som klarar 30 meter...
Smakar det så kostar det, men det är värt pengarna om man är dykare och dyker ofta, annars kan man alltid hyra en kamera på dyk-centret.Kommentar
-
När jag var i Malawi använder jag en undervattenskamera för 99:-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeNär jag var i Malawi använder jag en undervattenskamera för 99:-
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/d...o&artnr=242170Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Största kruxet med en engångskamera (utan blixt dvs), är att den har 600ASA film. Ganska grovkorniga bilder mao...Kommentar
Kommentar