Ursprungligen postat av Kalle-El
Akvarieauktion den 25/11 i Göteborg
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av deelaySant så sant... det är ju en del huliganer på dom där tillställningarna =) Kanske kommer nån o kastar tetror i skallen på en o tar pengarna =))Kommentar
-
Parkering finns det gott om i området och på gator i närheten. Du hittar nog, vi kommer sätta ut några skyltar, om inte annat ser du säkert några andra akvarister. Mitt nummer finns alltid på www.gcg.se annars... Inte för att jag är bra på att beskriva vägar, men jag får la ge luren till någon annan då...Kommentar
-
Ursprungligen postat av malawijanneja utav min erfarenhet vad det kostar på auktionen så lär det inte kosta mer än några hundra, och då lär du har köpt rätt så mycket. mvh janne.
Det lät ju i alla fall positivt!
Fast har du blivit rånad eller mitt fall bestulen så är man allt lite försiktigt med kontanter. Brukar aldrig ha några i plånboken alls....
Jag tror iofs inte heller att det sannolikheten är så stor att någon annan akvarist frilansar som ficktjuv, men det finns ju annat folk än fiskfantaster i stan även om man kanske inte vill tro det....Kommentar
-
På Frölunda Torg finns många bankomater och med lite fantasi kan man nog hitta en närmare väg dit än vad denna karta visar: http://kartor.eniro.se/query?what=ro...nMode=shortestKommentar
-
För de som hade tänkte ta några öl tillsammans med trevliga akvarister efter auktionen så tänkte jag att vi alla kan ses klockan 19:00 på The Bishops Arms på Avenyn. Då har man förmodligen tid att först äta lite och kanske lämna av lite köpt fisk efter auktionen om man bor i stan...
Vi syns alltså klockan 19:00 på The Bishop Arms...
Mer info och karta: http://www.bishopsarms.com/Goteborg/...DXNI-701_.aspxSenast redigerad av Zaphi; 20 November 2006, 09:58.Kommentar
-
Aequidens metae?
Någon intresserad, så tar jag med?
Yngel efter ett fint par. 4-8 cm i storlek (hanarna, stora). Vuxenstorlek 10-12 cm för hona och 15-20 cm för hane. Fredliga parbildande (mina vuxna äter inte ens pyttetetrayngel).
Önskad packningsmängd, vad är brukligt? 5-6 st per påse, eller 3-4 st? De blir ju inte direkt små, utan hellre ganska massiva firrar.Kommentar
-
Ursprungligen postat av HelenaiNågon intresserad, så tar jag med?
Yngel efter ett fint par. 4-8 cm i storlek (hanarna, stora). Vuxenstorlek 10-12 cm för hona och 15-20 cm för hane. Fredliga parbildande (mina vuxna äter inte ens pyttetetrayngel).
Önskad packningsmängd, vad är brukligt? 5-6 st per påse, eller 3-4 st? De blir ju inte direkt små, utan hellre ganska massiva firrar.Alltid vara en smula barn - det är att vara vuxenKommentar
-
Samåkning till auktionen?
Jag åker från Tjörn kl.0900 och det finns plats i caretan.
Har ju lite att dona med innan tillställningen öppnar.
Hemgång när det roliga är över.........Kommentar
-
Ursprungligen postat av malawijannemen vad gör man inte för att vi ska få lite nya ciklidintresserade, och kanske till och med få lite nya medlemmar till NCS.Kommentar
-
Jag kan även meddela att jag blivit sjuk, feber, frossa, hosta, kan knappt svälja. Vi har hittat en ersättare vad gäller utropandet men det lär ju inte bli några öl för mig på kvällen Jag hoppas dock jag är såpass frisk på Lördag att att jag kan dyka upp!Kommentar
-
Vad tråkigt. Du är ju grym som utropare... Ersättaren kommer få det tufft.Kommentar
-
Tack för det, men jag vet att ersättaren är minst lika kapabel!Kommentar
-
-
Jag kommer förmodligen att kunna ordna upp en lista på gcg.se några minuter efter inlämningen stängt för er som inte kan komma men har folk på plats som kan handla åt er.Tony EnglundKommentar
Kommentar