Tysklandsresa 28 sep - 1 oktober!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaJ
    Användare
    • August 2003
    • 584

Tysklandsresa 28 sep - 1 oktober!!

Ciklidvännerna i Malmö planerar en resa till Tyskland till hösten. Huvudmålet på resan är Zierfische und Aquarium in Duisburg och Internationales Diskus Championat in Duisburg som är en stor akvarieutställning kombinerat med en internationell Discus-tävling.
    Vi reser torsdagskvällen den 28 september från Malmö med inhyrd buss till färjeläget i Trelleborg och sedan med TT-Line till Trawemunde under natten med övernattning i hytt. Tidigt på fredagsmorgonen bär det sedan av söderut mot Duisburg. På vägen stannar vi till vid någon eller några butiker/grossister. Övernattning i Duisburg och sedan besök på utställningen under lördagen. Efter ytterligare en övernattning bär det sedan på söndagsmorgonen av hemåt, eventuellt med besök i ytterligare någon butik. I Puttgarden brukar det bli tid över för inhandling av diverse drycker m.m. om så önskas innan vi med färjan beger oss över till Rödby, genom Danmark och via Öresundsbron slutligen till Malmö på söndagskvällen.
    Vilka butiker vi ska besöka är i dagsläget inte bestämt. Några förslag hittills är bl.a. Aqua-Treff ( www.aqua-treff.de ), UKA Aquaristik ( www.uka-aquaristik.de ) och Mal-Ta-Vi ( www.mal-ta-vi.de ). Vi är öppna för förslag.
    Resan är öppen för alla akvarister/ciklidister i mån av plats och sker till självkostnadspris. Något exakt pris kan vi inte ge ännu men ungefär 2500:- inkl. alla övernattningar.
    Intresseanmälan till undertecknad gärna så fort som möjligt. Definitiv anmälan bör ske snarast då bussbolagen bör bearbetas så snart som möjligt. Mer information om resan kommer presenteras allteftersom, här i forumet och med e-mail till de som anmält sitt intresse.
    M.v.h. Ciklidvännerna i Malmö
    Sekreterare Rickard Nilsson
    ovwali@hotmail.com
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx
  • blackened
    Användare
    • January 2005
    • 1042

Oj! Sju månader för 2500:- låter jäkligt bra

Kommentar

• Wilhelm
      Användare
      • April 2002
      • 9122

Ursprungligen postat av blackened
      Oj! Sju månader för 2500:- låter jäkligt bra
      Är maten inräknad i det priset oxå?
      mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• 56ovwal
        Användare
        • March 2004
        • 664

Näää, käket ingår inte i priset.
        Och tyvärr måste jag göra er besvikna. Det ska stå "Tysklandsresa 28 sep - 1 OKTOBER !!!" Inget annat och det har ni förmodligen redan räknat ut.... Ska dra Ola i örat nästa gång jag träffar honom. I övrigt stämmer texten.
        M.v.h. Ciklidvännerna i Malmö
        Sekreterare Rickard Nilsson
        ovwali@hotmail.com
        Pigge
        Bygger ny akvarielokal:
        http://ovwali.blogg.se/
        Uppdaterad:2011-12-23

Kommentar

• PatrikMalmo
          Användare
          • May 2005
          • 4642

Men Ola skrev ju i allafall 1 april... *flinar*

Hilsen,

P
          Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Kalle-El
            Användare
            • August 2005
            • 255

Kanske ett aprilskämt?

Skämt åsido finns det fynd att göra i Tyskland eller?

Kommentar

• Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

Klart det finns! Nästan allt är billigare. Fast fisk är ofta dyrt.
              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• jinnarparen
                • April 2002
                • 2670

Vem vet kanske finns det plats för att även besöka http://www.hobbyzoo-tillmann.de/ , i så fall är jag intresserad.
                Inte så mycket för de afrikafrälsta, men för de som är amerikafrälsta så finns det en hel del (om nu deras fisklista uppdateras regelbundet).
                Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Kalle-El
                  Användare
                  • August 2005
                  • 255

Ursprungligen postat av Wilhelm
                  Klart det finns! Nästan allt är billigare. Fast fisk är ofta dyrt.

Oki omfomulerar mig lite då, är det så mycket billigare att det är värt att åka dit?

Kommentar

• olaJ
                    Användare
                    • August 2003
                    • 584

Ojdå............inte april...........oktober givetvis......stark öl den där hehe............
                    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• JockeB
                      Användare
                      • May 2004
                      • 2964

Ursprungligen postat av jinnarparen
                      Vem vet kanske finns det plats för att även besöka http://www.hobbyzoo-tillmann.de/ , i så fall är jag intresserad.
                      Inte så mycket för de afrikafrälsta, men för de som är amerikafrälsta så finns det en hel del (om nu deras fisklista uppdateras regelbundet).
                      Jaa där fanns det MYCKET intressant!
                      Mvh Jocke
                      Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• PatrikMalmo
                        Användare
                        • May 2005
                        • 4642

Tillbehör kan vara rätt billigt i Tyskland, men när det gäller fisken så är det mest att de brukar ha grejer inne som aldrig finns i Sverige. Ibland tom helt nya firrar som man inte ens sett förut. Vi har åkt ner med MAF ett antal gånger, och "fiskfrossa" har blivit ett begrepp. Har hänt att vi behövt vända bussen och åka tillbaks till någon butik pga att just de firrarna var helt nödvändiga att äga...

Såvitt jag vet är butikerna inte spikade ännu, men någon för sjöciklider blir det garanterat.

Hilsen,

P
                        Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Robin
                          Användare
                          • January 2003
                          • 4526

Tog mig friheten att ändra april till oktober i rubriken.
                          Mvh
                          Robin

Kommentar

• olaJ
                            Användare
                            • August 2003
                            • 584

Ursprungligen postat av Robin
                            Tog mig friheten att ändra april till oktober i rubriken.
                            Tack Robin.......var lite snabbare nästa gång bara så att man inte verkar dum.....HAHA :-)

7 månade var lite att ta i......och nu gäller det ju som alla förstår bara 3 dagar, så kom igen och anmäl er, det blir en kanonresa som vanligt när Ciklidvännerna är ute och far.

Kommentar

• 56ovwal
                              Användare
                              • March 2004
                              • 664

"HobbyZooTillman" har jag i ett tidigt planeringsstadie föreslagit som en av butikerna att besöka för att det inte bara skall bli Malawi/Tanganyika-butiker vi besöker. Även om vi inte lyckas sy ihop ett schema som inkluderar nämnda butik, finns det inget som hindrar att man kanske kan avstå tid på mässan för att istället ta sig dit för egen maskin. Jag har noterat intresset för butiken.
                              Pigge
                              Bygger ny akvarielokal:
                              http://ovwali.blogg.se/
                              Uppdaterad:2011-12-23

Kommentar

Arbetssätt...