If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Snålhet framför säkerhet? Kanske inget att rekomendera andra att bygga så stort i 6mm, kanske funkar om man ställer det ordentligt. Och jag som tycker 10mm glas i dala zooline 720 är tunt.
Rekommendationerna för en höjd av 70 cm är 15 mm glas ......
Jag får mitt nya kar på onsdag och det är 200x80x70 med en botten på 18mm och sidor på 15mm. Även om man förstärker aldrig så mycket under kommer ett litet punkttryck (typ en sten) på glaset vara risk för sprickor. 1,5m3 vatten är lika mycket som 4 badkar.
Varför tror du att 6 mm skall hålla för erfarenhet saknar du knappast och det är väl inte det första karet du limmar.
Rekommendationerna för en höjd av 70 cm är 15 mm glas ......
Jag får mitt nya kar på onsdag och det är 200x80x70 med en botten på 18mm och sidor på 15mm. Även om man förstärker aldrig så mycket under kommer ett litet punkttryck (typ en sten) på glaset vara risk för sprickor. 1,5m3 vatten är lika mycket som 4 badkar.
Varför tror du att 6 mm skall hålla för erfarenhet saknar du knappast och det är väl inte det första karet du limmar.
Jag säger att det är jättebra rekomendationer men inte helt nödvändigt
själv skulle vi ha gjort det i 12mm
volymen är 1120 liter
skulle jag ha akvariet hemma skulle jag inte tveka på 15mm glas (glas är billigt)
en annan fråga var fick du tag i 18mm ?
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Skar i sönder ett 540 akvastabil kar för att annvända glaset på där var en sprika i ena gavelen. Deras kar e gjort i 3 olika tjoklekar. gavlar 6mm front och bakglas 8mm och 10mm botten.. tror säkert det e ok men tyckte gavelglasen var tunna.... Vill inte bli blöt Och det har sprukigt.....
Skar i sönder ett 540 akvastabil kar för att annvända glaset på där var en sprika i ena gavelen. Deras kar e gjort i 3 olika tjoklekar. gavlar 6mm front och bakglas 8mm och 10mm botten.. tror säkert det e ok men tyckte gavelglasen var tunna.... Vill inte bli blöt Och det har sprukigt.....
Kommentar