Ursprungligen postat av PatrikMalmo
Favorittetra ?
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av Luttär denna vanlig i affärerna...har den något vanligt handelsnamnÅh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
Ursprungligen postat av daniel60Södermalms akvarieaffär har den på lagerlistan.Kommentar
-
Ursprungligen postat av daniel60Södermalms akvarieaffär har den på lagerlistan.Mvh
RobinKommentar
-
-
Japp....det tror jag.
Finns en del olika arter, dem jag kanner till ar verkligen tuffa och har nere ar dessa kanske "Nr.1" bland sportfiskare.FelipeKommentar
-
Jag instämmer med föregående talare om att rödmunstetran är otrolig snygg och trevlig. Dessutom är de små rackarna långlivade. Men har man ett skuggigt sydamerika-kar är det snudd på tjänstefel att inte införskaffa ett rejält stim svarta neon (Hyphessobrycon herbertaxelrodi). De ser jättetråkiga ut i butik men i ett kar med flytväxter och lite brunt vatten så blir de oerhört vackra med ett isblått-grönturkos band, det svarta bandet blir djupt sammetsvart och fenspetsarna lysande blåvita. Yttelrigare än av sällskapsfiskarna som blir en skönhet om man ger den lite pyssel.Fiskar är vänner-inte mat!Kommentar
-
Anna,
det är många tetror som verkligen förändras om man kör dem i svartvatten. Glödbandstetran hör också till dem. Vore skoj att testa fler i klockrent svartvatten för att se vad som händer. De enda tetrorna jag hittills inte tyckt blivit snyggare i lite surare/brunare vatten är just kardinaltetror. Det röda "försvinner" på något sätt, och det är bara det blå bandet som syns.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Mike_NorenJo den såg rätt sunkig ut - plus att det där är en bräckvattens-regnbågsfisk som heter Marosatherina ladigesii, en av mina favoriter, men fel fisk.
Bräckvattenfisk? Såg den i ett sötvatten nyss då den var snyggare än på bilden men menar du att den är en bräckvattenfisk?Mvh
RobinKommentar
-
(Marosatherina ladigesi)
Bräckvattenfisk? Såg den i ett sötvatten nyss då den var snyggare än på bilden men menar du att den är en bräckvattenfisk?
Det är en av mina favoritfiskar, och när de är riktigt i gasen är de nästan löjligt färggranna, men jag kommer inte att försöka hålla den igen förrän jag har ett bräckvattenkar.Kommentar
-
Förra veckan såg jag ett stim citrontetror, de var riktigt snygga.
De ser däremot ganska tråkiga ut på bild jämfört med "live".||||Kommentar
-
Håller med om att dom var fina. Kanske skulle ha mig ett bräckvatten i framtiden. Nackdelen som jag ser det verkar vara att det inte finns så många "kända" fiskar som håller sig någorlunda små, eller?
Argus och dylikt blir ju rätt stora efter ett tag.Senast redigerad av Robin; 18 June 2006, 14:18.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinNackdelen som jag ser det verkar vara att det inte finns så många "kända" fiskar som håller sig någorlunda små, eller?
(den enda bild på en levande Pomacentrus taeniometopon, bräckvattensfrökenfisk, jag kunde hitta!)Kommentar
-
Den var intressant! Nån mer länk dvs. lite fakta?
En till bild.. http://filaman.ifm-geomar.de/images/...n_Potae_u1.jpgSenast redigerad av Robin; 18 June 2006, 21:35.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av Mike_NorenMja... finns finns det, importeras gör de däremot mer sällan. Marosatherina, javatandkarp, humlagoby, gul ciklid... black molly förstås... sen blir det tunt. Det finns annars bräckisar som vore väldans trevliga att få tag på, förutom ett gäng gobies bl.a. denna:
(den enda bild på en levande Pomacentrus taeniometopon, bräckvattensfrökenfisk, jag kunde hitta!)Kommentar
Kommentar