Jag kanske är lite udda, men jag gillar vanliga Kardinaltetror. Kanske bara för att det och palett ciklid var de första fiskar jag hade. Tycker även om dom flesta tetrorna som varit med i tråden
Favorittetra ?
Kollaps
X
-
540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccat -
Ursprungligen postat av GabbiVar det jag som sa det, eller finns det fler som delar min åsikt. Jag har sett en fisk bokstavligt talat krypa ur akvariet för att komma undan dessa, och de har även dödat hundra P. simulans och femtiotalet vitfenad rosentetror som nästan var fullvuxna.Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
Ursprungligen postat av PatrikMalmoÅh, Ladigesia roloffi hade jag glömt... sanslös tetra!! Finns många skoj tetror från Afrika, och jag gissar att vi får se lite nya spännande saker därifrån med tiden.
Felipe,
Pseudocorynopoma kallas för drakfena på svenska, den lilla för liten drakfena och den stora just stor drakfena.
Hilsen,
P
Tack Patrik!FelipeKommentar
-
Har många favoriter tex:Myleus schomburgkii,Erythrinus,Leporinus (jag har haft 4 arter och alla va fenbitare ),Semaprochilodus ,Charax gibbosus .Kommentar
-
Brr, det var verkligen dåliga bilder på Ladigesian, Mike. Bättre än inga iof, men att göra dem rättvisa är det trippel upp, minst. Plus beteneendet. Samtidigt har jag aldrig sett några bra bilder alls på Ladigesia, så det kanske är ett framtidsprojekt. Menar inte alls att klanka ner på dina länkar, men i allafall.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Vinkeltetra. Stimmar fantastiskt och är ett kanon komplement i Discus-kar.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Ursprungligen postat av PatrikMalmoBrr, det var verkligen dåliga bilder på Ladigesian, Mike. --- Samtidigt har jag aldrig sett några bra bilder alls på Ladigesia, så det kanske är ett framtidsprojekt. Menar inte alls att klanka ner på dina länkar, men i allafall.Kommentar
-
Mike,
verkligen bra att hitta bilder på dem iaf, det har jag knappt sett på nätet. Ladigesian finns med i Akvariets lexikon Band 1 också, men den bilden är otroligt kass. Jag hade ett 20-tal Ladigesia i ett 200-liters växtkar för en fem-sex år sedan och att se de hannarna fightas var en fröjd för ögat. Trist nog dog de flesta i en flytt till ny lägenhet, de är hyfsat känsliga för transporter. Nu när jag har blivit påmind igen så måste jag köpa in dem när jag hittar dem.
pleco,
en av min polare odlade Charax förr, och de är ena rackare. En hanne som vaktade yngel bet sönder en håv när det skulle fångas fisk i det karet. Klart fina i vilket fall.
Hilsen,
PSenast redigerad av PatrikMalmo; 15 June 2006, 06:09.Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av PatrikMalmopleco,
en av min polare odlade Charax förr, och de är ena rackare. En hanne som vaktade yngel bet sönder en håv när det skulle fångas fisk i det karet. Klart fina i vilket fall.
Hilsen,
PKommentar
-
Apropa Charax (bland favoriterna) sa tycker jag (kanske i mindre skala?) att denna ocksa saknar bra bilder; har man sett en nyfangad Charax sa ar det valdigt fa tetror som slar denna i farg....gult/gront/rott/svart....helt otroliga!!FelipeKommentar
-
Ursprungligen postat av daniel60Hörde en handlare säga om Aphyocharax paraguayensis:
"Den elakaste fisk jag haft!"
Inte illa av en trecentimeterstetra!Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av daniel60Hörde en handlare säga om Aphyocharax paraguayensis:
"Den elakaste fisk jag haft!"
Inte illa av en trecentimeterstetra!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Luttär denna vanlig i affärerna...har den något vanligt handelsnamnKommentar
-
pleco,
har inte personligen någon info om själva leken. De gick dock rätt få (till att börja med) firrar i ett 375-liters kar med mycket rötter och verkligt stora snår med javamossa. Hannarna röjde upp plättar där de höll revir och så blev det yngel. Tuffa fiskar, inget snack om saken. Har aldrig hört om någon annan fisk som på allvar verkligen knycklat sönder en håv. Respect!!
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar