Fotografisk övning #1

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Helenai
    Användare
    • October 2004
    • 269

Produkter, Gurkört och Lejon

Gillade Johans Iprensvit bäst av de två. Ovanligt motiv och just därför coolt att se visualiserat. En aning av en "spänningshöjare" kunde ju ha varit att se ett glas vatten och en tablett som tredje bild.

Gurkörten: Mycket bra svit över en gurkörtsblommas liv från början till slut. Jag gillar knoppbilden bäst, men medger att de behöver hänga ihop för det absolut bästa intrycket. Well done!!

Åter apropå lejon: Jag tycker lejonsviten var rätt OK, men min förväntning efter bild ett och två (särskilt med tanke på bildtexten) var ACTION! Lejoninnan mitt i språnget... Som svit betraktad blev jag besviken över sista bilden. Den bästa av dem var den som Micke osså gillade bäst.

En svit jag själv skulle velat se är min egen framhjulskullerbytta häromdagen... Aningen spektakulär antagligen. Makadammet dög att landa på, men någon mjuklandning kunde det inte erbjuda direkt.
    Senast redigerad av Helenai; 19 August 2006, 10:56.
    Varde ljus... och det vart mörker.

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=599007

Kommentar

• PatrikMalmo
      Användare
      • May 2005
      • 4642

Hmm. Ock jag som gillade bild 3 av lejonet allra bäst!! Majestätiskt utblickande mot något vi inte ser, bevarande sin värdighet trots att man tydligt begriper att det är "inlåst". Bild två gillade jag också, men bild ett tycker jag kunde ha varit något annat. Eller så skulle de bilder jag gillar varit just nr ett och två och sista bilden kanske på ett barn vid staketet... lite bizarrt kanske, men det kunde ge en påminnelse om att vi visserligen kan "låsa in" den vilda naturen ibland men aldrig riktigt kontrollera den. Beware, liksom.

Hilsen,

P
      Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Helenai
        Användare
        • October 2004
        • 269

Patrik: Mmmm... Den avslutningen (barnet vid staketet/grinden) kan jag oxå tänka mig, nu när jag fick den föreslagen för mig. Kul att man associerar olika.

Flashback: Var på besök i Terrariet på Skansen som 10-12-åring och kollade noga in krokodilerna som blickstilla låg och slöade innanför glaset. Gick nära. Jättenära. Och iakttog fascinerat stillaliggandet, ögonen och bristen på uttryck. Sedan small det och jag hoppade säkert 1,5 m baklänges. Möjligen därför jag förväntar mig action på sista lejonbilden...

Kommentar

• Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

Är det denna som saknas?

Min son och hans kusin lyckligt ovetandes om lejonets planner?
          Tony Englund

Kommentar

• Helenai
            Användare
            • October 2004
            • 269

Japp! *skratt* Där satt ett möjligt alternativ till tredjebild.

Och jag borde tagit en dokumenterande svit på en pumpaplantas bleka början via en stillsam tillväxt fram till den explosion som nu nästan är synlig för blotta ögat. Jag var enfaldig som trodde 4 m landbacke skulle räcka... Vinbärsbuskar och rabarber hukar sig medan grannens 20 år gamla tuja står pall för trycket. Deras balkong är invaderad... som tur är har de fattat tycke för sitt nya sällskap. Förresten, jag kanske ska göra ett försök...

Kommentar

• PatrikMalmo
              Användare
              • May 2005
              • 4642

Tony, klockren!!

Hilsen,

P
              Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Micke
                Användare
                • April 2002
                • 9579

Dags att väcka tråden igen med en bildserie på temat motgång.
                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

Arbetssätt...