Mitt tips är att måla hela lokalen för det blir mycket trevligare då.
Min Lokal!!
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av JorsaOch vad väntar du på...?? ;-)
Ursprungligen postat av WilhelmSäger samma sak som ovan. Bara slå till innan nån annan tar rummet.Kommentar
-
Hej Lutt!
Hej!
Mycket fint Lutt du har ju fått tag på en topplokal,lycka till nu,kan säga att min man och jag hade för några år sedan en lokal i lägenheten dvs ett rum men som du vet elpriset satte stopp,men jag hoppas i framtiden i Estland kunna bygga upp en lokal,än en gång lycka till.Mvh Ann-MariKommentar
-
Mycket trevliga ytor. Lite färg så blir det kanon.
Jag skulle gärna ha en liten lokal, men precis som Laesk så är jag mest intresserad av inredning. Däremot så skulle jag gärna ha en lokal med biotoper från alla världens hörn, samtidigt som lokalen skulle få bli ett arbetsrum och även lite myspys.Tomas Wallengren
http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueMitt tips är att måla hela lokalen för det blir mycket trevligare då.
tänkte måla golvet i betongfärg...väggarna i ljusblått å vit på träväggarna...Kommentar
-
Svårt att måla och starta massa akvarium i nymålad lokal. Om man inte gör det tillräckligt bra/noga så kommer färgen lossna så fort det blir lite fuktigt, speciellt på golvet och du sölar en del...
Väggar skall la ändå täckas med kar eller?Kommentar
-
När skall du fota min lilla lokal zaphi? Jag har ju ingen egen kamera eller det kanske inte är så mycket att fota.Alltid vara en smula barn - det är att vara vuxenKommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiSvårt att måla och starta massa akvarium i nymålad lokal. Om man inte gör det tillräckligt bra/noga så kommer färgen lossna så fort det blir lite fuktigt, speciellt på golvet och du sölar en del...
Väggar skall la ändå täckas med kar eller?
ska oxå skaffa virke som jag ska bygga ställningar av...
vill ha lite råd av er som byggt ställningar av trä, vilket slags virke använde ni er av?
furu eller?Kommentar
-
var iväg och köpte spackel idag tänkte spackla lite imorgon...
nu har jag varit fundersam om golvet så jag snackade lite med färghandlarn om det....vi kom fram till att det bästa skulle vara om man målar golvet med oljebaserad färg...
så här ska ja börja med
1. spackla
2. måla allt trä i vitt
3. måla väggarna
4. måla golvet
förutom all färg och dyl ska jag jaga:
kopparrör
vattenkran
droppknappar
polyetenslangar
magnetventil
lugn bilder kommer så småningom...Kommentar
-
Akvarierum!
Jag bor i Växjö ensam i en fyra på 100kvm och betalar inte mer än 5400 i hyra och skall göra om det stora sovrummet på drygt 20 kvadrat till fiskerum. Tror ni man måste ha en avfuktare?To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
hmm jag skulle nog haft det...jag skulle nog ställa in en sådan avfuktare som man har till husvagnar, finns på biltema k-rauta mm...å dom kostar la inte en massa pengar heller tror jag.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Luttvar iväg och köpte spackel idag tänkte spackla lite imorgon...
nu har jag varit fundersam om golvet så jag snackade lite med färghandlarn om det....vi kom fram till att det bästa skulle vara om man målar golvet med oljebaserad färg...
så här ska ja börja med
1. spackla
2. måla allt trä i vitt
3. måla väggarna
4. måla golvet
förutom all färg och dyl ska jag jaga:
kopparrör
vattenkran
droppknappar
polyetenslangar
magnetventil
lugn bilder kommer så småningom...
Jag skulle INTE sätta kopparrör, kör med plastslang (pex) istället då det finns risk för kopparutfällning.
Så kommer vi att göra i vår låkal.
//CalleKommentar
-
Japp se upp med nya kopparrör.
Har haft ett litet helsike i mitt nya hus just med kopparutfällning.
Fiskdöd och annat eländeDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Om du ska måla golvet och det ska tåla vatten och fukt
Så är det enbart epoxi som håller jag vet av egen erfarenhet nären målargirma sålde en annan färg till mig och nu ser det för jävligt ut.
Hagmans har en småmolykyl epoxi som jag vet att några målare har målat på blöt betong .Kommentar
-
Ursprungligen postat av bmwpowerOm du ska måla golvet och det ska tåla vatten och fukt
Så är det enbart epoxi som håller jag vet av egen erfarenhet nären målargirma sålde en annan färg till mig och nu ser det för jävligt ut.
Hagmans har en småmolykyl epoxi som jag vet att några målare har målat på blöt betong .
MattiasKommentar
Kommentar