Inredningstråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • June 2004
    • 1582

    Inte illa, Nusse. Det är ofta man ser fula hemmagjorda bakgrunder men denna var riktigt snygg, nu får du bara skaffa lite riktiga fiskar från Tanganyikasjön : )

    Kommentar

    • deathdealer
      Användare
      • August 2004
      • 1639

      Tycker den ser mer "dramatisk" ut opochner
      Men det hela är ju en smaksak!

      Sen vore drömmen om man kunde få en bagrund som var mre brunaktig i tonen...inte choklad, men mer som det ser ut i t.ex. Malawisjön (enloigt de foton man sett).
      Det finns ingen som har en idé om hur man kan få sanden att se mer brun ut? - ja eller grus?
      Sjväl har jag svart sand(matt), men jag skulle även här vilja blanda ut den med något som ger ett mer brunt intryck!

      DD
      "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
      "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

      Kommentar

      • Prayerman
        Användare
        • June 2004
        • 1314

        Nusse: Gillar karet! Får väl hålla med om att insugen inte är så snygga. vallisneria snåret ser ändå läckert ut.

        Nu närmar sig min flytt med hast och det blir lite pyssel att få upp fiskarna och får ordning på karet.
        Tomas Wallengren
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

        Kommentar

        • nusse
          Användare
          • April 2006
          • 69

          Ursprungligen postat av PatrikMalmo
          Håller annars med om att sand hade varit snyggare - ger ett lite mer naturligt intryck.
          Det är ganska snyggt ha finare sand med inslag av t ex sjösten. Kommer nitritchocken som ett brev på posten om jag skulle ge mig på att ta upp det mesta av sjöstenen? Jag har inte haft mätbara nitritnivåer sen jag startade karet i påskas, sen har jag bara slamsugit det absolut yttersta gruslagret 1 gg/vecka.
          Zoon

          Kommentar

          • Prayerman
            Användare
            • June 2004
            • 1314

            Ursprungligen postat av nusse
            Det är ganska snyggt ha finare sand med inslag av t ex sjösten. Kommer nitritchocken som ett brev på posten om jag skulle ge mig på att ta upp det mesta av sjöstenen? Jag har inte haft mätbara nitritnivåer sen jag startade karet i påskas, sen har jag bara slamsugit det absolut yttersta gruslagret 1 gg/vecka.
            Njae, skulle inte tro det!
            Tomas Wallengren
            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

            Kommentar

            • PatrikMalmo
              Användare
              • May 2005
              • 4642

              Ursprungligen postat av nusse
              Det är ganska snyggt ha finare sand med inslag av t ex sjösten. Kommer nitritchocken som ett brev på posten om jag skulle ge mig på att ta upp det mesta av sjöstenen? Jag har inte haft mätbara nitritnivåer sen jag startade karet i påskas, sen har jag bara slamsugit det absolut yttersta gruslagret 1 gg/vecka.
              Tror inte det är någon risk för nitritchock om du tar ut gruset. Gör det i samband med ett eller flera vattenbyten och sug ut gruset med en slang. Nästan all skit följer då med samtidigt.

              Hilsen,

              P
              Ingen fisk har läst böckerna.

              Kommentar

              • Crulle
                Användare
                • January 2005
                • 98

                Bilder på mitt kar! http://www.zoonen.se/perzoonen/galle...036&gid=859310
                ska bygga in ett av filterna bakom bakgrunden
                Shoohoo

                Kommentar

                • Gäst

                  Samma kar igen efter lite ommöblering och fler växter.
                  större bild: http://www.nolbypride.se/gallery/cougar/rubin420.JPG
                  Senast redigerad av Gäst; 13 July 2006, 00:19.

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

                    Härligt snyggt Cougar!

                    Kommentar

                    • Matz Karlsén
                      Användare
                      • February 2004
                      • 1127

                      Tanganyikakar

                      Skickar med en bild på mitt Tanganyikakar nu när jag har fåttt i lite sten och fiskar.
                      To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                      Kommentar

                      • Matz Karlsén
                        Användare
                        • February 2004
                        • 1127

                        Sydamerikakar

                        Skickar också en bild på hur mitt Sydamerikakar med jordätare, Chokladciklider och L. thayeri, Nättetra och blodfenstetra ser ut efter omplantering.
                        To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                        Kommentar

                        • nässlan

                          Ser fint ut matz!
                          gillar verkligen ditt sydamerikanska kar, där har du fått till det bra.

                          Kommentar

                          • Prayerman
                            Användare
                            • June 2004
                            • 1314

                            cougar: Det blev en klar förbättring, nice!

                            Mats: Får instämma med föregående talare, sydamerika karet är riktigt trevligt. Tanganyika karet skulle jag vilja se rakt framifrån också.
                            Tomas Wallengren
                            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

                            Kommentar

                            • dinajel
                              Användare
                              • November 2004
                              • 569

                              Tog lite kort på mitt prinsessakvarium efter att jag lagt i lite mer sten, och lite vallisneria i ena hörnet. Sex små prinsessor och fem P. nigripinnis-yngel simmar däri just nu. Och en Ancistrus.
                              Daniel Andréasson

                              Kommentar

                              • Gäst

                                tack stefan och prayerman. ja det blev klart bättre när det vuxit till sig lite och fått mogna en aning, som så ofta med akvarium

                                Kommentar

                                Arbetssätt...