Inredningstråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • May 2005
    • 1554

    Det intressanta är att den tjockaste grönskan gör sig bra på foto, men ger ett plattare och snårigare intryck i verkligheten. Det blir lite som att titta in i en gräsmatta, ganska platt så jag ska försöka skapa lite gläntor i grönskan så det blir mer djupeffekt.
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

    Kommentar

    • Göran Å
      Användare
      • December 2005
      • 1295

      Mitt 600L kar

      Lite uppdatering av denna tråd.

      Nu är det 2 år sedan karet startades upp, och det har fått lite nya stenar som har vuxit på höjden mot tidigare. De 3 pelarformade stenarna är mellan 30-40cm långa.

      Mvh Göran
      http://www.skovdeaf.se/
      http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
      http://www.skovdefagelklubb.se/

      Kommentar

      • Gäst

        Gillar ditt akvarium skarpt Göran! Ett av de snyggaste på länge..
        Ursprungligen postat av Göran Å
        Lite uppdatering av denna tråd.

        Nu är det 2 år sedan karet startades upp, och det har fått lite nya stenar som har vuxit på höjden mot tidigare. De 3 pelarformade stenarna är mellan 30-40cm långa.

        Mvh Göran

        Kommentar

        • classe
          NCS Medlem
          • April 2007
          • 1147

          Ursprungligen postat av Göran Å
          Lite uppdatering av denna tråd.

          Nu är det 2 år sedan karet startades upp, och det har fått lite nya stenar som har vuxit på höjden mot tidigare. De 3 pelarformade stenarna är mellan 30-40cm långa.

          Mvh Göran
          jaa den är kanonsnyggt och har läste den i ciklidbladet 2008/04 den så den är fint den vad du skriv där..
          375 LITER Malawi arter..
          74 Liter Malawi yngel...

          Kommentar

          • Prayerman
            Användare
            • June 2004
            • 1314

            Ursprungligen postat av Olorin
            Det intressanta är att den tjockaste grönskan gör sig bra på foto, men ger ett plattare och snårigare intryck i verkligheten. Det blir lite som att titta in i en gräsmatta, ganska platt så jag ska försöka skapa lite gläntor i grönskan så det blir mer djupeffekt.
            Ja, det låter som en bra idé. Hur har det gått? Vad har du i det övre karet uten växter?
            Tomas Wallengren
            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

            Kommentar

            • Erik Österlund
              Användare
              • January 2005
              • 3788

              Min 1120 litersburk

              Mått på burken: L: 200 D: 80 H: 70

              I mina tidigare burkar efter ett tag alltid tröttnat på alla moduler så den här gången använde jag bara fyra stycken. Jag är supernöjd! Doppvärmaren ska in bakom en modul, ska bara köpa en ny först för den här måste jag hålla lite koll på, den är inte att lita på riktigt. Ska ta en ny bild sen för jag har ändrat belysningen lite...

              Kommentar

              • Prayerman
                Användare
                • June 2004
                • 1314

                Ursprungligen postat av Erik Österlund
                Mått på burken: L: 200 D: 80 H: 70

                I mina tidigare burkar efter ett tag alltid tröttnat på alla moduler så den här gången använde jag bara fyra stycken. Jag är supernöjd! Doppvärmaren ska in bakom en modul, ska bara köpa en ny först för den här måste jag hålla lite koll på, den är inte att lita på riktigt. Ska ta en ny bild sen för jag har ändrat belysningen lite...
                Detta var klart nice. Jag gillar när man använder moduler på det här sättet.
                Tomas Wallengren
                http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

                Kommentar

                • wofflan
                  NCS Medlem
                  • September 2003
                  • 660

                  Ursprungligen postat av Erik Österlund
                  Mått på burken: L: 200 D: 80 H: 70

                  I mina tidigare burkar efter ett tag alltid tröttnat på alla moduler så den här gången använde jag bara fyra stycken. Jag är supernöjd! Doppvärmaren ska in bakom en modul, ska bara köpa en ny först för den här måste jag hålla lite koll på, den är inte att lita på riktigt. Ska ta en ny bild sen för jag har ändrat belysningen lite...
                  jag hade försökt hitta stenar som liknar modulerna istället för lavastenarna.
                  du har fått till en riktigt bra djupkänsla, riktigt snyggt
                  Mvh Fredrik

                  Kommentar

                  • Erik Österlund
                    Användare
                    • January 2005
                    • 3788

                    Ursprungligen postat av wofflan
                    jag hade försökt hitta stenar som liknar modulerna istället för lavastenarna.
                    du har fått till en riktigt bra djupkänsla, riktigt snyggt
                    Det är pimpstenar med alger på. Stenarna och BTN modulerna har väldigt lik struktur så jag tycker det passar riktigt bra. Burken är så pass nystartad att det inte hunnit komma alger på modulerna ännu, när det gör det kommer det bli klockrent!

                    Kommentar

                    • specmats
                      Användare
                      • December 2004
                      • 3060

                      var fick du tag på pimpstenarna?
                      Tropheus Duboisi halembe, so
                      Melanochromis Auratus, vf
                      Synodontis Petricola, odlade

                      Akvarie-setup (Salt)

                      Kommentar

                      • StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

                        Ursprungligen postat av Erik Österlund
                        Mått på burken: L: 200 D: 80 H: 70

                        I mina tidigare burkar efter ett tag alltid tröttnat på alla moduler så den här gången använde jag bara fyra stycken. Jag är supernöjd! Doppvärmaren ska in bakom en modul, ska bara köpa en ny först för den här måste jag hålla lite koll på, den är inte att lita på riktigt. Ska ta en ny bild sen för jag har ändrat belysningen lite...
                        Inte undra på att du är supernöjd...karet är riktigt vackert Erik!

                        Vad har du använt för moduler och vart sitter dom?

                        Kommentar

                        • Erik Österlund
                          Användare
                          • January 2005
                          • 3788

                          Ursprungligen postat av specmats
                          var fick du tag på pimpstenarna?
                          Jag köpte dom för många år sen, de har följt med till nya akvarium vart efter jag har bytt. Synd att det inte finns att få tag i längre (iaf inte i Sthlm) för jag tycker att de passar klockrent till BTN.

                          Malawe, tackar

                          Jag har (till vänster i burken): B modul med filtermatta.
                          Till Höger: A & L på botten. H modul med filtermatta.

                          Kommentar

                          • ozric
                            Användare
                            • March 2004
                            • 3187

                            Berätta lite om bakgrunden Erik. Plastfilm? Karet ser ju ut att va 40 meter djupt!
                            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                            c",)

                            Kommentar

                            • ParSve
                              Användare
                              • February 2005
                              • 58

                              Ursprungligen postat av ozric
                              Berätta lite om bakgrunden Erik. Plastfilm? Karet ser ju ut att va 40 meter djupt!
                              Jag är också nyfiken på bakgrunden. Skärmar du av ljuset så att det inte ska falla på bakrutan?

                              Jag funderar på en liknande lösning till mitt nästa kar då t.ex. slim line ser för onaturligt platt ut och "vanliga" klippbakgrunder tar för mycket utrymme. Är dock orolig för att bakrutan skall bli algbeväxt och vips så har man förlorat illusionen av djup...

                              /Pär
                              /Pär

                              399 l tanganyikaprojekt | Fiskgalleri

                              Kommentar

                              • Erik Österlund
                                Användare
                                • January 2005
                                • 3788

                                Ursprungligen postat av ozric
                                Berätta lite om bakgrunden Erik. Plastfilm? Karet ser ju ut att va 40 meter djupt!
                                Ja det är ett foto som jag köpte på en fotosite och sen bad jag en kille som har en skylt och dekorfirma att dra upp den i 200x70. Som ett stort klistermärke.

                                Jag har mycket riktigt skärmat av belysningen som sitter ungefär 35 cm ovanför ytan. Det är ett 58 W grolux och ett 58 W Aquastar. Jag kör dessutom utan täckglas. Sen sitter det två stycken halogenspottar som belyser stenröset från två olika håll. Ovanför det ljusare partiet i vänstra hörnet sitter ett lysrör på 15 W. Idag ett grolux men ska iväg och köpe ett marin glo så att det blir ett blått skimmer över bakgrunden.

                                Kolla med Anton (Shreek) han såg det live i veckan när han hämtade sina täckglas till 1225 L burken

                                Kommentar

                                Arbetssätt...