Inredningstråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • September 2002
    • 5394

    Ursprungligen postat av eraserx
    Överväger blå bakgrund men frågan är om det hjälper när jag har ett power glo o ett aquarelle rör?

    Vad tror du deelay?
    Skaffa ett 36watts actinic o lägg längst bak som belyser den blå bakgrunden... det brukar bli skitsnyggt speciellt om dom 2 främre rören är 58w så det blåa inte tar över så att säga.
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • Ricard
      Användare
      • August 2003
      • 476

      Ursprungligen postat av Lutt
      // det beror på vilken affär man är i, pwss brukar vara billiga annars//
      ja, och om man är belägen mer västerut så finns i gbg Herules zoo. De har faktiskt ännu lägre priser än vår vän Patrick i Vingåker. Och om du köper 3 moduler för 1500:- så kan du med sågen förvandla detta till uppemot 5-6 och då är du med i leken! :-)

      Mvh.
      Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

      Kommentar

      • Rhodebaert
        Användare
        • February 2006
        • 557

        Ursprungligen postat av deelay
        Detta är vad jag menar med att blått ger en känsla av öppenhet, det gör att man tycker det är större än vad det är.
        riktigt fint djup!

        Choffe: Seriösa skisser! Jag tänker som såhär; att om du använder stenar som du tycker om så kan du bygga stora stenhögar likt den första bilden och om du istället vill visa fin sandbotten så ta den andra. Jag tycker det var fina stenar du har hittat.
        Det går alltid en senare buss.

        Kommentar

        • deathdealer
          Användare
          • August 2004
          • 1639

          Ursprungligen postat av deelay
          Detta är vad jag menar med att blått ger en känsla av öppenhet, det gör att man tycker det är större än vad det är.
          Gryymt!!!
          MEN du har satt punktljus eller? Eftersom man ser rörelserna av tattnet i ditt kar....

          DD
          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

          Kommentar

          • choffe
            Användare
            • November 2005
            • 841

            Ursprungligen postat av Rhodebaert
            riktigt fint djup!

            Choffe: Seriösa skisser! Jag tänker som såhär; att om du använder stenar som du tycker om så kan du bygga stora stenhögar likt den första bilden och om du istället vill visa fin sandbotten så ta den andra. Jag tycker det var fina stenar du har hittat.
            tack! men jag kom på att som ritningarna jag gjort, den möbleringen skulle ju passa till ett typ 720 liters i ett 222 liters så måste man ha jättesmå stenar i karet, för att det ska likna mina ritningar...men jag vill ju att allt ska va i ett enda röse och ganska naturligt, inte att man lägger tre stora stenar likt en cirkel, och sen lägger en jättestor platt sten på dom, det är inte naturtroget så därför vill jag inte ha så...(om ni förstår vad jag menar ) jag skulle vilja ha som ritningarna, att det är nått större röse och lite stenar utspritt här o var...vad tror ni?!

            vad rekomenderas för sand?

            mvh christoffer
            Christoffer Lundholm

            Kommentar

            • Robin
              Användare
              • January 2003
              • 4526

              Lägg i sten på måfå och sen på med sanden så får det bli som det blir. Det brukar ge ett ganska bra och verklighetstroget stenröse. Det är när man börjar plocka för mycket det blir dåligt (tycker jag iaf).
              Mvh
              Robin

              Kommentar

              • choffe
                Användare
                • November 2005
                • 841

                hehe...då är det bara o slänga i lite sten då

                men passar det med sanden jag har i eller? för när jag kollade på vad det är för typ av sand i malawisjön så är det smått men större bitar i me..så jag tror den e rätt bra endå...

                bild på sanden i karet. inte riktigt samma färg på bilder och jag tog utan blix för att undvika att den ser mörkare ut...men det är för att det är en kass kamera

                mvh christoffer
                Christoffer Lundholm

                Kommentar

                • choffe
                  Användare
                  • November 2005
                  • 841

                  robin; tycker du man kan använda nån kalksten och stora platta stenar fast det är samma stuk på dom som dom andra runda? tex denna sten? (lite rörigt)
                  Senast redigerad av choffe; 14 August 2006, 11:44.
                  Christoffer Lundholm

                  Kommentar

                  • Robin
                    Användare
                    • January 2003
                    • 4526

                    Nope!

                    Va konsekvent när det gäller sten. Antingen eller. Inte både och.
                    Personligen så tycker jag att det fulaste som finns är olika "stenarter" i ett akvarium.
                    Vad det gäller sanden så tycker jag att typ råda bläster är den bästa. Om du blandar enligt Mickes princip; Två olika storlekar sand och några nävar småsten (rundslipade helst) så kommer det att bli riktigt läckert.
                    Mvh
                    Robin

                    Kommentar

                    • choffe
                      Användare
                      • November 2005
                      • 841

                      Ursprungligen postat av Robin
                      Nope!

                      Va konsekvent när det gäller sten. Antingen eller. Inte både och.
                      Personligen så tycker jag att det fulaste som finns är olika "stenarter" i ett akvarium.
                      Vad det gäller sanden så tycker jag att typ råda bläster är den bästa. Om du blandar enligt Mickes princip; Två olika storlekar sand och några nävar småsten (rundslipade helst) så kommer det att bli riktigt läckert.
                      okej. jag började byta vatten så jag såg inte vad du skrev jag använde dom tre platta. men det är samma sorts sten som dom övriga runda. alltså samma färg o så. tog bort massor me sand..stenarna la jag i halvt slumpmässigt ska fixa bild snart...

                      mvh christoffer
                      Christoffer Lundholm

                      Kommentar

                      • Robin
                        Användare
                        • January 2003
                        • 4526

                        Börjar du inte skolan snart?

                        (Sommarlov är bara destruktivt har jag kommit på - ungdomar hittar på en massa dumma saker)
                        Mvh
                        Robin

                        Kommentar

                        • choffe
                          Användare
                          • November 2005
                          • 841

                          Ursprungligen postat av Robin
                          Börjar du inte skolan snart?

                          (Sommarlov är bara destruktivt har jag kommit på - ungdomar hittar på en massa dumma saker)
                          och vad menar du med det?
                          Senast redigerad av choffe; 14 August 2006, 15:57.
                          Christoffer Lundholm

                          Kommentar

                          • choffe
                            Användare
                            • November 2005
                            • 841

                            nu har jag tagit en bild på karet, grumligt och dålig kamera...usch. har tagit bort massor me grus så därför är det grumligt...denna bild får duga än så länge.

                            mvh christoffer
                            Christoffer Lundholm

                            Kommentar

                            • malplacerad
                              Användare
                              • May 2005
                              • 877

                              Choffe:
                              Ser ut som svensk sjöbotten, eller som jag fått för mig att den ser ut
                              Grumlet stör mig inte, är väl mer naturligt än ett kristallklart vatten, beror iof på vilken biotop man försöker efterlikna.
                              ||||

                              Kommentar

                              • choffe
                                Användare
                                • November 2005
                                • 841

                                grumlet är endast för att jag har tagit bort massor me sand o gör man det så åker allt skit bort
                                Christoffer Lundholm

                                Kommentar

                                Arbetssätt...