Inredningstråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ricard
    Användare
    • August 2003
    • 476

    Oj vilken intressant tråd Prayerman! Försökte själv starta en tråd om hur man inreder 720 med dels btn-bakgrund, dels med btn-moduler. För frågan hit och ser om ni kan ge förslag på vilka moduler jag skall satsa på till ett 720:e. Har du bild/skiss att lägga upp så blir det givetvis mer lättförståligt. Tack för alla tips!

    mvh
    Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

    Kommentar

    • Ricard
      Användare
      • August 2003
      • 476

      Ursprungligen postat av matt.is
      En bättre bild på glipan - att det inte ligger dikt an

      Törs man som sagt silikona fast den ändå?

      Ni som satt fast era moduler får gärna kommentera detta
      Hej Matt.is!

      Här kommer en läng till det album som dokumenterar min limning av btn-h. Hoppas det är till hjälp!


      Mvh.
      Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

      Kommentar

      • Prayerman
        Användare
        • June 2004
        • 1314

        Ursprungligen postat av Ricard
        Oj vilken intressant tråd Prayerman! Försökte själv starta en tråd om hur man inreder 720 med dels btn-bakgrund, dels med btn-moduler. För frågan hit och ser om ni kan ge förslag på vilka moduler jag skall satsa på till ett 720:e. Har du bild/skiss att lägga upp så blir det givetvis mer lättförståligt. Tack för alla tips!

        mvh
        Efter en trög start fick den här tråden rejäl fart, kul. Vad det gäller modulder och bakgrunder så är jag helt fel person, men det finns gott om folk som kan svara. Skall bli intressant att se vad de skriver. Dagen kanske kommer då även jag lägger i såna grejer.
        Tomas Wallengren
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

        Kommentar

        • Ricard
          Användare
          • August 2003
          • 476

          Ursprungligen postat av Prayerman
          Efter en trög start fick den här tråden rejäl fart, kul. Vad det gäller modulder och bakgrunder så är jag helt fel person, men det finns gott om folk som kan svara. Skall bli intressant att se vad de skriver. Dagen kanske kommer då även jag lägger i såna grejer.
          Ja, den dagen kanske kommer ... Personligen så tycker jag nog att man skall kombinera btn med "äkta vara", alltså att man exv. i den stora Amazonas fortsätter stenröset som finns i bakgrunden och som sträcker sig mot framdutan. På detta sätt förstärker man illusionen. Annars måste jag säga att ni är duktiga på att skapa klippformationer med småsten. Det vore spännande att se ngr bilder på Amazonasvarianter också! :-)

          Mvh

          edit:
          skall försöka bifoga en bild på ett 720 jag hade där jag faktiskt bara hade 2 btn-moduler, h- och c-modulerna och sedan använde en stor rot. Det var ett jordätarkar och det var ekonomin som styrde det till endast två moduler... :-)

          ... märker att jag inte får bifoga bilder. Är det måhända för att jag inte har varit medlem i "the klubb" nu på ett par år?
          Senast redigerad av Ricard; 07 August 2006, 15:16.
          Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

          Kommentar

          • Robin
            Användare
            • January 2003
            • 4526

            Ursprungligen postat av Ricard
            ... märker att jag inte får bifoga bilder. Är det måhända för att jag inte har varit medlem i "the klubb" nu på ett par år?
            Japp!
            Mvh
            Robin

            Kommentar

            • Ricard
              Användare
              • August 2003
              • 476

              Ursprungligen postat av Robin
              Japp!

              Dajm!

              Sorry... :-) Då vet jag. Man kanske skall gå med igen då - eller? Off topic så åter till modulern och stenar. Undrar om ngn med sådan erfarenhet vill dela med sig. Vore så intressant att se vilka moduler man använder när man smeckar ett 720 fullt med moduler ...
              Här kommer en bild på mitt gamla 720 med två moduler och gult ljus.
              Senast redigerad av Ricard; 07 August 2006, 16:42.
              Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

              Kommentar

              • Prayerman
                Användare
                • June 2004
                • 1314

                Nu har jag börjat med det nya karet. Var igår i Uppsala med Robert och fixade sand och stenar. Vi plockade röd granit, får se om det funkar. Idag fixade jag även skiva att ha under karet. Det gäller ju att ha alla grejer här när karet konkas in efter semestern. Nu är jag borta två veckor så mer blir det inte om detta på ett tag.
                Tomas Wallengren
                http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

                Kommentar

                • forza78
                  NCS Medlem
                  • July 2005
                  • 36

                  Här är ett par bilder på mitt nyrenoverade kar. Jag flyttade runt några moduler och köpte en ny...vilken som är den nya är nog inte så svårt att se Men den kommer nog att närma sig de andra till färgen efter några månader. Även stenarna till vänster räknar jag med ska bli algbeväxta ganska snabbt.

                  Det är riktigt svårt att få till ljuset på foton så att det ser ut som det gör i verkligheten men akvariet ser iaf ut ungefär som på bilderna.

                  //Tommy

                  Kommentar

                  • Sofus
                    Användare
                    • February 2004
                    • 190

                    vansinnigt vackert kar forza! Gillar verkligen "grottan" till höger med modultaket
                    1m³ afrika i vardagsrummet!
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=164682
                    http://www.akvarieforening.se/

                    Kommentar

                    • Ricard
                      Användare
                      • August 2003
                      • 476

                      Jättefin h-modul! Då är det öppet för fiskarna att simma in bakom den eller?
                      Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

                      Kommentar

                      • forza78
                        NCS Medlem
                        • July 2005
                        • 36

                        Ursprungligen postat av Ricard
                        Jättefin h-modul! Då är det öppet för fiskarna att simma in bakom den eller?
                        Ja det är öppet på baksidan. Har lite tankar på att göra ett stenröse där bakom med en massa mindre stenar så att yngel kan få någonstans att gömma sig, hade innan renoveringen en del andra växter än vallisneria som ynglena gillade att vara i och kring men nu har jag flyttat dem till ett annat akvarium så det finns inga bra gömställen till yngel just nu.

                        Tack Sofus, kul att du gillade det.
                        //Tommy

                        Kommentar

                        • LN
                          Användare
                          • December 2004
                          • 4744

                          Kanonsnyggt kar forza.
                          Har du provat med rött spectrum i lysrören?
                          Skulle kunna tänka mig att både fiskarna skulle framträda mer samt att högersidan skulle bli dunklare.
                          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                          Kommentar

                          • Prayerman
                            Användare
                            • June 2004
                            • 1314

                            Tycker att högerdelen är mycket snygg Forza, du har fått till stenarna på ett vis som ser naturligt ut. Vänstra delen av karet når inte riktigt samma höga klass enligt mig.

                            En bra idé att ha lite mindre sten för yngel.
                            Tomas Wallengren
                            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

                            Kommentar

                            • Robin
                              Användare
                              • January 2003
                              • 4526

                              Håller med Prayerman. Snygg högersida!
                              Mvh
                              Robin

                              Kommentar

                              • Ricard
                                Användare
                                • August 2003
                                • 476

                                Med risk för att du får upprepa dig Forza: h-modulen kände jag igen för det är en av två jag själv har haft men de andra, vad har du för moduler och på vilken placering i karet? Är det en hel Malaw alt. Tan.-bakgrund som utgör baksidan?

                                Mvh
                                Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

                                Kommentar

                                Arbetssätt...