If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Första fotot på min planerade Paraguaybiotop. Inga fiskar i ännu men huvudfisk är tänkt att bli Bujurquina vittata. Komentarer ?
Vet inte om u tänkt ha nån tetra i eller om Bujurquina vittata håller sig lite högre upp i karet, annrs tycker jag att det kanske kommer att kännas lite tomt i mitten av karet.... men det e ju bara jag de...
Det röda uppe till höger är ett löv som inte ville sjunka. Karet är ett 200-liters AquaEl 40x50x100
Vet inte om u tänkt ha nån tetra i eller om Bujurquina vittata håller sig lite högre upp i karet, annrs tycker jag att det kanske kommer att kännas lite tomt i mitten av karet
Jo nog kommer det att finnas ett stim tetror som lever i samma biotop.
Var på besök hos ett par vänner, som bor intill Mälaren och fick lite inspiration till bottenmaterialet till mitt 850 liters, där Jaguarerna och påffarna ska husera.
Vackra fina vattenslipade stenar som bara väntar på att bli upplockade.
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
Wilhelm,
sådana bottnar skulle jag mer än gärna se fler av i många sjöciklidkar också!!
Hilsen,
P
Håller fullständigt med dig Patrik! Underbar dynamik i den bottnen. Just inredningen av botten är det som intresserar mig överlägset mest just nu inom akvaristiken. Har badat mycket i svenska insjöar denna sommar och även där går det att hitta massa spännande!
Det känns som det finns mycket att utveckla när det gäller inredning av denna del. Minns de dagar man åkte till Biltema och öste ner en säck bläster och sedan var det klart. En dekadent period i historien!
Ted: Placeringen av snäckskalen känns mycket fin! Bakgrunden är underbart läcker och originell. Hur har du lyckats med denna? Är det skiffer?
Tycker också att ljuset ser fint ut, liksom placeringen av vallisnerian.
Hmm, ju mer jag tittar på det desto bättre blir det. Riktigt härligt kar. Leptosoma också, inte dumt alls! En 9 av 10!
Kommentar