5:an eller 6:an. dom är snyggast! men dom andra e me fina...
Inredningstråden
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av cougarJo du har rätt Även om det fortfarande saknas mycket växter och nån rot i mitt kar så vill jag inte skymma bakgrunden för mycket, för den är så snygg! Så inredningsmodellen blir lite mer åt det småskaliga hållet, jag ser t ex roten i bakgrunden som sticker ut i mitten som ett substitut åt en vanlig större rot som jag hade lagt i om bakgrunden inte varit där. Det krävs mindre inredning när man har btn men det kräver faktiskt mer tänkande att få det lagom inrett, inte för mkt, inte för lite.
Tror dock att jag kommer fortsätta utan bakgrund, eftersom jag gillar friheten!
Gillade för övrigt bakgrund 5 mycket. Tyckte även nr 3 var bra. 4 tyckte jag kändes som den var upp och ner.Tomas Wallengren
http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029Kommentar
-
Wilhelm
1 eller 7 eftersom jag inte gillar plåtter =) dom ser helt enkelt fetare ut.Kommentar
-
-
def nr 5!!!
Sen kan du lätt testa att just vända dom opp och ner - det gjorde jag med min BTN...mycke bättre!!!
Lycka till
DD"- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
"– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!Kommentar
-
Wilhelm,
jag gillar 4 eller 6 bäst. Ska du gjuta av dem eller är det redan clearat?
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
-
Hallå,
4 och 5, tänker du ge dig in i bakgrundsbranschen? Intressant, On-the-Rocks är ju inte direkt gratis. De behöver lite konkurrens samt fler grossister, nu sitter ju Simontorp i monopol-ställning. Jag lägger härmed en första beställning på nummer 4.Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Ursprungligen postat av PeriklesJag lägger härmed en första beställning på nummer 4.
Blir den bättre upponer?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
Bifogar en bild på mitt akvarium, 450 l malawi.
Jag snidade ihop en egen frigolitmiljö, med ramvillkoren 2*innerfilter i ett Juwel Vision 450. Från början hade jag tänkt en heltäckande bakgrund, men av praktiska skäl blev det inte så. Två stenhögar i vardera halvan ger revirmöjligheter, och så finns det några större grottor för lek och tuggande honor.
De två små Vallisneriaplantorna jag köpte trivs som synes lite väl bra, är väl snart uppmot en meter långa och har skickat iväg ett antal sidoskott.
Hade jag gjort om miljön idag hade jag gjort "filtermodulerna" mindre pelarlika, och kanske skapat mer överhäng. Jag hade också haft i sand i st f sjösten.
Mvh Magnus.Senast redigerad av nusse; 08 July 2006, 09:46.Kommentar
-
Jag tror Wilhelm har fotat klippor som han tänker gjuta av... ...men snygga är de. Skriv mer om hur det går!!
nusse,
schysst kar. Tycker inte att filtermodulerna var särdeles pelarlika ändå, BTN:s filtermoduler är ju mer fyrkantiga. Det som slår mig spontant med ditt kar är skillnaden i färg mellan modulerna och stenarna samt att insugen i modulerna syns lite väl tydligt. Håller annars med om att sand hade varit snyggare - ger ett lite mer naturligt intryck.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Insugen är gjorda med "fel" sand. Nån gång ska jag göra om dem. Nån gång...
De naturliga stenarna var ton-i-ton med bakgrunden tills algerna kom. Tyvärr fäster algerna hellre på stenytan än på epoxilacken. En lärdom är att inte måla bakgrunden så den ser ut som sten, utan som algbeväxt sten.
...eller så tar man upp stenrösena varje vecka och polerar dem med bilvaxSenast redigerad av nusse; 08 July 2006, 09:46.Kommentar
-
Jo, man lär så länge man lever...
Har gjort moduler i frigolit/betong som jag inte lackat alls, enbart pigmenterat genom stöppling. Algerna fäste väldans bra på dem, men jag körde även några få stenar i samma ton. Det man får tänka på om man vill ha "rå" betong i karet är att laka ur dem i vatten någon vecka efter att de härdat färdigt. Höjer pH rätt duktigt i början. Efter det är det inget som helst problem. Det jag inte tycker om med egenhändigt gjorda bakgrunder är att ha gnagande firrar tillsammans med dem. Om det ska funka med gnagande firrar i det långa loppet får man köra med sten. Har gjort en omgång moduler till som jag lackat med Tapekrite. Har dock inte hunnit testa dem i vatten än - får se hur det går.
Bild på mitt kar med betongmoduler finns på sidan 6 i denna tråd. Går knappast att se skillnad på stenarna och modulerna.
Hilsen,
PSenast redigerad av PatrikMalmo; 08 July 2006, 10:09.Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av WilhelmHaha Jag blir Stenrik!! Orderbekräftelse kommer per post
Blir den bättre upponer?Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
Kommentar