Försäkringsbolag?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zeke66
    Användare
    • May 2006
    • 106

    #16
    Ursprungligen postat av ozric
    Tja Dennis! Du kan fixa en egen via Agria (tror jag det var). Men har för mig man ska kunna redovisa kvitton och skit med då.
    Ja då är det bara att du skriver ut ett svin dyrt kvitto ...Dom mår föresten kanon och äter som bara den....Har varit i kontakt med länsförsäkringar och dom är det ända bolag som står för fiska av alla jag ringt runt till...
    450 L med Tropheus Ilangi F1

    Kommentar

    • figge
      Användare
      • July 2004
      • 112

      #17
      Hej,

      Jag har haft LF för några år sen då stod de för fuktsakdor/golv vid skada.
      Nu när jag ringde och frågade (ringde två ggr och pratade med olika pers för 1 månad sen), gällde det inte längre, de ersätter inga skador på fastigheten, jag bor i en hyresrätt. De hänvisade mej istället till fastigehetsbolagets försäkring om det skulle hända något. Pratade med familjebostäder de har ingen sån försäklring, skulle något hända får jag själv stå för skadorna.

      Jag valde folksam elelr trygghansa (Hmm..minnet är kort) de stod för alla skador om något skulle hända, fast ersätter ej fiskarna...

      Har ni LF så skulle jag ringa och dubbelkolla för att vara helt säkra!! Det kanske är olika om det är bostadsrätt /hyresrätt?
      mvh
      Fredrik

      Kommentar

      • Peter_F
        Användare
        • January 2004
        • 172

        #18
        Ursprungligen postat av figge

        .........

        Har ni LF så skulle jag ringa och dubbelkolla för att vara helt säkra!! Det kanske är olika om det är bostadsrätt /hyresrätt?
        mvh
        Fredrik
        Jag ska tillägga att jag har bostadsrätt.

        mvh
        Peter
        "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"

        Kommentar

        • Centurion
          Användare
          • October 2003
          • 210

          #19
          Ursprungligen postat av figge
          Hej,

          Jag har haft LF för några år sen då stod de för fuktsakdor/golv vid skada.
          Nu när jag ringde och frågade (ringde två ggr och pratade med olika pers för 1 månad sen), gällde det inte längre, de ersätter inga skador på fastigheten, jag bor i en hyresrätt. De hänvisade mej istället till fastigehetsbolagets försäkring om det skulle hända något. Pratade med familjebostäder de har ingen sån försäklring, skulle något hända får jag själv stå för skadorna.

          Jag valde folksam elelr trygghansa (Hmm..minnet är kort) de stod för alla skador om något skulle hända, fast ersätter ej fiskarna...

          Har ni LF så skulle jag ringa och dubbelkolla för att vara helt säkra!! Det kanske är olika om det är bostadsrätt /hyresrätt?
          mvh
          Fredrik
          Detta är ju verkligen mycket tänkvärt! Någon som har mer info om detta eller kan bekräfta/dementera angående hyresrätt? Vore ju rätt snopet om det gick läck när man har LF och hyresvärden inte tar något ansvar...
          http://www.adelgren.se/akvarium/

          Kommentar

          • ciklidis
            Användare
            • October 2005
            • 98

            #20
            Min brors lilla 90liters sprack för några dagar sedan och han ringde då Folksam (han har försäkrat via kommunals fackavgift)

            Han skulle bara få ersättning för ev vattenskador. Ingen ersättning för växter, fiskar, pump eller akvaium. Dessutom påstod Folksam att inte ens bänken skulle ersättas.

            Alltså täckte hans försäkring endast ev vattenskador på ex golv, vägger och inget som hade med akvariet att göra.

            Kommentar

            • Torsten
              NCS Medlem
              • September 2002
              • 647

              #21
              Ursprungligen postat av ciklidis
              Min brors lilla 90liters sprack för några dagar sedan och han ringde då Folksam (han har försäkrat via kommunals fackavgift)

              Han skulle bara få ersättning för ev vattenskador. Ingen ersättning för växter, fiskar, pump eller akvaium. Dessutom påstod Folksam att inte ens bänken skulle ersättas.

              Alltså täckte hans försäkring endast ev vattenskador på ex golv, vägger och inget som hade med akvariet att göra.
              Jag tolkar nog att en HEMFÖRSÄKRING är just som så att det e mitt HEM som försäkras.
              Om det utomatiskt skulle ingå tex. akvariefisk i den försäkringen, då kommer säkert alla hundägare bla. att kräva att deras husdjur oxå skall ingå. Det ska väl va lika för alla endå?

              Då kommer inte hemförsäkringen bli billig....

              Det jag kan sakna e en "Akvarieförsäkring", där man kan försäkra upp sina fiskar å annat. Fast det värsta e nog att två skadereglerare på samma bolag kan handla helt olika och ersätta lite det dom tycker.

              Kommentar

              • daniel_i_malmö
                Användare
                • April 2002
                • 1338

                #22
                Ursprungligen postat av Torsten
                Jag tolkar nog att en HEMFÖRSÄKRING är just som så att det e mitt HEM som försäkras.
                Att inte fisken ingår är en sak, men att inte akvariet ersätts tycker jag är konstigt. Min hemförsäkring täcker ju bland annat förkomna saker som aldrig ens varit i inne i mitt hem, som tex cykel.
                Tjugofem år med ciklider.
                http://www.malmoakvarieforening.se
                Centralamerika 2006
                Svart kaffe och drömmeri...

                Kommentar

                • Matz Karlsén
                  Användare
                  • February 2004
                  • 1127

                  #23
                  Jag har folksam hemförsäkring med tilllägg för allrisk som kostar fyrtio kronor extra i månaden och när mitt 375-liters gick sönder fick jag ersättning både för akvariet och fiskarna. Jag behövde inte visa upp några kvitton vare sig för fiskar eller akvarium.
                  To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...