Ursprungligen postat av ozric
Försäkringsbolag?
Kollaps
X
-
450 L med Tropheus Ilangi F1 -
Hej,
Jag har haft LF för några år sen då stod de för fuktsakdor/golv vid skada.
Nu när jag ringde och frågade (ringde två ggr och pratade med olika pers för 1 månad sen), gällde det inte längre, de ersätter inga skador på fastigheten, jag bor i en hyresrätt. De hänvisade mej istället till fastigehetsbolagets försäkring om det skulle hända något. Pratade med familjebostäder de har ingen sån försäklring, skulle något hända får jag själv stå för skadorna.
Jag valde folksam elelr trygghansa (Hmm..minnet är kort) de stod för alla skador om något skulle hända, fast ersätter ej fiskarna...
Har ni LF så skulle jag ringa och dubbelkolla för att vara helt säkra!! Det kanske är olika om det är bostadsrätt /hyresrätt?
mvh
FredrikKommentar
-
Ursprungligen postat av figge
.........
Har ni LF så skulle jag ringa och dubbelkolla för att vara helt säkra!! Det kanske är olika om det är bostadsrätt /hyresrätt?
mvh
Fredrik
mvh
Peter"Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"Kommentar
-
Ursprungligen postat av figgeHej,
Jag har haft LF för några år sen då stod de för fuktsakdor/golv vid skada.
Nu när jag ringde och frågade (ringde två ggr och pratade med olika pers för 1 månad sen), gällde det inte längre, de ersätter inga skador på fastigheten, jag bor i en hyresrätt. De hänvisade mej istället till fastigehetsbolagets försäkring om det skulle hända något. Pratade med familjebostäder de har ingen sån försäklring, skulle något hända får jag själv stå för skadorna.
Jag valde folksam elelr trygghansa (Hmm..minnet är kort) de stod för alla skador om något skulle hända, fast ersätter ej fiskarna...
mvh
Fredrikhttp://www.adelgren.se/akvarium/Kommentar
-
Min brors lilla 90liters sprack för några dagar sedan och han ringde då Folksam (han har försäkrat via kommunals fackavgift)
Han skulle bara få ersättning för ev vattenskador. Ingen ersättning för växter, fiskar, pump eller akvaium. Dessutom påstod Folksam att inte ens bänken skulle ersättas.
Alltså täckte hans försäkring endast ev vattenskador på ex golv, vägger och inget som hade med akvariet att göra.Kommentar
-
Ursprungligen postat av ciklidisMin brors lilla 90liters sprack för några dagar sedan och han ringde då Folksam (han har försäkrat via kommunals fackavgift)
Han skulle bara få ersättning för ev vattenskador. Ingen ersättning för växter, fiskar, pump eller akvaium. Dessutom påstod Folksam att inte ens bänken skulle ersättas.
Alltså täckte hans försäkring endast ev vattenskador på ex golv, vägger och inget som hade med akvariet att göra.
Om det utomatiskt skulle ingå tex. akvariefisk i den försäkringen, då kommer säkert alla hundägare bla. att kräva att deras husdjur oxå skall ingå. Det ska väl va lika för alla endå?
Då kommer inte hemförsäkringen bli billig....
Det jag kan sakna e en "Akvarieförsäkring", där man kan försäkra upp sina fiskar å annat. Fast det värsta e nog att två skadereglerare på samma bolag kan handla helt olika och ersätta lite det dom tycker.Kommentar
-
Ursprungligen postat av TorstenJag tolkar nog att en HEMFÖRSÄKRING är just som så att det e mitt HEM som försäkras.Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Jag har folksam hemförsäkring med tilllägg för allrisk som kostar fyrtio kronor extra i månaden och när mitt 375-liters gick sönder fick jag ersättning både för akvariet och fiskarna. Jag behövde inte visa upp några kvitton vare sig för fiskar eller akvarium.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
Kommentar