Hej har en fråga finns det något försäkringsbolag som ni vet om som täcker även fiskarna vid en skada på burken? Har kollat med både folksam och trygg hansa och ingen av dom gör det..Någon som vet
Försäkringsbolag?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Tja Dennis! Du kan fixa en egen via Agria (tror jag det var). Men har för mig man ska kunna redovisa kvitton och skit med då."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",) -
Ursprungligen postat av zeke66Hej har en fråga finns det något försäkringsbolag som ni vet om som täcker även fiskarna vid en skada på burken? Har kollat med både folksam och trygg hansa och ingen av dom gör det..Någon som vetSenast redigerad av Malme; 31 May 2006, 15:25.Kommentar
-
Ursprungligen postat av MalmeLänsförsäkringar ersatte både fiskarna och vattenskadorna men inte akvariet när botten gick ur min 375:a!!!Kommentar
-
Ursprungligen postat av mekVa? Till mig sade de att de ersätter akvariet också! Hade de ngn motivering till varför?
Akvariet köpt begagnat!Kommentar
-
Jo, det räcker ju. Då betalade du väl bara 6000:- i självrisk + akvarium (om du inte skaffat ngn form av självriskreducering för akvarieolycka dvs)?Kommentar
-
Länsförsäkringar är bäst (eller iallafall var det för nått år sen) vad gäller akvarier och fisk. Jag ringde runt massor och undersökte. De ersätter i princip allt har jag för mig!Kommentar
-
När jag snackade med Länsförsäkringar Skåne som jag har, så sade de att de ersatta allt utom akvariet. Tror jag iaf. Jag har bett att få det skriftligt men det har varit rätt tyst från deras sida sen dess.Det går alltid en senare buss.Kommentar
-
Men det är klart, har man fuktskador för en kvarts miljon så kanske akvariet som kostar två lax inte är så mycket att bråka om, om man nu inte har nått värstingkar dvs...Kommentar
-
Länk till Zoopets sida där dom tar upp olika försäkringsbolag, nu vet jag iofs. inte hur aktuell denna är men... http://www.zoopet.com/index.php?opti...247&Itemid=129
Det säkraste sättet (även om svaren kan vara lite svävande) är nog att ringa och jämföra mellan de olika bolagen.Kommentar
-
Som jag har förstått det när det gäller dom försäkringsbolag jag har hört med så beror ersättning av akvariet på hur gammalt det är.. Sedan kan det nog hända att olika bolag har olika "livslängd" på akvariumet..
Men i vilket fall så har du ju garanti på 2 år för produktions fel och då står ju inte försäkringsbolaget för det förstås.. det är ju tillverkan som får ersätta dig då.. Sedan beror det alltså på om försäkringsbolaget anser att ett akvarium har en längre "livslängd" en 2 år.. Men detta beror ju alltså på om akvariet går sönder helt utan anledning.. troligt produktionsfel..
Annars om du råkar slänga en stol i det eller så kanske man får köra på drulleförsäkringen .. och hur den funkar vågar jag inte säga.MvH Mattias
222 L MalawiKommentar
-
Länsförsäkringar har jag haft erfarenhet av, det fungerade bra. Betalade inte ett öre för fuktskadan. Akvariumet var bara värt någon tusenlapp.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Jag ställde följande fråga till LF
"Hej.
Jag har ett akvarium (köpt). Täcker min nuvarande bostadsförsäkring egendom
och lägenhet, vid eventuellt läckage på akvarium. Täcker den även akvarium
med fisk och växter? Om inte, vad bör jag komplettera med och vad kostar det
mig?
Tack på förhand"
SVAR:
"Hej Peter. Vid ett läckage täcker din nuvarande försäkring vattenskador på
din egendom, skador på bostaden som du har underhållsansvar för, akvariet
(på allriskmomentet), fiskar ( på vattenmomentet) och växter ( på
vattenmomentet). Sammanfattningsvis har du ett tillräckligt bra skydd för
dina tänkbara skador i samband med akvariumskador. Svarade jag otydligt får
du gärna ringa mig på XXX-XXXXXX. Med vänliga hälsningar Rune XXXXXXX Skadeförebyggare, Länsförsäkringar Skåne."
Att få detta skriftligt känns ganska nice. Stjärna i kanten på Länsförsäkringar Skåne...
Mvh
Peter"Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"Kommentar
-
Jag har haft kontakt med endel bolag efter min akvarievattenskada.
Folksam täcker all död fisk och teknik som du har kvitto på.
Men det är viktigt att förstå att man täcker inte själva akvariet.
Kommer att skriva en artikel i ciklid om mitt vattenskadeärende och hur försäkringsbolag fungerar i skarpt läge.Senast redigerad av LN; 01 June 2006, 07:07.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Ursprungligen postat av mekJo, det räcker ju. Då betalade du väl bara 6000:- i självrisk + akvarium (om du inte skaffat ngn form av självriskreducering för akvarieolycka dvs)?Kommentar
Kommentar