If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ska man upp i den prisklassen så är även Nikon D200 ett intressant alternativ. Här är en jämförelse mellan D200 och 20D (skillnaderna mellan 20D och 30D är väldigt små):
hur plåtar du med din 350 ? Extern blixt eller manuellt eller automatiskt inställt ?
Jag fotar 90% utan blixten... brukar ligga på ISO400 i mina kar, å manuellt. Störst bländare å så kort slutartid som bara går. (för å få de så skarpt som möjligt)
Jag fotar 90% utan blixten... brukar ligga på ISO400 i mina kar, å manuellt. Störst bländare å så kort slutartid som bara går. (för å få de så skarpt som möjligt)
Ålrajt men du är helnöjd med din 350d va ?
Ser så ut på bilderna iaf...
Jag har varit och kännt lite på den i olika butiker men är inte helt övertygad ännu men dom har ett kit i lund i en butik där som gick loss på 11 tusen med b-grepp och 2 objektiv som verkar ok som man kanske skulle hoppa på.
Jag har varit och kännt lite på den i olika butiker men är inte helt övertygad ännu men dom har ett kit i lund i en butik där som gick loss på 11 tusen med b-grepp och 2 objektiv som verkar ok som man kanske skulle hoppa på.
Ålrajt men du är helnöjd med din 350d va ?
Ser så ut på bilderna iaf...
Ja jag är hur nöjd som helst!
Slå till! Sen efter ett tag kan du utöka med ett objektiv till, så du kan få lite större bländare!
Ju mer ljus du får in i huset desto kortare slutartid kan du ha - skarpare!
Det blir 8,5 bilder på ett kort med filstorleken 117mb. Dåligt med 2,2" display
På filmerna till Hasselblads analoga kameror är det lika många bilder (pga att varje bildrutan är större än på ett vanligt 36bildersnegativ). I gengäld, om du får till bilden, blir den bättre än de flesta andra som finns.
Flesta digitalkameror har ett lite underdimensionerat kort som början. Bara att byta ut!
nån som vet nåt om de nya olympus e500 modellerna? bra el dåligt
Jag har en sådan sedan en månad tillbaka. Köpte den eftersom just då var Nikon slut i hela södra sverige. Jag är mycket nöjd med både kameran och resultat. Största problemet som jag ser är att man är lite begränsad när det gäller objektiv. Finns inte så mycket tredjeparts objektiv att köpa till 4/3-systemet
Kommentar