Sötvattens rockor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tli0817
    Användare
    • March 2004
    • 207

Sötvattens rockor

Är det någon som kan tipsa om en bra sida att läsa om Sötvattensrockor?? Och är det någon här som själv har/haft en...kanske i ett stort ciklidakvarie tom??
    Senast redigerad av tli0817; 30 May 2006, 10:50.
  • PatrikMalmo
    Användare
    • May 2005
    • 4642

Har inga bra sidor att tipsa om, men googla på latinska namnen så hittar du säkerligen ett bra gäng siter. En polare har haft ett duktigt gäng sötvattensrockor, och såvitt jag greppar det är de inte helt enkla att hålla i akvarium. Behöver mycket och bra mat, stor bottenyta samt en bra vattenkvalitet. Svår kombo. Utöver det måste du vara försiktig när du rotar i karet, gadden är helt klart inte att leka med.

Ärligt är det ingen fisk jag rekommenderar, men jag kopplar att många tycker de är fräcka. Och det ÄR de. De passar bara inte så bäst i akvarium. Misstänker att detta inte var ett svar du ville ha, men jag skriver ändå då jag bryr mig om olika djurs trivsel - samt akvarieägares välbefinnande.

Hilsen,

P
    Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• tli0817
      Användare
      • March 2004
      • 207

Nämen det är lungt, ville ha lite allmän info bara så allt är bra! Jag söker vidare på latisnka namnet. På google så kommer man långt med latin faktiskt

Stor bottenyta var absolut tänkt, det är ingen brådska utan kommer gälla ett akvarium på minst 1200 L, och gäller inte förränn om några år! Men så mycket info som möjligt är ALLTID bra att kunna innan. Gadden ska jag ta reda mer om, visste inte de kan vara otäcka på sötvattensfirrar=)

Kommentar

• Gäst

Jodå Taggen kan ställa till bekymmer inte nog med att den är vass med små hullingar för ställa till problem, Den är giftig också! Ja inte dödligt men i alla fall inget att leka med.

Men en häftig fisk är det. ps du har väl sökt på forumet har för mig att bilder m.m finns

mvh Lennart

Kommentar

• Leopoldi
          Användare
          • February 2004
          • 1082

Süßwasserrochen der Gattung Potamotrygon - Lebensraum, Anatomie, Pflege im Aquarium und in Zooaquarien

Denna webbplats är till salu! freshwaterstingray.nl är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, freshwaterstingray.nl har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!

Kommentar

• tli0817
            Användare
            • March 2004
            • 207

Tackar för sidorna! Ser bra ut. Har faktiskt hitta endel på tyska, dom verkar gilla dessa firrar i tyskland=)

Att endel sötvattensfirrar kunde ha viss del gift visste jag inte! Har vart och dykt i Thailand och haft ett möte med en blue spotted sting ray, för er som känner till den, den är iaf riktigt giftig men dock otroligt vacker och ganska stor=) en härlig upplevelse.

Ja, asså jag har verkligen fått upp ögonen för dem, ortoligt häftiga, riktigt grymma i ett stort akvarium med andra invånare..måste dock se till att de passar ihop med innevånarna innan!

// Tobbe

Kommentar

Arbetssätt...