Sluta gnäll - hjälp till!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vingåker
    Användare
    • November 2004
    • 73

Jag håller med dig kalle-el
    Alltid vara en smula barn - det är att vara vuxen

Kommentar

• LN
      Användare
      • December 2004
      • 4744

För att locka nya mäniskor in vi vår hobby och bli medlemar i ciklid så kanske vi borde ha en liten fast rubrik typ. Vi "forumet" hjälper gärna till med tips och knep för att få igång din hobby. Samt någon underrubrik typ. "Månadens akvarietips"

Tidningen är pricken över i:et med ett medlemskap. Gemenskap - likasinnade - en fantastisk kunskapsbank - möjlighet till alla former av problemlösning är några av fördelarna med att vara medlem i Ciklid.

Visst låter texten lite smörig men den stämmer faktiskt.
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• PR
        Användare
        • November 2003
        • 27

dags att gnälla!!!!

efter 5 mail till herr gosatta angående varför min betalning inte har registrerats,första mailet i april,sista i början på maj.har kollat och dubbelkollat mitt konto.pengarna var ncs tillhanda i februari 06. det måhända att det är mycket att stå i,men börjar tycka att det hela är lite beklämmande nu!!mvh medlem 125?
        pr

Kommentar

• Joakim Draktoft
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 7334

PR: Kan inte svara helt för Mats förehavanden och inkommande mail, men om det stämmer att du heter Peter och bor på Fyrskeppsvägen så finns du registrerad i medlemsregister vilket skulle tyda på att inbetalningar har inkommit för 2006.

Ja, medlemsregister läses ut till en fil med vissa intervaller, senaste utläsning 060510, för att vi övriga i styrelsen skall kunna bistå med enklare frågor.

Har du fått Ciklidbladet tillsänt dig?
          Joakim Draktoft
          f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• deathdealer
            Användare
            • August 2004
            • 1639

Ursprungligen postat av Zaphi
            Jag tror inte DD inte menar nått specifikt eller att det gnälls på just CB utan mer att det har förekommit en hel del generellt gnäll och negativ kritik som är obefogad, spontan och inte konstruktiv för fem öre (se köp & sälj-tråden). Ibland kanske inte folk tänker sig för vilken otrolig maskin av männiksor och hur mycket blod, svett och tårar det läggs ner för att få NCS, CB och ciklid.se.

Jag är utav den uppfattningen att om man valt, som exempelvis jag, att lägga ner ett jobb åt en förening (eller två som jag har valt att göra), så skall man utföra arbetet som om det vore ett betaljobb och ta åt sig av all kritik man får, men att man måste blunda för det som är just bara icke-konstruktivt gnäll, för det är inte det som för en förening framåt. Detta kan självfallet leda till konflikt, eftersom ofta den personen som "gnällt" tycker han, eller hon, gjort det på rätt sätt...

Jag kan ha fel, du får rätta mig isåfall DD.

ps: Jag känner DD så väl så att jag vet att när han säger INGENTING med stora bokstäver betyder det "lite grann"

Totalt ÄLSKAR dig mr Z!!!!

DD

Ps. Sen är det roligt med debatter!!!
            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• PatrikMalmo
              Användare
              • May 2005
              • 4642

Tja, jag har ju fått tummen loss och skrivit en artikel om blågrönalger i sista CB. Dessutom en växtartikel på gång som jag tänkt använda i flera sammanhang åsså en på lut om filtrering. Mer får jag inte engagera mig i för min läkare.

...fast jag har ändå samlat bilder till en eventuell artikel om att bygga egna bakgrunder/moduler. Det är de som syns i Tanganyikakaret i artikeln om blågrönalger.

Hilsen,

P
              Senast redigerad av PatrikMalmo; 29 May 2006, 17:57.
              Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

Arbetssätt...