Sluta gnäll - hjälp till!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deathdealer
    Användare
    • August 2004
    • 1639

Sluta gnäll - hjälp till!

Men HALLLÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!

En sak ska man tänka på, VI medl. betalar INGENTING för att få en riktigt bra tidning skickad hem i brevlådan 4ggr per år. Folk sitter och gör denna fantastiska tidning på sin fritid/mertid, och lägger ner en hästjobb på att få fram något, som håller extremt hög klass. Det säljs in annonser, det jagas artiklar, det layouteras och sätt, skickas till tryckerier osv osv......så var väldigt glada att det överhuvutaget kommer fram en tidning.
    Vre det inte för de eldsjälar som skriver och arbetar med/för NCS, så skulle vi inte ha en tidning med den digniteten..PUNKT! (sen har annonsörerna levt livets glada dagar, för att anonsera i CB är GRATIS!...jepp...det kostar INGENTING i jämnförelse med vad man får..löjligt)

Gör gärna så att ni jämnför kvaliten på den tidning, men andra tidningar som kommer ut på liknande sätt.....då tror jag inte folk skulle besvära sig med att gnälla!
    (ska man komma med kritik - var specifik, tala om VAD som inte faller i smaken, annars kan det inte ske någon förbättring!)

Finns det NÅGON i föreingen som tror sig klara av detta jobbet bättre, räck upp en hand...

Sen bygger hela VERKSAMHETEN på att folk hjälper till! Vilka kan komma in med nya artiklar eller bidra med annan information som gör tidningen bättre?

En fantastiskt bra jobb, mycket bra jobbat, så keep it up!

Deathdealer - inte arg på någon alls, men det ska bli väldigt roligt och se om någon anmäler sig som artikelförfattare!
    Senast redigerad av deathdealer; 29 May 2006, 09:23.
    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!
  • Hank
    Användare
    • April 2002
    • 1321

Vem har gnällt?
    Har inte sett något gnäll.....
    Kanontidning ju
    /#378 Hank
    Zoonen:
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

NCS medlemsbilder:
    http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

Kommentar

• Redbullen
      Användare
      • February 2005
      • 734

Jag får ingen tidning ännu, men det är mitt egna fel.
      Men den dagen man betalt så kommer nog tidiningen till mej också och det ser jag fram emot
      har läst en tidning och jag måste säga att den var mycket intressant..

Mvh Peter
      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

Kommentar

• LN
        Användare
        • December 2004
        • 4744

Jag ska skriva en artikel kring mitt haveri framåt höstkanten.
        Tycker att tidningen är kanon.

håller med Hank - inte heller sett något gnäll.
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• deathdealer
          Användare
          • August 2004
          • 1639

Ursprungligen postat av LN
          Jag ska skriva en artikel kring mitt haveri framåt höstkanten.
          Tycker att tidningen är kanon.

håller med Hank - inte heller sett något gnäll.
          Som jag skrev längst ned i mitt "anförande", så är jag INTE arg, men visst förekommer det gnäll 'skrattar*...inte så att vi har ett problem vänner, men vill bara trycka på vilket jobb man lägger ner på tidningen!

Svårare än så är det inte gubbs...

En som kommer med en artikel.....då var det dryga 1200 personer kvar....någon mer?

DD
          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• Mike_Noren
            Användare
            • February 2003
            • 2695

Jag har inte sett något gnäll, allraminst om CB.

Kommentar

• Daniel Odell
              Användare
              • January 2003
              • 2437

vadå kostar ingenting, kostar väll 250:-?

sen har ja inte märkt nått gnäll heller.
              Senast redigerad av Daniel Odell; 29 May 2006, 10:46.
              fish r friend

Kommentar

• malplacerad
                Användare
                • May 2005
                • 877

Anledningen till att det kanske inte kommer in så många artiklar kan ju vara många.

T ex kan det vara som så att man tror sig vara dålig på att skriva, man vet inte om den akvaristiska inriktning man har är intressant för andra, osäker på hur man skriver en artikel rent tekniskt, inledning, upplägg osv.

En hjälp kan ju vara att läsa gamla ciklidblad som finns här på hemsidan, kan ge en del tips och ideér för de som funderar på att skriva en artikel eller två
                ||||

Kommentar

• Zaphi
                  NCS Medlem
                  • July 2002
                  • 5395

Jag tror inte DD inte menar nått specifikt eller att det gnälls på just CB utan mer att det har förekommit en hel del generellt gnäll och negativ kritik som är obefogad, spontan och inte konstruktiv för fem öre (se köp & sälj-tråden). Ibland kanske inte folk tänker sig för vilken otrolig maskin av männiksor och hur mycket blod, svett och tårar det läggs ner för att få NCS, CB och ciklid.se.

Jag är utav den uppfattningen att om man valt, som exempelvis jag, att lägga ner ett jobb åt en förening (eller två som jag har valt att göra), så skall man utföra arbetet som om det vore ett betaljobb och ta åt sig av all kritik man får, men att man måste blunda för det som är just bara icke-konstruktivt gnäll, för det är inte det som för en förening framåt. Detta kan självfallet leda till konflikt, eftersom ofta den personen som "gnällt" tycker han, eller hon, gjort det på rätt sätt...

Jag kan ha fel, du får rätta mig isåfall DD.

ps: Jag känner DD så väl så att jag vet att när han säger INGENTING med stora bokstäver betyder det "lite grann"
                  www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Redbullen
                    Användare
                    • February 2005
                    • 734

Det går väl skriva en artikel om Siameserna vi har nere i lokalen?? kanske skulle vara lite roligt att läsa, lite om hur fiskarna mår, hur dom utvecklats hur dom lever idag, kanske lite fakta om när det hände senast, om det hänt något, och vad det var för något....Bara en Idè från mej.
                    En snubbe inne på zpet var sugen på att skriva om dom men det blev inget av det

Mvh Peter
                    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

Kommentar

• Joakim Draktoft
                      NCS Medlem
                      • April 2002
                      • 7334

Denna länk till information om att skriva artiklar kanske kan underlätta för att komma till skott.

Joakim Draktoft
                      f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Zaphi
                        NCS Medlem
                        • July 2002
                        • 5395

En typ av artikell som jag skulle tycka va intressant är en lite mer filosofik artikell om akvariehobbyn med kanske lite moraliska aspekter, gränsfallsexempel, varför vi håller fiskar etc.. Lite flummigt kanske, men det vore kul... Nån filosof i föreningen kanske har nått i skallen de kan få ner på pränt...
                        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                          Vi har en fantastiskt fin tidning och som jag sagt tidigare,micke och alla som gör tidningen gör ett mycket fint arbete.Tidningen är mycket bättre än andra ciklidtidningar jag sett.CB är helt enkelt i världsklass.Än en gång Micke du borde få akvariets Oscar.Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Alexander Ylipää
                            Användare
                            • October 2003
                            • 3615

Kanontidning!

Kommer bidra med åtminstone en artikel till i år.
                            Mvh Alex

Kommentar

• Kalle-El
                              Användare
                              • August 2005
                              • 255

om ni vill ha något att klaga på rekomenderar jag att ni skickar ett mail till Lamassoure som på fullaste allvar vill införa avgifter på varje skickat epost brev samt sms.

Lite osäker på om man får lämna ut epost adresser på detta forum så här kommer länken till artikeln istället.

Detta hävdar han är orsaken:

"Utbytet mellan olika länder har ökat avsevärt, så alla kommer kunna förstå att pengarna som krävs för att finansiera EU borde komma från de fördelar som EU gett upphov till, säger han.”

Här skulle jag egentligen vilja skriva exakt vad jag tycker om både detta förslag, frankrike i stort samt EU, men om jag gör detta lär inte meddelande få stå kvar i många sekunder är jag rädd.

Kommentar

Arbetssätt...