Ursprungligen postat av rent vatten
Cynotilapia afra greyiali
Kollaps
X
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa -
-
Ursprungligen postat av rent vattenDe är ca 8-9cm.Kommentar
-
Den är väl inte helt ovanlig, åtminstone inte i våra trakter? Den säljs iofs inte ofta som "afra greyali" utan mer som Metriaclima zebra "hara".Tony EnglundKommentar
-
Ursprungligen postat av rent vattenEn fråga jag har, varför finns denna fisk inte på zoo butiker.Är det en svår fisk eller är den inte omtyckt.Jag tycker den är lika snygg, om inte snyggare är minos reef zebran3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Den är både lätt att hålla och den är mkt lätt att få lek på. Den var även ganska populär, dvs inga större problem att sälja. Men som (nästan) alltid med lättlekta storproducenter - marknaden mättas, vilket gjorde den svårsåld. Men om jag förstår det rätt så verkar den efterfrågas mer och mer igen...
/ThomasKommentar
-
Ursprungligen postat av Thomas R.Den är både lätt att hålla och den är mkt lätt att få lek på. Den var även ganska populär, dvs inga större problem att sälja. Men som (nästan) alltid med lättlekta storproducenter - marknaden mättas, vilket gjorde den svårsåld. Men om jag förstår det rätt så verkar den efterfrågas mer och mer igen...
/ThomasKommentar
-
Låt ynglena bli 5-7 cm innan du säljer dem. Kan vara bra att höra sig för med butikerna någon/ några månader innan fiskarna är säljbara. På så sätt minskar man risken att de nyss köpt in arten när man har säljbar fisk.Kommentar
-
Vad heter de där mbuna som ser ut som afra, men är ungefär rostfärgade. Någon som vet vad jag menar då?Kommentar
-
Ursprungligen postat av johhoVad heter de där mbuna som ser ut som afra, men är ungefär rostfärgade. Någon som vet vad jag menar då?Kommentar
-
-
-
Kommentar