Skaffa nya medlemmar!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • February 2004
    • 1127

Skaffa nya medlemmar!

Jag tror man skulle kunna skaffa fler nya medlemmar om man la ut förtryckta inbetalningskort hos akvarieaffärerna. Man skulle som NCS-medlem beställa ett visst antal som man sen la ut hos sin akvarieaffär. Det ultimata vore om man också fick ett provexemplar av ciklidbladet.
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
  • m[A]use^
    Användare
    • December 2005
    • 909

Låter som en riktigt bra ide Matz!

Jag själv hade ingen aning om vad malawiciklider eller tanganyika ciklider va för något förrän vår lilla lokala zoohandlare hade röd zebra o golden. Det var så jag slank in på malawi... Då började jag kolla på nätet å hittade hit. Ciklid.se, sen var jag fast.

Tror att det är säkert många som skulle bli nyfikna, för begreppet malawiciklider är det faktiskt inte många som känner till. Säger jag till någon att jag håller malawiciklider, så blir oftats svaret. Vad är malawiciklider för något? Grejjen är ju att det är ju inte bara röd zebra o golden som gör hela ciklid hobbyn så fascinerande utan att det finns så många arter å så många beteende som är unika just för malawi, tanganyika lr syd amerikanska. Men detta har folk ingen aning om verkar det som. O detta tror jag beror på att många zoobutiker orkar inte hålla malawiciklider just för att det kräver en hel del kunskap. För mig blev det ännu mer spännande när fältet av kunskap kändes stort. Att lämna inbetalningskort å ett nr. av ciklidbladet kanske skulle få några att börja läsa lite. Inkörningsporten är relativt liten om utbudet oftast har lite att erbjuda som t.ex röd zebra o golden. Så denna hjälp känns smart! Skadar ju aldrig med nya infallsvinklar!
    Min zoon
    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
    http://www.malawifreaks.se/forum

Kommentar

• Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 7334

Kan meddela att vi just nu håller på med ett framtagande av "butikspaket" som innehåller både synligt material och inbetalningskort.

All vidare synpunkter och önskemål tycker jag att ni kan förmedla här eller direkt till marknadsansvarig Mikael Nilsson (kontaktuppgifter under Föreningsinfo - Styrelse) så får vi se vad som förverkligas.

Dock jättebra tips, då det ärviktigt med nyrekrytering och spridandet av kunskap om våra fiskar till alla akvarister ny som gamla.
      Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

Arbetssätt...