AquaClear Powerhead 110

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zeke66
    Användare
    • May 2006
    • 106

    AquaClear Powerhead 110

    Någon som har denna pump? Är den tyst och fråga nr 2 kan man koppla på en filter patron till den? Tänkte ha den i min troffe burk om den är nice
    450 L med Tropheus Ilangi F1
  • m[A]use^
    Användare
    • December 2005
    • 909

    #2
    Jag har 2st i mitt 720 kar, med påkopplade wp rör. Dom låter ingenting överhuvudtaget. Enda nackdelen för mig är att i och med att jag boxat in dom så blir dom väldigt varma. Dom ligger ju på 60w vardera. Så dom har blivit som doppvärmare för mig. Får ha igång en golvfläkt för å hålla nere tempen i karet. Nu ligger jag på stadiga 25 annars 28-29...

    Enda nackdelen. Men bör ej vara några problem om du inte boxar in dom för mkt, som jag gjort. Ska åtgärda detta genom att montera pc fläktar i rampen...
    Min zoon
    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
    http://www.malawifreaks.se/forum

    Kommentar

    • zeke66
      Användare
      • May 2006
      • 106

      #3
      Ursprungligen postat av eraserx
      Jag har 2st i mitt 720 kar, med påkopplade wp rör. Dom låter ingenting överhuvudtaget. Enda nackdelen för mig är att i och med att jag boxat in dom så blir dom väldigt varma. Dom ligger ju på 60w vardera. Så dom har blivit som doppvärmare för mig. Får ha igång en golvfläkt för å hålla nere tempen i karet. Nu ligger jag på stadiga 25 annars 28-29...

      Enda nackdelen. Men bör ej vara några problem om du inte boxar in dom för mkt, som jag gjort. Ska åtgärda detta genom att montera pc fläktar i rampen...
      Hur fästar man dom i burken med sugkoppar eller?? Jag måste ju ha helt dränkningsbara då jag har ram akvarium och inte kan hänga dom på någon glaskant..Är det sådana som är luftkylda?
      450 L med Tropheus Ilangi F1

      Kommentar

      • m[A]use^
        Användare
        • December 2005
        • 909

        #4
        Vet inte om dom är luftkylda... Vad innebär det?
        Annars följer det med sugproppar för att fästa med, plus en hållare att hänga den över akvariekanten med... Så du kan dränka dom helt. Inga problem alls! Då låter dom mindre än ingenting oxå!
        Min zoon
        -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
        Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
        http://www.malawifreaks.se/forum

        Kommentar

        • zeke66
          Användare
          • May 2006
          • 106

          #5
          Ursprungligen postat av eraserx
          Vet inte om dom är luftkylda... Vad innebär det?
          Annars följer det med sugproppar för att fästa med, plus en hållare att hänga den över akvariekanten med... Så du kan dränka dom helt. Inga problem alls! Då låter dom mindre än ingenting oxå!
          Ok nice då får det bli en sådan =)
          450 L med Tropheus Ilangi F1

          Kommentar

          Arbetssätt...