Vad ger ni era Tropheusar för mat. Jag skulle vara tacksam för lite tips eftersom jag skall hämta en grupp Black pemba om en månad. Tidigare när jag hade Tropheus gav jag mest räkmix men då hade jag en del problem med soten.
Foder till tropheus?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Det viktiga med räkmix är att finfördela/mala upp mixen. Jag ger mina räkmix utan problem sen kompletterar jag med Sera flora flingfoder och lite artemia ibland.Kommentar
-
Det viktigaste är väl att ge dom samma mat som dom får nu. Fråga helt enkelt nuvarande ägaren vad de får för mat och ge sen samma. Vill du sen ge dom något annat så vänj in dom långsamt. Jag ger mina JBL novorift och det har funkat bra....PatrikKommentar
-
Jag ger mina Hikari Spirulina mini pellets och som flingor Osi Spirulina Fungerar hur bra som hälst450 L med Tropheus Ilangi F1Kommentar
-
Jag ger mina i princip enbart Aquatic Nature Excel pellets... den minsta varianten. Första 2 veckorna gav jag dom spirulina flingor och lite av nån sorts troffemix(räkmix) som knappt innehöll några räkor men efter jag va borta en vecka sa gav fiskvakten dom enbart pellets o alla köka det nu o mår bra så jag fortsätter med den, polaren har kört enbart det till sina moliro i snart 3år utan en sjuk fisk så det verkar funka bra.Kommentar
-
Jag matar mina Troffar med enbart räkmix. En tredjedel räkor och två tredjedelar räkor samt lite vitaminer. Funkar perfa förutom att det skitar ner vattnet väldigt mycket. Men gör man bara vattenbyten en gång i veckan funkar det hur bra som helst.540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
Matar nästan enbart mina troffar med spirulina pellets. Pelletsen är egentligen framtagen för koi men troffarna växer och leker bra på det.
För att få variation matar jag en del med spirulina flingor med men det känns inte som om troffarna direkt växer på det.Kommentar
-
Tropical Spirulina Forte matar jag mest med. Sedan ger jag dem allt möjligt såsom pellets, vanlig fiskmat osv. dock bara lite och inte mer än ett par gånger i veckan.
Dessutom ger jag dem mat ett par gånger om dagen (eller mer) och enbart så mycket som de direkt äter upp.Kommentar
-
Mina får räkmix på eftermiddagen och Tropicals Spirulina Super Forte på kvällen. Samma matsedel vareviga dag förutom en fastedag i veckan. Men sista veckorna har jag börjat alternera mellan röd och grön räkmix. Den röda är 50/50 mellan ärtor och räkor och den gröna är 30/70.
Jag vet inte vad som räknas som bra tillväxt men mina har växt c:a 2 cm, från 5 till 7 cm, på fem månader.mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
kör räkmix och Tropicals spirulina super forte. ger dom några gånger/dag beror på hur jag arbetar..Kommentar
Kommentar