Kan man ha filter räkor ihop med troffarna då dom är grymt bra städare? Någon som har någon erfarenhet av detta?
Räkor med troffarna
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Räkorna kommer bli mat, kanske rent av väldigt dålig sådan. Även om dina troffar nu är rätt små kommer dom förmodligen roa sig med att slita räkorna i stycken -
Filter räkor? Menar du de som filtrerar vattnet efter föda?
Om det är dem du syftar på hade jag inte testat. Dels tror jag Troffarna är lite väl tuffa för räkorna och dels vill de räkorna och Troffarna ha olika vattenvärden. Risken är stor att någon av arterna inte trivs samt att räkorna blir mat.
Men, men - jag har inte testat och inte läst om någon som testat heller. Du kan bli först ut med det, men förbered dig på en "krasch".
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Nä he he vill inte testa om det är så att det skadar mina troffar..Har en kaxig räka som jag köpte som amano men det var inte det då den nu är typ 10 cm med röda klor.Och den ser nu inte alls ut som mina andra amano. dels är den för stor och sen har den en annan teckning..Skumt och ingen vet vad det är för räka..Kanske matad med ryssar he he vem vet.Kanske snart ska koka den och ha den på mackan450 L med Tropheus Ilangi F1Kommentar
-
Har själv beställt 4 olika sorters räkor precis. Kanske ska prova...Kommentar
-
Ursprungligen postat av Christian AlfredssonHar själv beställt 4 olika sorters räkor precis. Kanske ska prova...Kommentar
Kommentar