Hard rock halleluja

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

Vi andra får snällt vänta på MetalTown 7/7. Mer i min smak där minsann
    Tony Englund

Kommentar

• malplacerad
      Användare
      • May 2005
      • 877

Ursprungligen postat av Tony
      Länk?
      ||||

Kommentar

• anli
        Användare
        • March 2003
        • 3740

Jupp, även sonen och jag tar en liten roadtrip ner till västkusten och kollar in Lemmy.
        Ser även fram mot Entombed, Ophet å Danko Jones.
        (körde precis Motörheads "I´ll be your sister" med my precious rickenbacker till familjens nöje... vart tog de vägen? )
        Anders L

Kommentar

• Jonas E
          Användare
          • February 2003
          • 2533

Då var jag precis hemkommen från sölvesborg (ca 1tim bilfärd, jävligt lyxigt får man säga då en festivalpolare har ca 16 timmars bussfärd) och solbränd som faen =)

Det var kanonväder under hela festivalen, inte ett enda grått moln! Vi hittade en perfekt campingplats under några träd som gav riktigt skön och sal skugga. Ölen hölls kall och fin unde hela festivalen eftersom vi hade den direkt på marken och under väskorna. Tuborg guld skall avnjutas lagom kall

Konserterna då? Jofasen, bästa konserten var lätt Gamma Ray, Kai Hansen brukar leverera en show med hälften falsksång men bra med ös. Denna gången sjöng han inte en enda ton fel!! Det var helt otroligt. Gubbarna var kanontaggade på scenen och publikhavet var större än det på legendarerna Venom som lirade på stora scen. Kanongig!

på andraplats kommer Kamelot som gjorde en riktigt bra spelning med en grym show av elkastare, vackra körkvinnor och festivalens bästa sångröst i Roy Khan. Dvd'n med dem släpps i september, jag kommer hänga på dörrhandtaget till skivbutiken. Får ni chansen att se dem live så gör det!

på hedrande tredjeplats kommer Edguy, inte trodde jag att något band kunde klå dem men denna spelning kändes lite som ett dussingig. Dock är Edguys vanliga gig i sån klass så det finns inget som slår dem. Men denna gång fanns det två kanonband som klådde dem. Det kan även att ha o göra med att jag såg Edguy live i mars och således tyckte att setlisten var lite för lika varandra. Men det var riktigt bra ändå =)

resterande spelningar som jag såg var Dragonforce som fick sin revansch på srf med en duktigt lyckad spelning. Bra ös! Cathedral gjorde en riktigt bra spelning och var också det band jag såg först på hela festivalen. Ikväll avslutade vi med att se Celtic Frost som var ren ondska, inget band jag någonsin hört har haft så mörka riff och grym musik. Någon form av Thrash/doom med riktigt skön krax-sång. Det var en värdig avslutning på Festivalen för mig. Whitesnake var vi inte intresserade av så vi stack hem direkt efter Celtic Frost.

Så nu är jag solbränd, trött, befriad från ytterligare några tusen kronor, trött på bajamajor och riktigt trött. Det ska bli riktigt skönt att sova i en riktig säng inatt
          /Jonas
          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Kalle-El
            Användare
            • August 2005
            • 255

Trevligt att du hade det kul.

Själv väntar man på på att det skall bli mitten av juli och dags för Arvikafestivalen. Sveriges trevligaste festival!

Dessvärre är inte startfältet kalas detta år, men det kan alltid varit kul att träffa gamla kamrater och åter få skruda sig i svarta kläder...

Fast det klart det är ju aldrig fel att åter stifta bekantskap med Nitzer Ebb, Vonger Vogt samt Colony 5.

Kommentar

• Ralph
              Användare
              • May 2002
              • 736

Jonas min gode vän, nu får du väl snart klippa dig om du tycker In Flames är dödsmetall?
              Speciellt med tanke på hur senaste plattan låter. Oj, den här tråden var så gammal att det ramlade damm ur datorn innan jag hade skrivit färdigt!

Kommentar

Arbetssätt...