Hard rock halleluja

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malplacerad
    Användare
    • May 2005
    • 877

Ursprungligen postat av Jonas E

När de gäller Grapow och Kusch så tycker jag de gör sig mycket bättre i Masterplan. Tyvärr har ju Jörn Lande slutat och hans röst var ju perfekt till den musiken de gjorde.

ojojoj vad långt off topic man kan gå, men vafasen
    Sablar, jag förstod att vagabonden lande skulle lämna bandet, hoppades dock att det skulle dröja längre, han byter band som en annan byter vatten i karet.
    Kan tänka mig att han ville softa till soundet ännu mer i masterplan och det skulle fan inte funka.
    Senast redigerad av malplacerad; 25 May 2006, 11:32.
    ||||

Kommentar

• Jonas E
      Användare
      • February 2003
      • 2533

Jepps, Grapow och Kusch ville å tillbaka till det soundet de körde på Masterplans första platta medan Jörn såklart ville göra nån tråk-aor av det. Så det blev ju så att Lande slutade. Ytterst tråkigt då han gjorde en kanoninsats i Masterplan.
      /Jonas
      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Lutt
        Användare
        • October 2005
        • 1919

här har ni några favoriter....

Dream Evil - The book of heavy metal
        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

stratovarius - hunting high and low
        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Nightwish - End of all hope passar perfekt in i videon

Kommentar

• Sacrium
          Användare
          • November 2005
          • 353

The legacy är en kanonplatta i mitt tycke. Dock hade de kunnat korta ner den till en enkelplatta.

Istället för hela listan med alla låtarna hade de kunnat hålla sig till:
          King for a 1000 years
          The invisible man
          Pleaure Drone
          Mrs god
          Light the universe
          Do you know what you are fighting for
          Born on judgement day
          Occasion avenue

i ungefär den ordningen. Total tid runt 55 minuter. Prefekt egentligen då en platta inte bör vara mycket längre för att man ska palla med att lyssna igenom den.
          Resterande låtar känns som utfyllnad, precis som om de måste fixa en dubbelplatta. Lite tramsigt tycker jag

När de gäller Grapow och Kusch så tycker jag de gör sig mycket bättre i Masterplan. Tyvärr har ju Jörn Lande slutat och hans röst var ju perfekt till den musiken de gjorde.

ojojoj vad långt off topic man kan gå, men vafasen
          Jag hade nog plockat bort Mrs. God från den listan
          Jo Grapow och Kusch gör sig bättre i Masterplan. Men materialet de gjorde till The dark ride, exempelvis Mister torture passade mycket bättre till Andi Deris mer aggresiva sångstil.

Kommentar

• Jonas E
            Användare
            • February 2003
            • 2533

Ärligt talat, Mrs. God är en kanonlåt. Väldigt konstig och ingen typisk helloween låt men den fastnar i huvet. Efter några genomlyssningar så sitter den där

Men lutt, vilken kanonbra musiksmak du har då, själv sitter man på alla studioplattor o ett livealbum där Timo Kotipelto sjunger i Stratovarius. Kanonband
            /Jonas

Kommentar

• Joakim Draktoft
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 7334

Appropå musik och hitta nytt som man missat, så vill jag starkt rekommendera www.pandora.com

Skriv den sorts musik du tycker om och få sedan liknande musik presenterad/uppspelad.

Detta fungerar ju oavsett vilken sort musikstil man föredrar, som tex. synth för min del
              Joakim Draktoft
              f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Lutt
                Användare
                • October 2005
                • 1919

Men lutt, vilken kanonbra musiksmak du har då, själv sitter man på alla studioplattor o ett livealbum där Timo Kotipelto sjunger i Stratovarius. Kanonband
                schysst nu blev ja allt lite avundsjuk på dej jonas hehe

Kommentar

• Jonas E
                  Användare
                  • February 2003
                  • 2533

Saknar dock de album där Timo Tolkki sjunger men det ska inhandlas någon gång i framtiden. Stratovarius ska släppa en Live dvd någon gång i år är det tänkt, kanske läge att kolla upp den?
                  /Jonas

Kommentar

• Lutt
                    Användare
                    • October 2005
                    • 1919

okej jonas om du tycker min musiksmak är bra då måste du lyssna på nostradameus
                    har gjort en musikvideo men inte orkat lägga upp

Kommentar

• Anna Österman
                      Användare
                      • March 2006
                      • 282

Saknar dock de album där Timo Tolkki sjunger men det ska inhandlas någon gång i framtiden. Stratovarius ska släppa en Live dvd någon gång i år är det tänkt, kanske läge att kolla upp den?
                      Synd bara att de är halvtråkiga live. Iaf i Globen-Annexet den 2/11 förra året. Framförallt setlisten var tråkigt.
                      Fiskar är vänner-inte mat!

Kommentar

• Jonas E
                        Användare
                        • February 2003
                        • 2533

Humm, måste varit en sådär spelning, när jag såg dem på Gates of Metal 2004 var de kanon. Då hade jag aldrig hört dem innan och en månad senare hade jag 7 av deras plattor i hyllan ^^

Sen dess har jag varit fast

Men jag har hört att setlisten var lite sådär på förra turnen, vissa gånger riktigt kanon men andra gånger alldeles för varierad. Jag skulle egentligen flyga upp till Stockholmsspelningen men det blev för dyrt att hyra rum osv. Så det blir till att åka på nästa turné istället.

På gates of metal lirade de bland annat : Destiny, Hunting High And Low, Father Time, Phoenix, Reign of terror(kanongrym live, enda låt från tolkki-eran de lirade), Eternity, speed of light, I walk to my own song, forever free med flera. Kanongrymt gig!
                        Senast redigerad av Jonas E; 07 June 2006, 01:51.
                        /Jonas

Kommentar

• Tony
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4594

Usch, jag får rysningar av att jag faktiskt sett dem live ett par gånger. Klart bottennapp
                          Tony Englund

Kommentar

• Jonas E
                            Användare
                            • February 2003
                            • 2533

Nu bär det om ca 2 timmar av till Sweden Rock festival!!

Årets bästa spelning kommer vara : Gamma Ray
                            De andra banden som skall ses är bland annat: Wasp, Edguy, Dragonforce, Porcupine tree, Sodom, Celtic Frost osv.

Ha de sketagött allihopa, nu ser ni inte mig på forumet förrns på måndag.
                            /Jonas

Kommentar

• Jonas E
                              Användare
                              • February 2003
                              • 2533

nu ede en kvart tills jag drar till bussen, fy faaan va skoj de ska bli. Gamma ray spelas på full volym nu och allting är färdigpackat. Är det någon som ska dit, slå en signal eller nå't på 073 680 63 49 =)

Nu jäävlar ede luftgitarrvm!!!! (veberödsmästerskap, jag är enda deltagaren)
                              /Jonas

Kommentar

• malplacerad
                                Användare
                                • May 2005
                                • 877

Ha det skitkul =)
                                ||||

Kommentar

Arbetssätt...