Hard rock halleluja

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonas E
    Användare
    • February 2003
    • 2533

ojojoj vad eraserx och stefan tar i mot våra kära grannar!

Självklart var Lordi bäst, det visar telefonomröstningen. Rocken är på väg uppåt och det märks. Nuförtiden om man lyssnar på radio hörs inte bara The Poodles bidrag utan en hel del annan rock/hårdrock. Att sen Lordi var klart coolast och stack ut i mängden av usla shlagerbidrag i finalen gjorde inte saken mycket svårare för dem.

För den saken är säker, så många totala rip-offs på gamla shlagerdängor har jag aldrig hört i en melodifestival, det var pinsamt. Okej om man gör en bra ripoff men fy fan va kassa bidragen var i år. De bästa låtarna var Lordi, Bosnien och litauens fotbollsdänga (som kommer att köras hela jävla sommaren på radio). Resterande bidrag var bara dåliga covers med lättklädda damer.

Nä, nån ordning får det vara på det hela. Hade Poodles gått vidare och finland stannat hemma så hade vi haft en svensk vinst. Carolas bidrag var även det pinsamt dåligt. De som såg till så att carola gick vidare var sveriges pensionärer, dagisbarn och vvv-svensson (villa,volvo,vovve). Trots allt så finns det ju lite vett i skallen på svenskarna och The Poodles kom på 4:e plats med över 180 000 röster. Det är kanon för att vara första gången med hårdrock i melodifestivalen.
    /Jonas
    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Lordi var inte bäst Jonas...populärast. Det är stor skillnad...

Inte många pratar om musiken på de sajter jag sett, eller de jag pratat med, utan mer om deras "monster"-utseende.

Kommentar

• Lundensis
        Användare
        • March 2004
        • 2262

Jag röstade på Lordi för att jag tycker låten är bra och att den var klart bäst av alla bidragen. Håller med JonasE om att många av bidragen var bedrövliga. Det var t.o.m. så att de flesta bidragen i den svenska uttagningen utklassade bidragen i ESC.

Kommentar

• Jonas E
          Användare
          • February 2003
          • 2533

håller med dig Lundensis. Dock vann ju ett av de sämre i svenska uttagningen på grund av tidigare meriter. Svenska folket har ingen koll på att carola bara är känd från allsång på skansen och de enda andra i världen som känner till henne är tyskarna. Nä, så fort jag fick reda på att Carola gick vidare visste jag att vi inte skulle vinna. BWO eller Andreas Johnsson hade sopat mattan med de flesta bidrag om snubben i shortsen hade gömt sig bakom scendekoren

Stefan: Lordi måste väl ha varit bäst i den tävligen, de vann ju. Kombinationen catchy refräng, explosiv show, helt jävla galna kostymer och grymt annorlunda bidrag gjorde att de sopade golvet med resterande bidrag.

Jag kan hålla med om att bosniens bidrag var bättre men resterande bidrag var ju bara pinsamma. Så Lordis låt var inte det allra bästa bidraget, det var bosniens. Men eftersom ballader aldrig vinner ESC så var Lordis bidrag bäst anpassat för att vinna tävlingen. Och vilken promenadseger för Lordi!!

Populärast var de inte, det enda jag känd till med Lordi som hårdrockare var att de var ett band som har mysko kostymer och gör låtar i gammal Kiss anda. Slår vad om att ca 98% av de röstande inte hört namnet Lordi i andra sammanhang än i ESC. Sen att de fick lite mer uppmärksamhet då de är de första hårdrocksbandet som gått vidare till ESC gjorde kanske på sig, men inte så farligt mycket. Det är en kanonlåt i jämförelse med resten av bidragen i tävlingen.
          Senast redigerad av Jonas E; 23 May 2006, 23:37.
          /Jonas

Kommentar

• m[A]use^
            Användare
            • December 2005
            • 909

Ursprungligen postat av Jonas E
            Stefan: Lordi måste väl ha varit bäst i den tävligen, de vann ju. Kombinationen catchy refräng, explosiv show, helt jävla galna kostymer och grymt annorlunda bidrag gjorde att de sopade golvet med resterande bidrag.
            Bara för dom vann, säger det inte att dom va bäst. Däremot tror jag dom sannerligen väkte uppmärksamhet. Explosiv show? Nja skrattframkallande fyrverkeri snarare, galna kostymer? Nä snarare patetiska gris dräkter... Sopade govlet med resterande artister?
            Sopade golvet med resterande artister gjorde dom inte enligt mitt tycke, utan möjligen uppmärksammades mest för deras i majoritetens ögon extrema show.

Hade jag fått katagolisera musik så är min uppfattning att detta var ett hån mot hårdrock. Lordi själva chockades ju av att dom vann. Säger inte det någonting? Tror dom ärligt talat gjorde det som en kul grej. Hade jag stått i en sån grisdräkt på schlager så hade jag nog fått hålla mig för skratt.

Alla har ju som sagt olika smak, men på något sätt så känns det verkligen konstigt att folk uppskattade det här. Jag tror nog mer på att folk ringde in å rösta på Lordi för att det va en kul grej... Inte för att musiken va bra. Dom vann å det är nice, men det hade ju inte gjort något om det va bra hårdrock.

På deras skivor dom släppt så är inriktningen på deras musik dödsmetal med mer growling. Å detta var som sagt anpassat för att passa eurovision...
            Senast redigerad av m[A]use^; 24 May 2006, 02:12.
            Min zoon
            -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
            Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
            http://www.malawifreaks.se/forum

Kommentar

• cichlids4fun
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 3111

Ursprungligen postat av eraserx
              På deras skivor dom släppt så är inriktningen på deras musik dödsmetal med mer growling. Å detta var som sagt anpassat för att passa eurovision...
              Inte fan e deras låtar på skivorna dödsmetal..........då är jag döv.....det är ju old version style på den hårdrocken typ gammalt tungt kiss stuk..........

å du om du tycker låten är så kass, lyssna på studioversionen och om du fortfarande tycker den är lika kass så knip om det så vi slipper höra ditt gnäll, vi har ju alla olika smak, så låt oss som gillar den göra det och sluta klanka ner på oss för det, och tycker vi att den är bra och att det ÄR hårdrock låt oss då tycka det ffn.

tycker gör man :-)
              men ska andra behöva lida av det!??
              Mvh
              Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

cichlids4fun: Tydligen så är det bara ETT tyckande som är godkänt här? Jag och Eraserx tycker inte om Lordi medans en del andra gör det...så vad? Fattar inte vart du vill komma med ditt ganska sjaskiga inlägg ffn (ja jag kan också vara sååå tuff så jag skriver för fan i förkortning).

Sedan kan man fråga sig en annan sak...om du lider av att läsa att andra tycker olika mot vad du tycker...gtiali (ge tusan i att läsa inläggen).

Kommentar

• Ola Svensson
                  Användare
                  • April 2002
                  • 14633

Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                  cichlids4fun: Tydligen så är det bara ETT tyckande som är godkänt här? Jag och Eraserx tycker inte om Lordi medans en del andra gör det...så vad? Fattar inte vart du vill komma med ditt ganska sjaskiga inlägg ffn (ja jag kan också vara sååå tuff så jag skriver för fan i förkortning).

Sedan kan man fråga sig en annan sak...om du lider av att läsa att andra tycker olika mot vad du tycker...gtiali (ge tusan i att läsa inläggen).
                  Jag tyckte att Lardi var bottenlost usla utifran min normala mattstock for musik liksom allt annat i denna kalkonorgie. Men det ar ju det som ar det roliga. Utifran mitt eget perspektiv var Lardi bast for att de roade mig mest.

Sedan ar jag arligt glad for Finlands skull och utan att vara ett dugg sarkastisk sa maste jag saga att Lardi ar sa otroligt finska.

Att folk sedan tjaffsar om detta pa en ciklidsida ar ju helt obetalbart. Den har traden ar ren njutning!
                  Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Sacrium
                    Användare
                    • November 2005
                    • 353

Ursprungligen postat av eraserx
                    Bara för dom vann, säger det inte att dom va bäst. Däremot tror jag dom sannerligen väkte uppmärksamhet. Explosiv show? Nja skrattframkallande fyrverkeri snarare, galna kostymer? Nä snarare patetiska gris dräkter... Sopade govlet med resterande artister?
                    Sopade golvet med resterande artister gjorde dom inte enligt mitt tycke, utan möjligen uppmärksammades mest för deras i majoritetens ögon extrema show.

Hade jag fått katagolisera musik så är min uppfattning att detta var ett hån mot hårdrock. Lordi själva chockades ju av att dom vann. Säger inte det någonting? Tror dom ärligt talat gjorde det som en kul grej. Hade jag stått i en sån grisdräkt på schlager så hade jag nog fått hålla mig för skratt.

Alla har ju som sagt olika smak, men på något sätt så känns det verkligen konstigt att folk uppskattade det här. Jag tror nog mer på att folk ringde in å rösta på Lordi för att det va en kul grej... Inte för att musiken va bra. Dom vann å det är nice, men det hade ju inte gjort något om det va bra hårdrock.

Instämmer med att Lordi inte trodde att dom skulle vinna, och att de från början inte ens ville vara med utan gjorde det som en kul grej. Men om musiken är inriktad på dödsmetal mer mer growling så får du gärna visa mig vad du anser vara är dödsmetal eller hitta dom partierna åt mig

Kommentar

• m[A]use^
                      Användare
                      • December 2005
                      • 909

Ursprungligen postat av Sacrium
                      Instämmer med att Lordi inte trodde att dom skulle vinna, och att de från början inte ens ville vara med utan gjorde det som en kul grej. Men om musiken är inriktad på dödsmetal mer mer growling så får du gärna visa mig vad du anser vara är dödsmetal eller hitta dom partierna åt mig
                      Oki oki, på det här med growling dödsmetal grejjen får jag kanske ta min arbetskamrat i örat på! Har nämligen fått höra att deras skivor om man jämför med eurovision låten är ren dödsmetal. Men då deras tidigare skivor...

Kanske inte ska lita på fakta kring musik förrän man hört det själv, å andra sidan är inte detta väsentligt överhuvudtaget. Jag tycker bara som alla andra att det är kul å va me å "debattera" om olika saker på ett forum. Se hur folk väljer att tycka å vilket ställningstagande folk tar. Sen att det kommer in folk å "amatörar" sig med svordommar hit å dit. Det får man ju ta... Inte undra på att byråkrati å politik kan va hard work...

Denna tråd handlar om eurovisions segrar låt med Lordi å se hur en sån här halvbetydelse full fråga kan utvecklas! Alla har väl ett behov att försöka övertyga att så är det, lt så är det inte o.s.v. Jag försöker inte övertyga någon, jag säger vad jag tycker, å hoppas att folk respekterar detta...
                      Senast redigerad av m[A]use^; 24 May 2006, 12:16.
                      Min zoon
                      -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!

Kommentar

• Jonas E
                        Användare
                        • February 2003
                        • 2533

"På deras skivor dom släppt så är inriktningen på deras musik dödsmetal med mer growling. Å detta var som sagt anpassat för att passa eurovision..."

Jag vill inte vara taskig eller på något sätt jävlas här egentligen MEN dödsmetall med Growling?

ojojoj, din arbetspolare har nog ingen koll på vad Lordi spelar för någon musik. Lyssna på kanonhits som "Would you love a monsterman" och "Blood red sandman" så hör du vilken stil det är dom spelar. Min definition av deras musik är "hård rock". Inte hårdrock. För det är verkligen en lite hårdare typ av medlodisk rock, ingenting annat.

lite musikvideos från youtube bör man väl kunna länka till då det inte går att ladda hem dem:
                        Would you love a monsterman:
                        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Hard rock haleluja:
                        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Blood red sandman

Som ni ser på videosarna så är de mycket för det här med skräckfilmer o liknande. Riktigt rolig image och jag gillar dem, även om det egentligen inte är mitt bord inom hårdrocken

detta är mer min stil, allt från Drakdödarmetal med Dragonforce

till Dödsmetall med In Flames

Enjoy
                        /Jonas

Kommentar

• m[A]use^
                          Användare
                          • December 2005
                          • 909

Ska kolla upp vad han menade... För det va verkligen så att han tyckte det va dödsmetal... ??? Hur defenierar han det då kan man undra hehe... Aja inte så stor skada skedd...
                          Min zoon

Kommentar

• Jonas E
                            Användare
                            • February 2003
                            • 2533

ska skicka upp en länk på riktig dödsmetall

Morbid Angel pwns =)

blev fel länk först

Senast redigerad av Jonas E; 24 May 2006, 13:45.
                            /Jonas

Kommentar

• m[A]use^
                              Användare
                              • December 2005
                              • 909

Gamma ray ju... Nah inte min smak riktigt... Är mer åt scar symmetry soilwork hållet...
                              Min zoon

Kommentar

• Jonas E
                                Användare
                                • February 2003
                                • 2533

men vafasen.....jag trodde det var Morbid angel jag lade upp. Konstigt som fan.
                                /Jonas

Kommentar

Arbetssätt...