If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
När de gäller Grapow och Kusch så tycker jag de gör sig mycket bättre i Masterplan. Tyvärr har ju Jörn Lande slutat och hans röst var ju perfekt till den musiken de gjorde.
ojojoj vad långt off topic man kan gå, men vafasen
Sablar, jag förstod att vagabonden lande skulle lämna bandet, hoppades dock att det skulle dröja längre, han byter band som en annan byter vatten i karet.
Kan tänka mig att han ville softa till soundet ännu mer i masterplan och det skulle fan inte funka.
Senast redigerad av malplacerad; 25 May 2006, 11:32.
Jepps, Grapow och Kusch ville å tillbaka till det soundet de körde på Masterplans första platta medan Jörn såklart ville göra nån tråk-aor av det. Så det blev ju så att Lande slutade. Ytterst tråkigt då han gjorde en kanoninsats i Masterplan.
/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus
The legacy är en kanonplatta i mitt tycke. Dock hade de kunnat korta ner den till en enkelplatta.
Istället för hela listan med alla låtarna hade de kunnat hålla sig till:
King for a 1000 years
The invisible man
Pleaure Drone
Mrs god
Light the universe
Do you know what you are fighting for
Born on judgement day
Occasion avenue
i ungefär den ordningen. Total tid runt 55 minuter. Prefekt egentligen då en platta inte bör vara mycket längre för att man ska palla med att lyssna igenom den.
Resterande låtar känns som utfyllnad, precis som om de måste fixa en dubbelplatta. Lite tramsigt tycker jag
När de gäller Grapow och Kusch så tycker jag de gör sig mycket bättre i Masterplan. Tyvärr har ju Jörn Lande slutat och hans röst var ju perfekt till den musiken de gjorde.
ojojoj vad långt off topic man kan gå, men vafasen
Jag hade nog plockat bort Mrs. God från den listan
Jo Grapow och Kusch gör sig bättre i Masterplan. Men materialet de gjorde till The dark ride, exempelvis Mister torture passade mycket bättre till Andi Deris mer aggresiva sångstil.
Ärligt talat, Mrs. God är en kanonlåt. Väldigt konstig och ingen typisk helloween låt men den fastnar i huvet. Efter några genomlyssningar så sitter den där
Men lutt, vilken kanonbra musiksmak du har då, själv sitter man på alla studioplattor o ett livealbum där Timo Kotipelto sjunger i Stratovarius. Kanonband
/Jonas
Men lutt, vilken kanonbra musiksmak du har då, själv sitter man på alla studioplattor o ett livealbum där Timo Kotipelto sjunger i Stratovarius. Kanonband
schysst nu blev ja allt lite avundsjuk på dej jonas hehe
Saknar dock de album där Timo Tolkki sjunger men det ska inhandlas någon gång i framtiden. Stratovarius ska släppa en Live dvd någon gång i år är det tänkt, kanske läge att kolla upp den?
/Jonas
Saknar dock de album där Timo Tolkki sjunger men det ska inhandlas någon gång i framtiden. Stratovarius ska släppa en Live dvd någon gång i år är det tänkt, kanske läge att kolla upp den?
Synd bara att de är halvtråkiga live. Iaf i Globen-Annexet den 2/11 förra året. Framförallt setlisten var tråkigt.
Humm, måste varit en sådär spelning, när jag såg dem på Gates of Metal 2004 var de kanon. Då hade jag aldrig hört dem innan och en månad senare hade jag 7 av deras plattor i hyllan ^^
Sen dess har jag varit fast
Men jag har hört att setlisten var lite sådär på förra turnen, vissa gånger riktigt kanon men andra gånger alldeles för varierad. Jag skulle egentligen flyga upp till Stockholmsspelningen men det blev för dyrt att hyra rum osv. Så det blir till att åka på nästa turné istället.
På gates of metal lirade de bland annat : Destiny, Hunting High And Low, Father Time, Phoenix, Reign of terror(kanongrym live, enda låt från tolkki-eran de lirade), Eternity, speed of light, I walk to my own song, forever free med flera. Kanongrymt gig!
Nu bär det om ca 2 timmar av till Sweden Rock festival!!
Årets bästa spelning kommer vara : Gamma Ray
De andra banden som skall ses är bland annat: Wasp, Edguy, Dragonforce, Porcupine tree, Sodom, Celtic Frost osv.
Ha de sketagött allihopa, nu ser ni inte mig på forumet förrns på måndag.
/Jonas
nu ede en kvart tills jag drar till bussen, fy faaan va skoj de ska bli. Gamma ray spelas på full volym nu och allting är färdigpackat. Är det någon som ska dit, slå en signal eller nå't på 073 680 63 49 =)
Nu jäävlar ede luftgitarrvm!!!! (veberödsmästerskap, jag är enda deltagaren)
/Jonas
Kommentar