Hard rock halleluja

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

Ursprungligen postat av Jonas E
    till Dödsmetall med In Flames
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Enjoy
    Jonas min gode vän, nu får du väl snart klippa dig om du tycker In Flames är dödsmetall?
    Tony Englund

Kommentar

• Alexander Ylipää
      Användare
      • October 2003
      • 3615

Tydligen har ni "rockers" emellan väldigt olika syn på vad som är och inte är hårdrock....

Intressant....
      Mvh Alex

Kommentar

• Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

Ursprungligen postat av Tony
        Jonas min gode vän, nu får du väl snart klippa dig om du tycker In Flames är dödsmetall?
        Enligt det allvetande Wikepedia sa ar det melodios death metal http://en.wikipedia.org/wiki/In_Flames medan Lordi ar melodios hardrock http://en.wikipedia.org/wiki/Lordi

Mitt "favvo" deathmetalband star det ocksa om (men oj, de har ju gett ut en massa skivor efter att jag slutade "folja" dem 1992) http://en.wikipedia.org/wiki/Bolt_Thrower_%28band%29
        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

Bolt Thrower är ju ett strålande exempel på äkta döds (eller åtminstone var). Har precis som ola "glömt" av dem, men Warmaster från 1991 är ju en mästarplatta! Entombed innan 1991, Edge of Sanity innan 1996, gamla Unleased och liknande kvalar in i samma.. något album per år även i modern tid dyker ju upp från diverse grupper, men att spöa de gamla gossarna är bannemig inte lätt
          Tony Englund

Kommentar

• Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

Warmaster från 1991 är ju en mästarplatta!
            Exakt! Aven om the IVth crusade kanske var nastan lika bra sa var den lite val likadan sa jag kopte inga fler skivor. Warmaster var toppen som var pa G pa plattorna innan och sedan kandes det som om det bara kunde ga at ett hall (samt att jag totalt trillade ner i industri och noisetrasket).
            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• deelay
              Användare
              • September 2002
              • 5394

Ok hörde låten nu för första gången... detta påminner om symphonirocken som kom på slutet av 80talet, ger samma B känsla, måste tyvärr säga att den va nog bland det sämsta jag hört inom rock oavsett stil.

melodie... sug
              text... patetisk
              disten... fånig
              sångrösten/feelingen kareoke

om nån tror detta e en innkörsport till hårdrock så e jag mycket tveksam till det... alla låtar på alla mina gammla hårdrocksskivor är mer än dubbelt så bra.
              Om man gämför detta med tex Carola så va hennes melodi hundra gången bättre, tyvärr så föll det på en plastik skräp prodd.
              Nä fram me bättre låtar annars kan dom lägga ner tycker iaf jag =)
              http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• jarinen
                Användare
                • April 2003
                • 1888

Hela spektaklet suger ju! Lordi sög minst, att dom vann ger dom inte mycket cred ändå. Hur kan det ens diskuteras i vanliga musikaliska termer, jämförelser med andra band, kategorisering och så vidare?.

Näe, nu kör vi lite Kiss debutplatta från -73, svänger fint.

Mvh Jari

Kommentar

• deelay
                  Användare
                  • September 2002
                  • 5394

Ursprungligen postat av jarinen
                  Mvh Jari
                  word!
                  http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Sacrium
                    Användare
                    • November 2005
                    • 353

Bolt Thrower är ju ett strålande exempel på äkta döds (eller åtminstone var). Har precis som ola "glömt" av dem, men Warmaster från 1991 är ju en mästarplatta! Entombed innan 1991, Edge of Sanity innan 1996, gamla Unleased och liknande kvalar in i samma.. något album per år även i modern tid dyker ju upp från diverse grupper, men att spöa de gamla gossarna är bannemig inte lätt
                    Tacka fasen för det, allt Dan Swanö rör i blir till guld. Hur kan man slå något sånt?
                    Nu ska det lyssnas på Unorthodox bara för det

Sorry för ot. Åter till ämnet...

Kommentar

• cichlids4fun
                      NCS Medlem
                      • April 2002
                      • 3111

Ursprungligen postat av eraserx
                      På deras skivor dom släppt så är inriktningen på deras musik dödsmetal med mer growling. Å detta var som sagt anpassat för att passa eurovision...

Ursprungligen postat av eraserx
                      Det som är sjukt att så många gillade det! Är för mig helt sannslöst! Bojkotta Lordi!

Dessa uttalanden störde mig mycket därav det ”sjaskiga” inlägget, det första för att det var rent okunnigt att påsta detta vilket sedan eraserx talat om varför pga av just okunnighet..
                      Det andra störde mig att eraserx ansåg att det var sjukt att gilla låten, då har han allltså kallat mig för sjuk……då blev jag lätt irriterad.

Om Någon tog illa upp av mitt inlägg så ber jag om ursäkt…..

Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                      Fattar inte vart du vill komma med ditt ganska sjaskiga inlägg ffn (ja jag kan också vara sååå tuff så jag skriver för fan i förkortning).

Oj stefan blev du förnärmad av mitt inlägg, det var ju synd det har väl aldrig hänt förut

Tycker du det är tufft att skriva ffn, ffn ffn ffn…… faktiskt så var det av respekt för ev yngre läsare, blev du stolt när du förstod min felaktiga förkottning?

Den blev faktiskt fel, jag brukar skriva f f-n men mellanslaget och bindestrecket kom av sig i ilskan……annars kan det ju betyda mycket, f.n. betyder ju för närvarande bla..

Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                      Sedan kan man fråga sig en annan sak...om du lider av att läsa att andra tycker olika mot vad du tycker...gtiali (ge tusan i att läsa inläggen).

Jo stefan jag brukar praktisera mig av din förkottning gtiali, fast jag har döpt om den: joilsisjsidsthdojsihj
                      (jag orkar inte läsa alla stefans inlägg så jag skiter i det skulle ta hela dagen och jag skulle inte hinna jobba) du har ju ett par inlägg då och då med rätt mycke tyckande i….

Men som jag sagt förut, alla får tycka vad de vill bara inte man rackar ner på andra…

Ursprungligen postat av jarinen

Mvh Jari
                      Kunde inte låta bli utan drog igång den också, nu följer jag upp den med alive…rätt bra faktiskt…….

(och snälla Stefan explodera inte nu och ta mitt inlägg med lite ironi, jag läser förmodligen inte ditt svar iaf.

Over and out
                      Senast redigerad av cichlids4fun; 25 May 2006, 01:33.
                      Mvh
                      Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Jonas E
                        Användare
                        • February 2003
                        • 2533

Tony: Nu ede faktiskt såhär att i folköron är ju In flems en sortsts dödsmetall. Men Morbid Angel är väl mer det som jag kalla döds. En jävla djungel de här me olika stilar och ad som är vad. Kunde ju fixa ihopa en 120poängskurs på universitetet bara om hårdrocken.

Men nu ska ni få lite fina videos på riktig klassisk powermetal med Gud själv (för er inte invigda så heter han Kai Hansen och startade powermetalvågen med bandet Helloween)

Det här är så man får rysningar, Mikael Kiske o hela gänget lirar I'm Alive me lite sedvanliga felspelningar o trummisar som inte kan hålla takten. Nostalgi!
                        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Och det blir ännu bättre med Eagle Fly Free!!!
                        /Jonas
                        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Sacrium
                          Användare
                          • November 2005
                          • 353

Tony: Nu ede faktiskt såhär att i folköron är ju In flems en sortsts dödsmetall. Men Morbid Angel är väl mer det som jag kalla döds. En jävla djungel de här me olika stilar och ad som är vad. Kunde ju fixa ihopa en 120poängskurs på universitetet bara om hårdrocken.

Men nu ska ni få lite fina videos på riktig klassisk powermetal med Gud själv (för er inte invigda så heter han Kai Hansen och startade powermetalvågen med bandet Helloween)

Det här är så man får rysningar, Mikael Kiske o hela gänget lirar I'm Alive me lite sedvanliga felspelningar o trummisar som inte kan hålla takten. Nostalgi!

Och det blir ännu bättre med Eagle Fly Free!!!
                          http://www.youtube.com/watch?v=BbFoUGkET-0
                          själv har man ju omslaget till Future world tattuerat på armen
                          Har träffat dom ett par gånger. Riktigt trevliga!
                          Tidiga In flames var väl mer åt dödsmetal hållet. Fram till whoracle/colony var det rätt så typisk gbg-döds. Finurliga med IF är att dom aldrig slutat utvecklas. Nu vet jag inte ens
                          vad man ska rubricera dom som längre

Kommentar

• Jonas E
                            Användare
                            • February 2003
                            • 2533

hade skrikduell me Deris på Mejeriet i höstas, så jävla roligt....snubben bara pekar ut mig mitt i publiken när de e allsångsparti så då får man ju skrika som fan för att höras =P

Riktigt roliga scenpersonligheter, dock blev de bättre liveband när de blev av med statyn Grapow (han e grym musiker men ubertråkigt live, sahsa e mycke roligare)
                            /Jonas

Kommentar

• Sacrium
                              Användare
                              • November 2005
                              • 353

hade skrikduell me Deris på Mejeriet i höstas, så jävla roligt....snubben bara pekar ut mig mitt i publiken när de e allsångsparti så då får man ju skrika som fan för att höras =P

Riktigt roliga scenpersonligheter, dock blev de bättre liveband när de blev av med statyn Grapow (han e grym musiker men ubertråkigt live, sahsa e mycke roligare)
                              Fast jämfört med Weiki så är Grapow en virvlande tornado
                              Tycker det var Grapow och Kusch som gav dom ett vinnande koncept igen
                              med The dark ride. Men nåt verkar dom ju ha kunna åstadkommit igen eftersom
                              Keeper of the seven keys - the legacy faktiskt visade sig vara fullt duglig.

Kommentar

• Jonas E
                                Användare
                                • February 2003
                                • 2533

The legacy är en kanonplatta i mitt tycke. Dock hade de kunnat korta ner den till en enkelplatta.

Istället för hela listan med alla låtarna hade de kunnat hålla sig till:
                                King for a 1000 years
                                The invisible man
                                Pleaure Drone
                                Mrs god
                                Light the universe
                                Do you know what you are fighting for
                                Born on judgement day
                                Occasion avenue

i ungefär den ordningen. Total tid runt 55 minuter. Prefekt egentligen då en platta inte bör vara mycket längre för att man ska palla med att lyssna igenom den.
                                Resterande låtar känns som utfyllnad, precis som om de måste fixa en dubbelplatta. Lite tramsigt tycker jag

När de gäller Grapow och Kusch så tycker jag de gör sig mycket bättre i Masterplan. Tyvärr har ju Jörn Lande slutat och hans röst var ju perfekt till den musiken de gjorde.

ojojoj vad långt off topic man kan gå, men vafasen
                                /Jonas

Kommentar

Arbetssätt...