Jag har erfarenhet av att driva upp Malawiyngel. En del arters yngel går alldeles utmärkt att ha tillsammans i ett uppdrivningskar, medans andra kombinationer inte alls fungerar. En viktig sak är oftast att ynglen skall vara ungefär lika stora, så att maten kommer alla tillgodo.
Jag har nyligen, startat ett Tanganyikakar och ynglen börjar komma även från dessa fiskar.
Går det bra att blanda olika arters yngel även med Tangayikaciklider?
Om ja, gäller detta med ungefär samma storlek här också? Finns det andra saker att beakta i sammanhanget?
De arter jag har yngel av just nu, är Neolamprologus leleupi, Lamprologus multifasciatus och Neolamprologus brichardi. En mer specifik fråga blir alltså, kan jag blanda dessa yngel i ett 100 liters kar och få överlevnad på alla tre arterna?
Jag har nyligen, startat ett Tanganyikakar och ynglen börjar komma även från dessa fiskar.
Går det bra att blanda olika arters yngel även med Tangayikaciklider?
Om ja, gäller detta med ungefär samma storlek här också? Finns det andra saker att beakta i sammanhanget?
De arter jag har yngel av just nu, är Neolamprologus leleupi, Lamprologus multifasciatus och Neolamprologus brichardi. En mer specifik fråga blir alltså, kan jag blanda dessa yngel i ett 100 liters kar och få överlevnad på alla tre arterna?
Kommentar