Geophagus altifrons

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • August 2002
    • 3029

    #16
    de jordätare jag har haft har alltid växt långsamt. Men det är väl värt att väntas på. jag är sugen som tusa själv i att i nått av karen få i lite jordätare, sugen på




    men kostar en del kosing att få hem, får se när jag lyckas få en prisuppgift för att få hem ett 10-15tal.

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • May 2005
      • 4642

      #17
      Fast hör verkligen Gymnogeophagus till de verkliga jordätarna? Jo, det är en petitess, men i allafall. En polare till mig har varit nere hos Felipe ett par gånger och fångat fisk, han plockade med sig ett par olika arter Gymnos hem. Väldans trevliga firrar, snygg färg och ffa (enligt mig) så blir de inte så attans stora som många andra jordätare (om vi nu ska föra dem dit ändå). Har inte pejl på om han har några kvar och om han odlar på dem. Kan kolla om du vill.

      Hilsen,

      P
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • edlund
        Användare
        • February 2005
        • 152

        #18
        Ursprungligen postat av PatrikMalmo
        Temperatur 26-27 grader och pH på drygt 8. När jag trixat färdigt kommer pH att sänkas till 7 i hela anläggningen, men just nu funkar det inte att sänka.

        Hilsen,

        P
        Frågan e om inte dom skall ha varmare.Hade altum i 28 grader med vanligt kravatten.Växte långsamt.En annan jag kände hade svartvatten o 30-31 grader o mata nästan enbart med dr basslers.Dom hade växt dubbelt så mycke o var från samma sändning.Eftersom jordätarna går i samma vatten som diskus och altum i naturens som oftast vill ha lite varmare kanske det sätter igång ämnesomsättningen ?.Bara en teori.Mina diskusar växer bra o jag har temp på 30-33 till dom unga.

        Kommentar

        • Lutt
          Användare
          • October 2005
          • 1919

          #19
          Ursprungligen postat av edlund
          Frågan e om inte dom skall ha varmare.Hade altum i 28 grader med vanligt kravatten.Växte långsamt.En annan jag kände hade svartvatten o 30-31 grader o mata nästan enbart med dr basslers.Dom hade växt dubbelt så mycke o var från samma sändning.Eftersom jordätarna går i samma vatten som diskus och altum i naturens som oftast vill ha lite varmare kanske det sätter igång ämnesomsättningen ?.Bara en teori.Mina diskusar växer bra o jag har temp på 30-33 till dom unga.
          hade ni samma storlek på karet....+ att det kan ha att göra med maten vattenkvalité osv

          Kommentar

          • edlund
            Användare
            • February 2005
            • 152

            #20
            Ursprungligen postat av Lutt
            hade ni samma storlek på karet....+ att det kan ha att göra med maten vattenkvalité osv

            samma strl.Jag bytte 50% 3 ggr/veckan.Matade 4-5/dag.Han matade runt 2

            Kommentar

            • Gäst

              #21
              mina satanoperca trivs väldigt bra i diskusarnas 30gradiga vatten iallafall

              Kommentar

              • PatrikMalmo
                Användare
                • May 2005
                • 4642

                #22
                Under sommaren har de haft det varmare (28-29 grader), men jag tyckte inte de växte snabbt ändå. Jag tror iof att det stämmer bra att de gillar varmare vatten, men de verkar tåliga som Sören också - de jag fick dem ifrån bytte 50 procent med kallvatten från kran per dag. De var tvungna att byta så mycket eftersom hela skocken gick för trångt.

                Hilsen,

                P
                Ingen fisk har läst böckerna.

                Kommentar

                Arbetssätt...