If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Någon som har/har haft denna fisk och kan dela med sig om sina erfarenheter? Vilka fiskar passar tillsammans med dem osv.
All möjlig info är välkommen!
Okej att den är ovanlig, men såååå ovanlig att ingen vet något om den kan den väl inte vara???
Jag har en grupp, och det skulle vara kul om någon annan hade erfarenhet av denna firre!
Om den nu är så ovanlig så kan jag ju glädja(?) de som sneglat på denna fisk att jag har ca. 100 relativt nyspottade yngel!
Kul eftersom vad jag förstått så är den inte så lättlekt!?
Såg på en sida att det är den mest eftertraktade malawicikliden i Tyskland!? Varför så okänd i Sverige? Tillgång?
Rent generellt måste jag säga att vi är inte många som avgudar haplisar över huvud taget, och ser man till de större pjäserna är det ännu färre. Jag själv skulle gärna testa den där firren.
Grattis till ynglena!
Är det förresten du som brukar köpa rovisar i Lerum? Göran brukar mumla nått om att det finns minst en mer än jag som gärna köper malawis på 30cm+
Nja, ett par stycken har jag väl köpt där, men de flesta kommer nog från nol och majorna!
Det va väl kanske den mest intressanta frågan, om någon haft dem tillsammans med andra större firrar! De är ju inga fighter direkt med sina pyttesmå munnar! Även om de vill ge sken av det! ;-)
Mylochromis gracilis (hette tidigare Sciaenochromis) har jag tillsammans med Champsochromis spilorynchus, Dimidiochromis kiwinge och Fossorochromis rostratus. Gracilisen ser ju relativt lik ut torpeden i kropps- och huvudform, och de är ganska mesiga. De flummar mest omkring i bottenregionen och gör inte speciellt mycket väsen av sig.
Mjo, kiwingen är väl inte precis den snällaste av dem, men jag är ganska säker på att strigatusen är ännu värre. Visserligen är mina erfarenheter av fusco att den är värre än de båda tillsammans, så egentligen är det väl inte mkt att gny för
Har strigatus i ett av karen, men han är för liten än så länge för att ta över!
Hade fusco innan, lite för tuff firre nästan, iaf när han skall till att leka!
Har varit sugen på kiwinge ett tag men aldrig stött på den! Tänkte att den kunde vara lämplig till fuscon!?
Men inte så lämplig till mina torpeder! ;-)
Kommentar