Amazonas på animal planet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

Ursprungligen postat av Dansken
    Det visas idag klockan 15.00
    Vad bra! Då missade jag det oxå. Man skulle naturligtvis spelat in det.
    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• daniel60
      Användare
      • March 2003
      • 527

Ursprungligen postat av Wilhelm
      Inte jag, programmet finns i tryggt (?) förvar på hårddisken. Tror att jag ska se det en gång till, bara för att jag kan...
      Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
      Mina fiskar & burkar

Kommentar

• Wilhelm
        Användare
        • April 2002
        • 9122

ja sånt system skulle man ha tänkt på att skaffa sig. Får väl bli vid nästa uppgraderingen.
        mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

Kommentar

• Alexander Ylipää
          Användare
          • October 2003
          • 3615

Ursprungligen postat av Wilhelm

Akta! Har för mig att det är olagligt att spela in...
          Mvh Alex

Kommentar

• Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

Jag har läst på upphovsrättslagen nu och som jag förstår det så gäller undantaget för privat bruk även släkt och vänner.

Om man kan kalla föreningsmedlemmar för vänner vet jag inte och i forumets regler finns följande paragraf: §9 Inte posta inlägg med anspelningar på innehav och/eller spridning av upphovsrätt-skyddat material s.k piratkopior.

Eftersom jag inte vet hur det ska tolkas i det här fallet har jag återställt de tidigare raderade inläggen i denna tråd, och ber de drabbade om ursäkt.
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Laesk
              Användare
              • February 2004
              • 2447

halleluja
              Lennart "Laesk" Axelsson
              http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• Alexander Ylipää
                Användare
                • October 2003
                • 3615

Ursprungligen postat av Laesk
                halleluja
                *Sjunger i kör!*
                Mvh Alex

Kommentar

• Wilhelm
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9122

Ursprungligen postat av Micke
                  Om man kan kalla föreningsmedlemmar för vänner vet jag inte
                  jo om det finns + tecken bakom namnet så är det vänner ! :-)
                  mvh Wilhelm

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Alltså...jag tycker mig se en del hånfulla inlägg från en del när alla borde fatta att föreningen först och främst försöker att se till att föreningen är skyddad. Ibland kan det kanske kännas tarvligt för gemene man när var och varannan nuförtiden kopierar cd/video/TV-filmer för att dela med sig på olika nedladdningsplatser.

Att sedan gnälla över att föreningen försöker följa lag tycker jag är riktigt larvigt. Sitt själva och ha ansvar för en förening och se hur himla enkelt det är att hålla reda på alla saker och att göra alla nöjda.

Nu har Micke läst igenom lagen (något som de drabbade faktiskt också kunnat gjort när de kände sig felbehandlade) och kommit fram till att den info de hade från början eventuellt inte stämmer med verkligheten. Att han sedan väljer att återinföra de borttagna inläggen av tveksamhet runt detta tycker jag han banne mig ska ha en eloge för.

Lägg ner sådant här skitlarvigt tjafsande på sajten och var för i helsike ärliga och hymla inte med att ni laddar ned och kopierar, både för eget bruk och för att dela med er till andra.

Använd dock inte ciklid.se som forum för att förmedla era alster på er dator utan gör det via mail...era egna mailadresser. NCS får ta ansvar för sajten så då kan ni ta ansvar för ert egna handlande och ha större förståelse när NCS måste kliva in och se till att sajten hålls fri från eventuella olagligheter.
                    Senast redigerad av StefanL; 16 May 2006, 21:08.

Kommentar

• Gäst

så om han som trycker på record inte gillar dig åker man direkt i finkan då?

Kommentar

• Zaphi
                        NCS Medlem
                        • July 2002
                        • 5395

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                        Kan nån banda det och skicka upp till luleå
                        Om vi vill gå in på detaljer så kan jag väl informera om att Alex uppmanar "nån" att banda det och skicka det. Alltså uppmanar han inte bara vänner utan även sådana på forumet han inte känner. Det innebär att han uppmanar de flesta på detta forumet till brott (ja de flesta är nog inte nära vänner) och hans inlägg borde raderas...

I vilket fall som helst kan inte NCS hålla reda på alla lagar och därför är det alltid bättre att fälla än fria för att hålla sig på den säkra sidan.
                        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Laesk
                          Användare
                          • February 2004
                          • 2447

Endel borde nog inse att "den högre makten" inte sitter å lusläser alla forum som finns i sverige efter lagbrytare... speciellt inte ciklid.se:s som är så litet...
                          En liten jämförelse:
                          I söndags skrevs det 3061 inlägg på ett annat forum jag är aktiv på.

Stämmningen blir bara sämre å sämre ju fler inlägg ni sollar bort..

tacka vet jag mirc, å idag har vi haft många roliga diskussioner om forumet.... mohaha
                          Lennart "Laesk" Axelsson
                          http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• Alexander Ylipää
                            Användare
                            • October 2003
                            • 3615

Ursprungligen postat av Zaphi
                            Om vi vill gå in på detaljer så kan jag väl informera om att Alex uppmanar "nån" att banda det och skicka det. Alltså uppmanar han inte bara vänner utan även sådana på forumet han inte känner. Det innebär att han uppmanar de flesta på detta forumet till brott (ja de flesta är nog inte nära vänner) och hans inlägg borde raderas...

I vilket fall som helst kan inte NCS hålla reda på alla lagar och därför är det alltid bättre att fälla än fria för att hålla sig på den säkra sidan.
                            Ibland är det svårt att hålla reda på lagar, japp. Sveriges rikes lagar som lagar inom Ncs, jag kan inte alla. Kan du? Men jag förutsatte att man det var ok att få ta del av en film, och inte på något sätt att tjäna pengar på. Sen gör det väl saken mycket sämre när jag har en smiley efter inlägget?
                            Senast redigerad av Alexander Ylipää; 16 May 2006, 21:30.
                            Mvh Alex

Kommentar

• Kalle-El
                              Användare
                              • August 2005
                              • 255

Ursprungligen postat av Stefan Larsson

Använd dock inte ciklid.se som forum för att förmedla era alster på er dator utan gör det via mail...era egna mailadresser. NCS får ta ansvar för sajten så då kan ni ta ansvar för ert egna handlande och ha större förståelse när NCS måste kliva in och se till att sajten hålls fri från eventuella olagligheter.
                              Frågan är bara om det är olagligt att dela med sig av länkar till hur man hittar en viss fil, som jag förstått det hela är det INTE brottsligt att dela med sig av denna informationen, däremot är det brottsligt att utnyttja länken / informationen för att tanka hem berörd fil. Tror ju att sidor som piratön inte skulle vara uppe om den var olaglig. De gör ju t o m pengar på sin verksamhet numer.

Dock håller jag med om att man bör gör sitt bästa för att inte andra skall få lida över sitt egna handlande. Det finns ju ett annat sätt att komma undan problematiken på också och det är givetvis att göra varje skribent ansvarig för vad de själva väljer att publicera.

Kommentar

• StefanL
                                Användare
                                • August 2002
                                • 10784

Laesk...lagryttarna i detta land sitter inte och lusläser inlägg på forum, men däremot kan de ha program som letar fram nyckelord som kan användas för att hitta fildelare.

Nu tror jag inte att det är någon större fara i realiteten, men inlägg i detta forum sparas och kan då bli sökbara...inte så himla svårt i sådana fall att hitta trådar rörande fildelning om NCS lät det vara fritt.

Trevligt att du har roligt på mirc och tycker det är kul att skämta om forumet där personer arbetar på fritiden för att du ska kunna sitta här och larva dig. Jag har absolut inget emot dig Laesk och det hoppas jag att du vet...men jag måste bara få tala om att jag ogillar den hånfulla och arroganta tonen. Men men...det är ju ett fritt land så du får tycka som du vill...bara synd att NCS råkar i kläm när du har roligt.

Piratlagen är svårtolkad och även svår för jurister/poliser att veta vad de ska göra och vad som täcks av lagen. Därför tror jag att en del sajter finns "på nåder" tills en lag finns som gör att vissa nedladdningssajter/program förbjuds. Tycker dock att NCS gör helt rätt i att inte vara på fel sida strecket OM det finns lagar som förbjuder det som diskuterats här. I vissa lägen kan det vara bättre att agera försiktigt än att stå senare och vara efterklok.
                                Senast redigerad av StefanL; 16 May 2006, 21:49.

Kommentar

Arbetssätt...