Amazonas på animal planet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wenger
    Användare
    • February 2003
    • 233

Gick för övrigt på discovery mixen igårkväll dvs lördagskväll. Mycket bra program fanns bla en jättesnygg Geophagus variant som blev uppäten av en arapaima gigas kändes lite onödigt .

Kommentar

• Alexander Ylipää
      Användare
      • October 2003
      • 3613

Kan någon förklara varför mitt inlägg blev raderat tidigare i denna tråd?
      Mvh Alex

Kommentar

• deelay
        Användare
        • September 2002
        • 5394

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
        Kan någon förklara varför mitt inlägg blev raderat tidigare i denna tråd?
        Förmodligen därför att du bad någon att begå ett lagbrott för din räkning =)
        Jag tror inte NCS står för det eller vill ta konsekvenserna som det kan ge även om chansen för repressalier är små.
        http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Alexander Ylipää
          Användare
          • October 2003
          • 3613

Så att spela in ett program är olagligt? Trodde det var vid försäljning av kopior...

Men men, då äre bara att haffa mig för grov kopiering av olika saker inom privat bruk..
          Mvh Alex

Kommentar

• deelay
            Användare
            • September 2002
            • 5394

Så att spela in ett program är olagligt?
            Att spela in för eget bruk brukar klassas som lagligt idag men du bad någon annan att spela in det o skicka det till dig... there you go =)

Kommentar

• THE-FONZ
              Användare
              • October 2005
              • 99

Ursprungligen postat av deelay
              Att spela in för eget bruk brukar klassas som lagligt idag men du bad någon annan att spela in det o skicka det till dig... there you go =)
              av någon anledning så hamnar deelay i olika diskussioner som brukar eskalera, men denna gång verkar det ha stannat vid en normal nivå.

Kommentar

• deelay
                Användare
                • September 2002
                • 5394

Ursprungligen postat av THE-FONZ
                av någon anledning så hamnar deelay i olika diskussioner som brukar eskalera, men denna gång verkar det ha stannat vid en normal nivå.
                haha jasså =) tycker jag håller mig på mattan i alla lägen iof... kanske säger imot ibland =)

Kommentar

• Kalle-El
                  Användare
                  • August 2005
                  • 255

En annan del i den programserien heter Reef of Riches och handlar visst om korallrev. Kan kanske vara värd att spana in också vad vet jag?

Kommentar

• Leopoldi
                    Användare
                    • February 2004
                    • 1082

Jag tycker att det är rätt charmigt att man får sitta o gissa vaför ens inlägg ta bort???????

Kommentar

• wofflan
                      NCS Medlem
                      • September 2003
                      • 660

är det verkligen förbjudet att spela in ett program till en kompis, det tror jag i varje fall inte. Det skulle ju kunna jämnställas med att bjuda in en vän och titta på ett program som han/hon inte själv har tillgång till.
                      Mvh Fredrik

Kommentar

• Rhodebaert
                        Användare
                        • February 2006
                        • 557

Man blir snurrig när man börjar tänka på sådant som upphovsrätt. Det är lika bra att bara göra som man känner för och hoppas att polisen har bättre saker för sig.
                        Hmmm om jag säger att jag känner för att följa lagen så är det ingen uppmaning till lagbrott väl? Så säger jag! :-)
                        Det går alltid en senare buss.

Kommentar

• Micke
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9579

Ursprungligen postat av Leopoldi
                          Jag tycker att det är rätt charmigt att man får sitta o gissa vaför ens inlägg ta bort???????
                          Eller så kan du fundera på om du ens har skrivit något eftersom du inte fått något inlägg raderat

I den här tråden har fyra stycken inlägg raderats efftersom de stred mot: §9 Inte posta inlägg med anspelningar på innehav och/eller spridning av upphovsrätt-skyddat material s.k piratkopior.

Denna regel finns inte för att NCS har tagit ställning i frågan utan för att vi ansvarar för innehållet i forumet.
                          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Alexander Ylipää
                            Användare
                            • October 2003
                            • 3613

Ok, finns delade meningar på vad upphovrätt är, sälja eller inte...allt jag bad om att få ta del av dokumentären, inga som helst affärer inblandade i detta.

Skulle endå vara trevligt att få ett pm eller liknande när ens inlägg tas bort.
                            Mvh Alex

Kommentar

• Zaphi
                              NCS Medlem
                              • July 2002
                              • 5395

Ursprungligen postat av wofflan
                              är det verkligen förbjudet att spela in ett program till en kompis, det tror jag i varje fall inte. Det skulle ju kunna jämnställas med att bjuda in en vän och titta på ett program som han/hon inte själv har tillgång till.
                              Med den nya lagen skulle det nästan förvåna mig om man fick spela in för eget bruk. Den är ju stenhård! Du får ju exempelvis inte tanka ner musik från nätet för eget bruk, å andra sidan är ju inte den kopian "orginal", det är ju programmet, men ändå...
                              Senast redigerad av Zaphi; 15 May 2006, 09:33.
                              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Micke
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9579

Ok, finns delade meningar på vad upphovrätt är, sälja eller inte...allt jag bad om att få ta del av dokumentären, inga som helst affärer inblandade i detta.
                                Det handlar inte om ersättning, i så fall borde det inte finnas några tvivel om att fildelning är tillåten. Jag är heller inte insatt i alla lagar och regler utan ser bara till att forumreglerna efterlevs.

Skulle endå vara trevligt att få ett pm eller liknande när ens inlägg tas bort.
                                För moderatorerna skulle det vara trevligt om alla läste igenom reglerna som vi alla har förbundit oss att följa. Då skulle vi slippa radera inlägg vilket inte är någon rolig sysselsättning.

Nu tycker jag att vi glömmer detta och ser fram emot kvällens TV-program istället.
                                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

Arbetssätt...