Usch ja. Visst är det märkligt hur akvarier ständigt blir för små!? Jag trodde att jag skulle klara mig länge länge när jag byggde mitt stora akvarie, men nu inte ens ett år efter att jag började befolka dt så känns det litet! Det finns ju så mycket kul som man vill släppa i. En arowana, en eller två rockor och så har jag fem sorubim lima-malar på tillväxt. Men det går ju inte! Burken är ju i princip full redan nu känns det som. Nästa gång ska jag bygga STORT!
Blir inte arowanor hiskeligt stora i naturen har jag för mig? Är inte det en av dom fem som tävlar om att vara världens största sötvattensfisk? Siluris glanis, arapaima gigas, mekongmal, thaikarp och någon sorts arowana? Jag vet i alla fall att jag såg en gammal bild för några år sedan på en arowana som var gladeligen två meter i alla fall, och säkert vägde en bra bit över 100kg.
Blir inte arowanor hiskeligt stora i naturen har jag för mig? Är inte det en av dom fem som tävlar om att vara världens största sötvattensfisk? Siluris glanis, arapaima gigas, mekongmal, thaikarp och någon sorts arowana? Jag vet i alla fall att jag såg en gammal bild för några år sedan på en arowana som var gladeligen två meter i alla fall, och säkert vägde en bra bit över 100kg.
Kommentar