FA-Cupen

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Hehe..ja kanske det...men jag är så trött på att det är pengar som ger titlar mer än fotbollen lagen spelar. Chelsea har spenderat idiotpengar...ja..men det är tydligen vad som krävs för att få en titel nuförtiden.

Liverpool, Man U och Arsenal har inte spenderat småpengar heller...;-)

Kommentar

• Lutt
      Användare
      • October 2005
      • 1919

japp allt handlar ju om pengar dom som är rikast ligger alltid i topp så är det ju med alla sport kolla bara elitserien i hockeyn HV71, frölunda och färjestad hör ju till dom rikaste och dom håller ju alltid till i toppen

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Jomen det känns tråkigt för sporten...därav min känsla av att West Ham gärna hade fått vinna FA Cupen för mig.

Och som du säger så finns det mängder av exempel på serier där rikast toppar..i vilken sport som helst.

Sedan finns det ju en baksida på att vara rik också...se på Juventus...de behöver vinna så mycket för att de har höga krav från ägare osv...så de fuskar på vägen dit...men det är också en annan historia (måste avsluta min svartmålning av sporten innan Zaphi får spel på mig...hehe).

Kommentar

• Zaphi
          NCS Medlem
          • July 2002
          • 5395

Ja då va det la roligt då att Gerrard som vuxit upp inom klubben och inte kostat en enda krona i inköp var den som avgjorde med sina två mål. Då kanske även du som är mittenlagsentusiast kan bli glad :-)

Om man inte har dödsmycket pengar som Chelsea är det inte lätt att köpa ihop ett lag Man spelar ihop det med skicklighet, taktik, träning och moral...
          Senast redigerad av Zaphi; 14 May 2006, 22:33.
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

Självklart är det kul att egna produkter blir så bra, men det var ändå inte dit jag ville komma...

TVINGAD mittenlagsentusiasm Zaphi....not by free choice!

Men ärligt Viktor...Liverpool har haft grym tur i de finaler de vunnit...rent sanslös tur egentligen...men så heter det ju att man förtjänar tur.;-)

Kommentar

• Zaphi
              NCS Medlem
              • July 2002
              • 5395

Tur? Jaha, Det var ju en intressant teori... Är det därför Liverpool vunnit ligan 18 gånger, europacuppen 5 gånger, FA-cupen 7 gånger och ligacupen 7 gånger? Det handlar inte om tur, det handlar om laganda och moral.

Om du vill snacka tur (eller otur) så kan vi väl säga att två av West Hams mål igår va TUR! Ett va ett olyckligt självmål och ett va ett klantigt misstag av Reina. Det va inga spelmål direkt. Kolla På Liverpools mål. Tre stenhårda,sketsnygga skott! Det borde alltså blivit 3-1 och inget straffläggning.

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

Ja och du är ju aldrig partisk...*asg*

Att vinna ligan är en helt annan sak och det gör man inte med tur...att vinna en final kan man göra med tur, men att ta sig dit kräver mer än tur. Jag har aldrig sagt att Liverpool haft tur med alla sina titlar...det var mycket överdrivet Viktor.

Visst är det tur vid Carraghers självmål...men är det tur vid Reinas sjabbel? Vad jag såg så hade West Ham flertalet chanser (precis om Liverpool) där de också kunde avgjort matchen. Jag tycker bara det är så skönt när ett mindre lag skakar om det större, men tyvärr blev inte sagan all som man säger.
                Senast redigerad av StefanL; 14 May 2006, 22:44.

Kommentar

• Lutt
                  Användare
                  • October 2005
                  • 1919

Ursprungligen postat av Zaphi
                  Ja då va det la roligt då att Gerrard som vuxit upp inom klubben och inte kostat en enda krona i inköp var den som avgjorde med sina två mål. Då kanske även du som är mittenlagsentusiast kan bli glad :-)

Om man inte har dödsmycket pengar som Chelsea är det inte lätt att köpa ihop ett lag Man spelar ihop det med skicklighet, taktik, träning och moral...
                  mm det är ju mycket sällsynt idag med spelare som vuxit upp i klubben....mm det är ju inte så det är ju inte en singelsport utan hela laget är det som ligger bakom en seger

Kommentar

• Zaphi
                    NCS Medlem
                    • July 2002
                    • 5395

Partisk? Såg du inte matchen? Du kan läsa om den här om du vill: http://football.guardian.co.uk/Obser...774385,00.html

Ah nu vet jag varför du är sur, för att Pool har lika många FA-cupper som Villa nu och du vet att vi kommer gå om nästa år :-)

Kommentar

• Zaphi
                      NCS Medlem
                      • July 2002
                      • 5395

Ursprungligen postat av Lutt
                      mm det är ju mycket sällsynt idag med spelare som vuxit upp i klubben....mm det är ju inte så det är ju inte en singelsport utan hela laget är det som ligger bakom en seger
                      Du skojar? :-) Klart det är! Jag ville bara göra Stefan glad. Stefans påståenden är inte heller intressanta i sammanhanget egentligen. Ekonomi och sport är snevridet det vet alla. Inget nytt direkt... Steven Gerrard har en timlön på cirka 42.000 kr. Hur normalt är det?

Kommentar

• Lutt
                        Användare
                        • October 2005
                        • 1919

får visa framgångarna med villa: Premier League 7 FA-cupen 7 Engelska ligacupen 5 Europacupen 1...fast senast dom vann nått var ju 10 år sen

FA-cupen förtjänade faktiskt liverpool dom var bättre....
                        men däremot CL förra året så tyckte ja att dom åkte räkmacka till finalen

Kommentar

• StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

Jag hade inte koll på hur många FA Cuper Liverpool tagit för det bryr mig faktiskt inte alls...

Om Villa kunde ha en ordförande i klubben som hade ambition och som kunde styra klubben som ett framgångsrikt företag så vore klubben helt annorlunda. Nu sitter vi låsta med en föråldrad idiot på 85 bast som vägrar att lämna klubben och som kan bestämma det själv pga att han äger största delen i klubben. Den situation som Aston Villa är i är en ren diktatur där vi sitter fast med en sjuklig gammal pensionär som borde släppt taget för länge länge sedan...

Han har varit styrande i klubben sedan 1982 och har inte fått klubben att gå framåt på något sätt. Villa får idag småpengar från sponsorer i jämförelse med andra klubbar i PL.
                          I dagarna gick gubben ut och bad om extra tid för att vända det här och fansen är ursinniga på hans sätt att styra och har varit det länge...ändå vägrar han inse att det är dags för honom att lämna. Istället ber han om mer tid....tid som han haft sedan 1982!!
                          Aston Villa är rejält akterseglade och det beror helt och hållet på klubbens styrande. 1982 var Villa regerande mästare i England samt Europacup-mästare (dåvarande CL).

Klubben är skuldfri, men har en av Englands absolut sämsta styrelser. Där ligger Villas problem idag...helt utan ambition och helt utan affärsstrategi för att driva klubben framåt.

Det jag kunde läsa av den artikel du länkade till så tolkade jag det inte som att Liverpool var överlägsna. Istället hyllar Englandspressen den dramatik som utspelade sig och kallar matchen för en klassiker...och för det krävs det två som dansar...inte bara en.
                          Senast redigerad av StefanL; 14 May 2006, 23:07.

Kommentar

• Lutt
                            Användare
                            • October 2005
                            • 1919

mm dax för byte men är han verkligen så gammal 85!!! då måste ju det nästa vara pensionärshemmet för hans del

Kommentar

• Zaphi
                              NCS Medlem
                              • July 2002
                              • 5395

Ursprungligen postat av Lutt
                              FA-cupen förtjänade faktiskt liverpool dom var bättre....
                              men däremot CL förra året så tyckte ja att dom åkte räkmacka till finalen
                              Ja du har helt rätt! Chelsea i semin va piece of cake!

Kommentar

• Kalle-El
                                Användare
                                • August 2005
                                • 255

Var en bra relativ jämn match som Liverpool ändå tillslut vann hyfsat rättvist.

Kommer för övrigt INTE att bli kul för Sverige att tvingas möta Gerard och Lampard som antagligen tillhör världens topp 5 bästa mittfältare just nu. Om Svennis desutom kunde fatta att Jamie är en bättre mittback and Rio skulle England nästan bli oslagbara...

Kommentar

Arbetssätt...