FA-Cupen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

    FA-Cupen

    Jesus! Det va inte dåligt med dramatik! Det va väl inte som CL den 25 maj i Istanbul förra året, men inte långt ifrån... "Ronaldinho är ju bäst, men Gerrard kan ju inte ligga långt efter" va ju rätt trevligt att få höra från studion också..." Vänta bara tills efter VM säger jag!

    Jag förväntar mig inga svar på denna tråd, men jag blev så uppspelt så var tvungen att skriva något. Dessutom är det dålig fart här nu!
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

    #2
    Du kan få ett grattis av mig !!!

    För att vinna krävs ju ett mått av tur och marginalerna på rätt sida också, hur förklarar man annars Gerrards mål i ´91 minuten och därefter straffar och till slut vinst.

    Gissar att du var ganska monloken när det stod ´89 på matchuret.
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se
    ____________________________________________

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • July 2002
      • 5395

      #3
      Jag trodde det va rätt kört ja! Precis som jag trodde det va kört mot Milan för knappt ett år sedan. Sen stod ju hjärtat still vid stolpträffen i förlängningen också men när det väl gick till straffar var jag lugnt. Reina räddade 3 av 4 idag och räddade väl 11 av 17 i Villareal, så man ljuger nog inte om man påstår att han är världens bästa straffmålvakt...

      Skönt att slå ut Chelsea i semin med. Det kommer gå utför för dem från nu... José "The Special One" är inte så jädra special längre. Nästa år vinner Liverpool ligan!
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • Banderad
        Användare
        • February 2006
        • 3479

        #4
        Tur för alla brittiska lag att inte Änglarna kan ställa upp i FA-cupen... Hehe, nu väntar jag mig en storm av kommnentarer om svensk vs engelsk fotboll. Det har blivit någon märklig hysteri vad det gäller engelsk fotboll i detta land. Jag är en av de få som verkligen känner mig stolt över den liga som ligger oss närmast. Sanningen är den, att engelskmännen är grymt rädda för det Sverige som kommer att ta minst en poäng mot dem i VM, i den elvan kommer både K. Svensson och N. Alexandersson finnas med. Om Kalle inte finns med beror det på en dum feghet från Lagerbäck, om Alex inte är med handlar det om direkt ovetskap om svenska fotbollspelares kapacitet. Tyvärr bor jag 40 mil från Ullevi, men när jag såg Alex snurra upp den stackars Helsingborgsbacken gång på gång i påskas insåg jag att han är bättre än någonsin.......

        /Jocke, stolt ängel för alltid!

        Kommentar

        • cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

          #5
          Även om jag är liverpoolare yeah....

          så är jag svensk i första hand och sverige kommer visa var skåpet ska stå i vm i sommar beckham Sven-göran och company får ursäkta.....

          men änglarna för f-n jocke du har ju tom bott i kalmar.

          FF till tusen hela dan hörs på stan........ såg ju hur det gick för serieledarna när de var på besök.....
          '

          Peter
          Mvh
          Peter

          don´t drink water-fish ..... in it!

          Kommentar

          • Zaphi
            NCS Medlem
            • July 2002
            • 5395

            #6
            Banderad: Det låter som om ditt kärlek till ditt lag har förblindat dig. Till och med jag kan erkänna att jag hellre ser en spelare som Rooney i Englands startelva än Crouch från "mitt lag".

            Att jämföra engelsk och svensk klubbfotboll är ju helt meningslöst och det är därför aldrig någon gör det. Det är ju som att jämföra Formel-1 med folkrace.
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

              #7
              Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
              Du kan få ett grattis av mig !!!
              Va?!! Var Zaphi med o spelade? :-) Grattis från mej med!!
              Senast redigerad av Wilhelm; 14 May 2006, 11:52. Anledning: glömde smilyn
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

                #8
                Jag tycker det var grymt synd om West Ham att de inte lyckades ta hem FA-cupen. Överhuvudtaget så hade bucklan betytt mycket för klubben West Ham men även en hel del för den engelska fotbollen. Tyvärr så börjar Premier League att bli en historia ämnat enbart för de fyra största...Arsenal, Manchester U, Chelsea och Liverpool. Sällan vinner något annat lag titlar...

                Nej jag är inte glad över att Liverpool vann FA-cupen. Sedan skall det väl också tilläggas att jag är anhängare till Aston Villa...en av de forna storklubbarna som numera har ett omöjligt uppdrag att hålla jämna steg med "eliten" i England.

                Just West Ham har tilltalat mig under flertalet år...t o m årtionden...pga deras syn på fotboll och att de fostrar fina ungdomar. På senare tid har de behållit dom och nu är laget på väg att bli riktigt bra. Det känns roligt...

                Å andra sidan kan man ju spekulera i hur viktigt det är för Liverpool som klubb att lyckas...de sitter ju med en enorm skuld och det krävs att de tar titlar för att bibehålla intresset runt klubben och för att kunna hålla jämna steg med de andra större klubbarna som Arsenal (även de dras med stora skulder), Chelsea (som inte vore något om inte ryssen fanns där och pumpade in pengar), Manchester U (skuldbelagda nu med nye ägaren, men ändå ett av världens rikaste).

                Aston Villa har inga skulder...men heller inget bra lag som har någon egentlig chans på någon titel. Detsamma gäller en del andra lag i Premier...
                Ett lag som däremot tar mer och mer andelar är Tottenham och de är inte skuldtyngda och har ganska bra ekonomi...de kan vara ett av de lag som kanske kan hota de fyra stora...men men...när de blir bra nog så tar Abramovich och kastar in sitt veto och bjuder 100ggr det bud Tottenham lagt på en spelare...bara för att förhindra andra lag att kunna stoppa Chelsea.

                Jaja...lite smolk i bägaren i tråden...men som sagt...vilken Villa-supporter vill inte försöka dämpa Liverpool anhängarnas glädje...hehe...

                Nej Grattis till Liverpool och kul för dig som håller på laget Zaphi...;-)

                Kommentar

                • Banderad
                  Användare
                  • February 2006
                  • 3479

                  #9
                  Ska väl erkänna att det låg ett antal öl bakom det inlägget. Jag hade ett svagt minne av det, så var tvungen att gå in och kolla vad jag egentligen hade skrivit.... Man kan inte hålla på FF Peter. De är Sveriges överlägset tråkigaste lag. Till och med Halmstad som inte gör några mål (knappt) spelar roligare fotboll.... Även i hemstaden är jag blåvit, även om det inte är lika kul nu som det en gång var.

                  /Jocke

                  Kommentar

                  • Zaphi
                    NCS Medlem
                    • July 2002
                    • 5395

                    #10
                    Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                    Sedan skall det väl också tilläggas att jag är anhängare till Aston Villa...en av de forna storklubbarna... som numera har ett omöjligt uppdrag att hålla jämna steg med "eliten" i England.
                    Ja de har ju vunnit Europacuppen en gång iallafall, det är ju mer än vad Arsenal gjort! :-)

                    Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                    Å andra sidan kan man ju spekulera i hur viktigt det är för Liverpool som klubb att lyckas...de sitter ju med en enorm skuld och det krävs att de tar titlar för att bibehålla intresset runt klubben
                    Intresset dör inte så lätt som du verkar tro. Liverpool är kända har de mmest hängivna supportrarna i världen. Vilka var det som sjöng hela pausvilan när de låg under 3-0 i Istanbul? Jo Liverpoolfansen. Vilket lags supportrar sjunger högst, mest och bäst av alla? Ja du kan ju gissa svaret... För övrigt var det just liverpoolfansen som började sjunga på läktarna och har sjungt YNWA sedan 60-talet. Liverpool är nummer 4 i världen vad gäller antal suporters (var det nyligen iallafall) och är en av de klubbar som flest vill investera i. Värdet på klubben ligger på 3,6 miljarder. Klubben är den åttonde rikaste i världen efter Real Madrid, United, Milan, Juve, Chelsea, Barca och Munchen. Det är exempelvis rikare än klubbar som Arsenal, Roma och Valencia. Sen om de har en skuld eller inte är ju bara ett temporärt likviditetsproblem eller möjligtvis en skattestrategi.

                    Jag vet inte hur du tänker, men jag håller på en klubb, inte på en ligaplacering...
                    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

                      #11
                      Värdet på klubben ligger på 3,6 miljarder. Klubben är den åttonde rikaste i världen efter Real Madrid, United, Milan, Juve, Chelsea, Barca och Munchen. Det är exempelvis rikare än klubbar som Arsenal, Roma och Valencia. Sen om de har en skuld eller inte är ju bara ett temporärt likviditetsproblem eller möjligtvis en skattestrategi.
                      En värdering är spekulativ till viss del (det reella värdet är aldrig högre än vad köpare ger), men visst har Liverpool ett högt marknadsvärde...helt klart. Någon skattestrategi tycks det inte vara då klubben själva är brydda över skulden (särskilt innan CL vinsten). Den låg då på ca £70-80 miljoner och det är inte lite det. Real Madrid är också en klubb som har sned plånbok då de för några år sedan hade en skuld på 3-4 miljarder!!

                      För övrigt så är jag väldigt misstänksam emot den värderingen som säger att Chelsea ligger i topp 5 på rikaste klubb. Klubben Chelsea FC har själva inte råd med de spelare de har och nyligen gjorde klubben en rekordförlust. Utan Abramovich hade klubben drivits i konkurs direkt.

                      Real Madrid hade gått i konkurs om de inte hade varit Kungens lag! Personligen tycker jag det är mysko som helst att de inte är...eller var...förbjudna att köpa spelare förrän de hade ordnat upp sin ekonomi...men är man stor så är man.

                      Det är skillnad för Leeds United som inte hade en chans pga klumpiga affärsmän i styrelsen samt dåligt stöd uppåt i hierarkin i England.

                      P.s. Ursäkta Viktor att jag "hijacka" din tråd och skrev om det här...som egentligen borde haft en egen tråd...eller ingen tråd alls på det här forumet.
                      Senast redigerad av StefanL; 14 May 2006, 16:40.

                      Kommentar

                      • Lutt
                        Användare
                        • October 2005
                        • 1919

                        #12
                        hehe kul att det är fler en jag som håller på aston villa den gamla storklubben....

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

                          #13
                          Lutt: Det finns åtminstone en till på det här forumet som har Villa i sitt hjärta och det är Leopoldi...så nu var vi tre...*asg*

                          Kommentar

                          • cichlids4fun
                            NCS Medlem
                            • April 2002
                            • 3111

                            #14
                            Tja jocke.

                            ryktet om att kalmar är sveriges tråkigaste lag är betydligt överdrivet av media, faktum är att de i år har 7 lag som gjort färre mål och tom "roliga" Djurgården gjort färre, göteborg har endast gjort ett mål mer, och då har inte kalmar riktigt kommit igång ännu, ni ska få se.........

                            Peter
                            Mvh
                            Peter

                            don´t drink water-fish ..... in it!

                            Kommentar

                            • Zaphi
                              NCS Medlem
                              • July 2002
                              • 5395

                              #15
                              Jösses va du snöar in dig på pengar Stefan. Alla vet att det ekonomiska kring sport idag är sjukt. Man älskar ett lag, inte deras bankbok. Det enda fall jag kan se som är absurt idag är Chelsea. Att pumpa in nästan 3 miljarder på spelare på drygt två år är sjukt. Det enda bevis på det är att deras supportrar tycker så också.
                              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                              Kommentar

                              Arbetssätt...