325-liters Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • February 2004
    • 1127

    325-liters Tanganyika

    Skulle man kunna ha 20 stycken Black pemba och 6 stycken Callochromis pleurospilus i ett akvarium med måtten 125*50*50? Vore tacksam för svar eftersom jag snart skall hämta ovanstående fiskar. Skulle man eventuellt kompletera med någon snäcklekare?
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

    #2
    pleurospilusen (8st) i mitt kar (400) använder hela botten och det är för lite för dom har jag sett. Det är tre hanar och endast den minsta hanen tolereras slumpvis. Men den andre hanen jagas iväg upp i vänstra "krysset" allt som oftast av alfahanen.

    Är dom små så går det säkert bra ett tag. Black pemban har jag ingen susning om.

    2 par multisar i varsitt hörn gör nog ingen skada.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • March 2004
      • 3187

      #3
      Skulle jag ha ett tomt 325 l och tanken var att ha ett troffekar skulle jag ha skaffat (tex) 30 unga Bemba och nåra J.Regani från Kipili.Gissar att det kanske skulle funka bra med 20-25 vuxna troffar också men det skulle va roligare med 30+ i ett 2 meters....
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      Arbetssätt...