If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Menar du att du betalt nästan 3.000kr per kvadratmeter glas?
Ring och hör med din glasmästare vad 19mm resp. 12mm glas kostar samt tillägg för slipning av kanterna plus några tuber silikon. Och då har vi inte räknat in killen som limmade karet.... Det kostar att ligga på topp ! Jag reagerade liksom du Tony, att det lät dyrt. Vill dock minnas vad priset på 19mm glas är och efter lite räknande så.....
Trist att jag bidrog till att det här med kostnader kom upp. Det finns alltid någon som tycker sig kunna ordna saker och ting billigare och bättre.
Nä, nu glömmer vi det ekonomiska och blickar framåt i projektet !
Här borras det förfullt i karen och monteras ytavrinning.
Hämtade lite mer vattenbyt prylar idag, så nu ska det i dagarna bli klart med vattenbyte i 25 kar
Resterande 12 ligger vi lågt med.
Det fattas ju en hemmabiosalong! Eller blir det kanske integrerat i vardagsrummet? En duk som man drar ner framför akvariet helt enkelt?
Behövs ingen biosalong när man har ett kar i denna storleken. Men visst har man hemmabio ändå! Fast jag inte sätt en film på ca 3 år. Och varför förstöra ett kar med en filmduk framför? Låter helt galet ju! hehe!!!
Kommentar