Fina bestar, men frontosahonan på den första bilden ser inte ut att vara en burundi?
Husbygge runt mitt 2340L Akvarie
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Hanarna och den nedre honan är 100% Burundi. Gillar du frontosa kan jag rekomendera cyphos.comFrontosamarkusKommentar
-
Kommentar
-
Har surfat nu i två timmar o glott på olika forum o bilder. Hittar ingen genomgående skillnad på Mpimbwe och Burundi. Men o andra sidan så kan ja nada om FrontosaDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Framförallt har Burundi mycket större puckel.
Sedan har inte burundi det där skimmret på pannan. sträcket över pannan skiljer sig lite också.
Sedan är mpimbwe blåare. Burundi brukar ha distinktare ränder, mpimbwe kan bli mer blådiffusa.
Det är en träningssak att se, kan inte förklara exakt, man bara ser det.
I vilket fall som helst så är det mycket fina Burundihanar du har.FrontosamarkusKommentar
-
Kommentar
-
-
Jepp o nu är han medlem igen så här sitter vi o väntarDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Nu är mina siamesiska metraclima BrightBlue i frysen. Döda!
http://www.smp.se/nyheter/kronoberg/...et-(660992).gmKommentar
-
-
haloj, har inte varit inne här på mkt mkt länge, och denna är en av mina favvorit trådar =)
finns det inga nya bilder bpå hur de ser ut nu och vad du har i?
mvhKommentar
-
Burundi har inte det svarta bandet mellan ögonen som går över nosryggen som alla dom blåa varianterna har. En blåfrontosa eller snarare Gibberosa som dom heter nu förtiden får aldrig en puckel som hänger frammåt. Gibberosa är mycket livligare och elakare en Frontosan. Dom opariga fenorna blir mycket längre på Gibberosa hanarna än på FrontosornaKommentar
-
De andra sakerna kan jag däremot inte bortförklaraKommentar
Kommentar