Ursprungligen postat av Guzrob
Sedan får man faktiskt vara beredd på att bli ifrågasatt och kritiserad på ett fritt forum. Folk reagerar när man köper billiga pumpar som kanske håller ett halvår, så varför ska de inte ifrågasätta åt det andra hållet också? Ingen är perfekt och projektet hade kanske kunnat slimmats ner kostnadsmässigt, men vad jag förstår så var det inte prio utan prio här var att få kvalitet rakt igenom....och då kostar det. Att gå i försvar för annan person och kritisera folk som är intresserade av att veta kostnaden är rent ut sagt larviga. Det är uppenbart att sådant här engagerar och intresserar folk, inte enbart de som håller på med hobbyn utan även folk som är ens vänner, arbetskamrater osv. Säkert så ruskar många på huvudet över att någon lägger ned så mycket pengar på akvariehobbyn...fråga dina egna vänner så får du se. Mina vänner ruskade på huvudet när jag betalade tusenlappar för ett par fiskar för ett par år sedan...trodde jag tappat allt sunt förnuft i ett svep. Man får räkna med att alltid bli ifrågasatt...så är livet.
Jag har lagt ned åtskilliga tusenlappar på min hobby, och jag har som mest dragit ihop ett 720L som jag nu har som projekt. Det känns som ett "wow!" för mig faktiskt...hehe...dels för kostnaden man lägger ner direkt i samband med köpet och dels för storleken. Guzrob spelar i en annan division och dit ska jag...men lite senare.
Inte så många reagerar över att folk lägger miljoner på konst längre...eller miljoner på ett ynkligt litet frimärke som är missfärgat (Tre skilling banco)...men när det läggs ned 100.000 på ett akvarieprojekt så hoppar folk till över kostnaden. För hobbyn och för Guzrob´s uppfyllnad av en dröm så är det underbart att se ett sådant här projekt landsättas och jag kan bara gratulera till det här! Hur snyggt som helst och jag hoppas att du får mycket nöje med akvariet i flertal år framöver...
Kommentar